Gå til innhold

Vi skal selge hunden vår :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er ikke hunden noe man kvitter seg med når det kommer barn inn i bildet nei. Koseptet hund er noe man forplikter seg til hele hundens levealder! Jeg har to barn og flere hunder og kan ikke fatte og begripe at noen kan kaste hunden på dør, uten en gang å ha prøvd å få det til å fungere. Det er ingen kunst, bare viljen er der. Har man ikke den viljen får man heller la være å anskaffe hund!

TS kaster ikke hunden på dør, hun sørger for å orientere seg om hva slags krav hun skal stille til nye eiere slik at hunden får det bra, og kansje få muligheten til å følge den på avstand. Jeg har selv overtatt en hund fra en famillie som ikke følte de hadde tid nok til hunden etter at barn nummer to kom med kollikk og barn nummer 1 med en krevende diagnose. Så hva er best for hunden? Bli tilsidesatt i forhold til det den har vært og bli preget av det? Eller å komme til nye eiere som har tid og anledning til å gi den det den trenger av stimulans og trening, og ikke minst turer og oppmerksomhet?

Endret av Dubbedingsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS kaster ikke hunden på dør, hun sørger for å orientere seg om hva slags krav hun skal stille til nye eiere slik at hunden får det bra, og kansje få muligheten til å følge den på avstand. Jeg har selv overtatt en hund fra en famillie som ikke følte de hadde tid nok til hunden etter at barn nummer to kom med kollikk og barn nummer 1 med en krevende diagnose. Så hva er best for hunden? Bli tilsidesatt i forhold til det den har vært og bli preget av det? Eller å komme til nye eiere som har tid og anledning til å gi den det den trenger av stimulans og trening, og ikke minst turer og oppmerksomhet?

Men her har det ikke kommet noe barn, verken et med kolikk eller diagnose! ;)

Jeg syns over hodet ikke det er noe galt i omplassering, dersom det er det beste for hunden. Det er helt fear å innse sin egen begrensning. Men jeg liker ikke at det skal være en selvfølgelighet å kvitte seg med en hund bare fordi man venter barn. Iom at "siden vi venter barn" er den eneste årsaken som er oppgitt her så er det den jeg kommenterer. Fordi mange faktisk tenker sånn, at det er ok og en naturlig "årsak-virkning" i deres ører. Det syns jeg er ille.

Hvor mange oppdrettere må ikke føle seg lurt når det viser seg at familiemedlemmet de solgte blir pælma ut så fort det kommer en liten en med to bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde spørre om det du tydeligvis ikke ble spurt om. Om de planlegger barn og ser på det som en umulighet å beholde hunden med en unge i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at hunden ikke passer inn i deres nye liv!

Om jeg noen gang skulle omplassert hundene mine, ville jeg møtt flere folk flere ganger. Jeg ville ogs krevd og få levere hunden hos de og se hvordan nye eiere har det. + at jeg gjerne ville hat oppdateringer en gang i blant.

Vi overtok for mange år siden en voksen hund. Eierne kom hjem til oss med hunden, og vi hadde kontakt flere ganger etterpå.

En hund er faktisk et liv, og synes ikke det er helt bak må og sammenligne hunden med et barn. Begge deler trenger kjærlighet, omsorg, respekt og mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at hunden ikke passer inn i deres nye liv!

Om jeg noen gang skulle omplassert hundene mine, ville jeg møtt flere folk flere ganger. Jeg ville ogs krevd og få levere hunden hos de og se hvordan nye eiere har det. + at jeg gjerne ville hat oppdateringer en gang i blant.

Vi overtok for mange år siden en voksen hund. Eierne kom hjem til oss med hunden, og vi hadde kontakt flere ganger etterpå.

En hund er faktisk et liv, og synes ikke det er helt bak må og sammenligne hunden med et barn. Begge deler trenger kjærlighet, omsorg, respekt og mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt unødvendig å inndirekte gå til angrep mot TS her fordi hun har tenkt å omplassere hunden sin. Vi vet ikke om det _bare_ er p.g.a den nye babyen. Det kan være at TS føler at hun ikke har kapasitet til å ta vare på både et barn og en hund, og hun tror at hunden kunne fått det bedre med en annen familie. Det er vel å ønske det beste for hunden også. Eller kanskje dette er en hund som ikke liker barn, og har en aggressiv adferd mot barn - i så fall burde den heller ikke selges/adopteres bort. Jeg kunne ALDRI, aldri, aldri solgt min hund til fordel for baby, og hvis det er den eneste grunnen for at TS gjør dette så syns jeg selvfølgelig det er helt uaktsomt og utrolig dårlig gjort. Men det er ingen grunn å gå til angrep mot TS enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller kanskje dette er en hund som ikke liker barn, og har en aggressiv adferd mot barn - i så fall burde den heller ikke selges/adopteres bort.

Hvorfor ikke? Så lenge den som tar over hunden er klar over dette og vil ta hensyn til det, synes jeg akkurat det er uproblematisk. En bekjent av meg overtok en hund som ble omplassert fordi den ikke gikk sammen med barn, men siden dette er en person som er over den alderen man får barn er det nå bare unntaksvis at hunden trenger å omgåes barn i det hele tatt, og det fungerer veldig fint for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...