Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3


Ripsy

Anbefalte innlegg

Så fin fødselshistorie :rodmer:

Jeg vil absolutt ha et barn til, for jeg orker ikke tanken på å ikke skulle få oppleve dette igjen.

Det er helt fantastisk, og spesielt når ting går så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:strix: Så flott fødselshistorie! :rodmer:

Føler meg ikke like flink som deg jeg, men nå skal det sies at jeg åpnet opp ganske så kjapt når jeg først ble satt i gang. :skratte: vi kan nå si jeg var overmoden. Tok meg litt under 4 timer fra 3cm til fødsel var over. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så fort som tida går Ripsy... med jenta di som er ei uke ;) og så flott at amming osv også har gått greit til nå. Jeg kjenner at amming er det jeg gruer meg mest til.. innbiller meg at det gjør dritvondt! *angst* får håpe at jeg roer den angsten etterhvert.. kanskje når jeg ser hvor fornøyd mitt lille barn er når det får mat?

Ha en god kveld Ripsy! prøv å nyt den spesielle tida dere har nå, med alle de utfordringer og gleder det medfølger :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,her har det jammen skjedd store ting. Gratulerer sååå mye med lille tulla deres. Så flott at fødsel og alt gikk bra... Her nytes også tiden med lille gull :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilseneralle sammen! Det blir ikke så mye kg tid om dagen, men er innom og leser jevnlig.

Her er alt fint. Den lille prinsessa er allerede 2 uker! Jeg prøver å ikke fokusere på hvor fort tida går, men nyter tiden her og nå :hjerte: .

Akkurat nå ligger hun i armene mine og sover. Hun hadde ikke lyst til å ligge for seg selv i bagen :) . Hun er så søt og snill. Når hun gråter er det som regel fordi hun er sulten, og når man ammer kan man jo gjøre noe med det ganske fort :) .

I begynnelsen styrte hun litt for å få sugetak, men her ble smokk redningen. På dag 5 prøvde vi en smokk som satt på første forsøk. Hun har hatt et enormt sugebehov, så jeg er glad vi prøvde det tidlig, selvom ikke ammingen var 100% etablert.

Hun er glad i å sove, så som regel har jeg endel "fritimer" i løpet av dagen. Vi har også vært en del på farta, med både buss og tog og kjøpesenter - og det har gått kjempefint :) .

Litt rotete innlegg, men en liten oppdatering herfra iallfall. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg er litt bekymret for da, og det er at navlestrengen ikke har ramlet av enda... Den faller jo gjerne av mellom dag 3 og 10.... Og nå har det gått 14 dager :sjokkert:

Har bestemt meg for å ringe helsestasjonen i morgen for å høre hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med oppdatering! :rodmer:

Herlighet! :hakeslepp: To uker allerede..

Ang. navlestrenger har jeg ikke peiling, men ring dersom du føler det er riktig :) Det kan ihvertfall ikke skade.

Kos dere masse videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det går bra med dere. Det er jo ei veldig koselig tid nå så sant amming går greit og babyen ikke har noen plager. Det er så utroooolig deilig å kose baby! :rodmer:

Jeg tror forresten at navlestrengen falt av etter en 14 dager her.. Husker ikke helt, og var ikke klar over at det var innen en viss tid den burde falle av... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering! :rodmer:

Herlighet! :hakeslepp: To uker allerede..

Ang. navlestrenger har jeg ikke peiling, men ring dersom du føler det er riktig :) Det kan ihvertfall ikke skade.

Kos dere masse videre :klemmer:

Veldig snart er det din tur!! :)

Så fint å høre at det går bra med dere. Det er jo ei veldig koselig tid nå så sant amming går greit og babyen ikke har noen plager. Det er så utroooolig deilig å kose baby! :rodmer:

Jeg tror forresten at navlestrengen falt av etter en 14 dager her.. Husker ikke helt, og var ikke klar over at det var innen en viss tid den burde falle av... :)

Godt å høre at det er flere som har beholdt navlestrengen såpass lenge. Jeg tror ikke det er noe farlig at den ikke har falt av, men er litt bekymret for at navlen ikke skal bli noe fin... :sjenert:

Tror nok jeg ringer i morgen bare for å høre om vi skal gjøre noe mer aktivt for at den skal falle av. De siste dagene har jeg rugget litt forsiktig på den og og tørket litt rundt kantene med en q-tips. Merker den sitter løsere, men den er der fortsatt.

Ja, Andemor, det er herlig å kose baby :rodmer: . Hun ville visst ikke sove for seg selv i dag likevel, så nå har jeg festet mobywrap'n min og hun sover som en sten på brystet mitt, og jeg får gjort litt innimellom. Men det skal ikke bli noen vane, for jeg synes det er veldig greit at hun kan sove for seg selv også.

Kan jeg begynne å legge henne ute i vogna tru? Ho er jo to uker nå, og merker ho sover veldig godt i vogna når vi går tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med oppdatering fra deg :)

Er enig at tiden går veldig fort, er vel viktig nå at vi lever i nuet, koser oss og tar masse bilder av nurkene! :)

Dere er heldig som har fått idag smokk. Vi jobber enda med saken! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at de ikke bør bli for vant til å sove på oss. Da blir det lite søvn på mammaene! Lillemor har ligget ute i vogna fra første uke forresten. Har ikke blitt så mange gangene for oss, siden hun sover generelt lite. De sa til oss på sykehuset at så lenge det er varmere enn 10 kuldegrader går det helt fint. Men må si jeg synes det har vært vanskelig å vite om hun er varm nok (og ikke for varm selvfølgelig), så har sikkert vært ute hundre ganger for å sjekke temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med oppdatering fra deg :)

Er enig at tiden går veldig fort, er vel viktig nå at vi lever i nuet, koser oss og tar masse bilder av nurkene! :)

Dere er heldig som har fått idag smokk. Vi jobber enda med saken! :kgbaby:

Ja, vet ikke hva jeg skulle gjort uten smokken. Hun er virkelig avhengig av den. Det er rart det der med smokk, noen babyer tar hvilken som helst smokk fra første forsøk, mens andre ikke er interessert. Vet ikke om det er så mye å gjøre med det. De små bestemmer. Men dere kan jo fortsette å prøve...

Enig med deg at de ikke bør bli for vant til å sove på oss. Da blir det lite søvn på mammaene! Lillemor har ligget ute i vogna fra første uke forresten. Har ikke blitt så mange gangene for oss, siden hun sover generelt lite. De sa til oss på sykehuset at så lenge det er varmere enn 10 kuldegrader går det helt fint. Men må si jeg synes det har vært vanskelig å vite om hun er varm nok (og ikke for varm selvfølgelig), så har sikkert vært ute hundre ganger for å sjekke temperaturen.

Da skal jeg legge henne ut neste gang det passer. I dag har vi gått en tur, så da sov ho godt i vogna. Nå har ho akkurat slåkna i bagen inne. :)

Ja, vanskelig å vite hva en skal kle på de når de er så små. Jeg kjenner også hele tiden i nakken hennes når vi er ute. Været er jo så skiftende om dagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker når den lille tulla mi nyser :fnise:

:rodmer:

Har et utrolig søtt ansikt før nyset kommer.

I går og i dag har hun sovet ute i vogna si. Hun sover godt da, tror hun liker den friske lufta. Betstilte meg babycall i går, så jeg slipper å titte etter henne hvert andre minutt :sjenert: .

Navlestrengen datt forresten av i går - endelig! Dag 16! Håper hun får en fin navle :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Navelstrengen her falt av i går, så det gikk 9 dager hos oss. Den satt fast i bleia og i bodyen hennes. :fnise: Lirket den møysommelig av bodyen før jeg fant ut at den satt fast i bleia! Synes uansett navelen hennes ser søt ut jeg, selv om den ikke er heeelt ferdigvokst.

De er herlige når de nyser og når de lager grimaser. Hu her har så mange skjønne grimaser, selv om de ikke er helt viljestyrte enda. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navelstrengen her falt av i går, så det gikk 9 dager hos oss. Den satt fast i bleia og i bodyen hennes. :fnise: Lirket den møysommelig av bodyen før jeg fant ut at den satt fast i bleia! Synes uansett navelen hennes ser søt ut jeg, selv om den ikke er heeelt ferdigvokst.

De er herlige når de nyser og når de lager grimaser. Hu her har så mange skjønne grimaser, selv om de ikke er helt viljestyrte enda. :rodmer:

Ja, grimasene er skjønne. Når hun er i ferd med å våkne kommer det mange artige. Så morsomt å bare sitte å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jenta di høres kjempeskjønn ut, Ripsy!! ;) *sukk* Er du helt "forelska"? Min morskjærlighet er voksende merker jeg... for det bittelille menneskespiren som er i blomst nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at navlestrengen datt av! Hun får sikkert en kjempefin navle, uten at jeg helt vet hva du legger i en fin/stygg navle. :fnise:

Så koselig å lese her inne for tiden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta di høres kjempeskjønn ut, Ripsy!! ;) *sukk* Er du helt "forelska"? Min morskjærlighet er voksende merker jeg... for det bittelille menneskespiren som er i blomst nå ;)

Ja, hun er selvfølgelig verdens skjønneste ;) Jeg er forelska ja! :rodmer:

Det er fantastisk hva som skjer inni oss fra vi sitter med positiv test :hjerte: . Rart å tenke tilbake på den første ultralyden vi var på i uke 9.

Så flott at navlestrengen datt av! Hun får sikkert en kjempefin navle, uten at jeg helt vet hva du legger i en fin/stygg navle. :fnise:

Så koselig å lese her inne for tiden :rodmer:

:)

Nå er pappaen ute på løpetur med prinsessa :) . Han har gleda seg til klarsignal fra meg. Vi har jo kjøpt oss en fin joggevogn, så det er jo supert at han kan ta henne med ut. Blir spennende å se hva han syntes om det. Skulle bare løpe på flat asfalt i dag.

Jeg sitter inne og skriver i albumet hennes. Skal prøve å være flink til å fylle ut. Sitter og blar gjennom avisa fra den dagen hun ble født for å se om jeg kan klippe ut noe derfra, men ikke så mange spennende nyheter den dagen.

Deilig med lørdag - vi kosa oss leeeenge i senga i dag morges :) Snuppa spiste litt etter midnatt, så sov ho til 4.40 da skifta jeg bæsjebleie og ammet, så sov ho igjen til klokka 9! Så amma vi, skifta bleie og jammen sovna vi ikke litt mer :fnise: . Vi vet å kose oss!

Har funnet frem klær som jeg ikke passa under graviditeten i dag. Fikk på meg olabuksene :hoppendeglad: Men de var litt trange... og jeg er ikke vant med en mage som "buler" over... Men det forsvinner etter hvert, det er jeg sikker på! :jepp:

Ha en fortsatt fin helg alle sammen! I kveld skal vi kose oss med elgstek :sikle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Tror jeg skal lage meg ny dagbok - hører jo ikke helt hjemme i graviditetsdagbøkene lenger. Vurderer en treningsdagbok :) Skal jo ikke begynne å trene helt enda, men kan begynne å motivere meg selv og sørge for å gå turer, samt spise sunt (les: ikke slanke seg!), i det siste har det blitt mye kos...

Må juble litt for prinsessa som er 3 uker i dag :strix::strix: Jammen går tida fort! Men vi nyter hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...