Gjest -Sarah- Skrevet 11. oktober 2010 #61 Del Skrevet 11. oktober 2010 UKE 2, DAG 1 Jeg hoppet opp kl 5.40 i dag! Ok da, jeg surmulte meg opp kl 5.40. Hev i meg en banan, tok på litt sminke (ja, tør ikke gå helt usminket på trening..) og kastet på meg treningstøyet og sekken. I sekken hadde jeg proteinshake, havregrøt og jobbklær. Dro nemlig rett på jobb etter trening. Helt genialt at jobben er i gata ved siden av treningssenteret! På jobb var kroppen ganske så mørbanka. Men det var så koselig på trening i dag tidlig! Koselig er kanskje ikke helt ordet, men likevel. Vi var bare ca 5 morgenfugler i styrkeområdet, og hun jenta jeg møtte der i forrige uke (som også drev med RYP) dukket opp! Hun viste meg knebøy med stang (sånn man holder ned foran seg), så da prøvde jeg det. Tok nok litt for lett stang, men får nå bare øke på onsdag da Mye mer hyggelig når man trener sammen med noen! Trening 55 min RYP-styrke (kl 6.30) Knebøy 10 kg x 12 10 kg x 12 10 kg x 12 Skråbenk med manualer 5 kg x 12 5 kg x 12 6 kg x 12 6 kg x 12 g kg x 12 Sittende roing 24,8 kg x 12 24,8 kg x 12 24,8 kg x 12 Mageapparat 27 kg x 12 27 kg x 12 27 kg x 12 Arnoldpress med manualer 4 kg x 12 4 kg x 12 4 kg x 12 Sittende bicepscurl 5 kg x 12 5 kg x 12 5 kg x 12 Triceps nedpress i kabelapparat 18 kg x 12 18 kg x 10 18 kg x 10 Har økt i styrke på noen av øvelsene da Det er gøy! Trodde at musklene mine skulle sprenge på bicepscurl og triceps nedpress. Skalv så sykt og det var bare like før armene datt av. Men da føler jeg at jeg virkelig har gitt alt, og at musklene bare MÅ vokse. Eller? ;p Kosthold Før trening: 1 banan Etter trening: 20 g sjokoladeproteinpulver og 1 dl melk Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Mellommåltid: 1 eple Lunsj: 2 grove brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, halv gulrot Mellommåltid: 1 eple Middag: 200 g karbonadedeig, squash, paprika, blomkål, brokkoli, gulrot, løk og hakkede tomater Kvelds: 1 skyr, 20 mandler, 1 nektarin Totalt: 1680 kcal Nå skal jeg lage middagsplan for denne uken, for skal handle i morgen. Så nå skal jeg prøve å variere litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. oktober 2010 #62 Del Skrevet 11. oktober 2010 Imponerende at du trener styrke så tidlig på morgenen altså! Det har jeg bare gjort en gang, og det skal ikke gjøres igjen så lenge jeg kan unngå det "Knebøy med stang, sånn som man holder ned foran seg" er det frontbøy du mener? Eller er det kanskje noe helt annet? Nyskjerrig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 11. oktober 2010 #63 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg orker ikke trene på ettermiddagen, så da må det blir morgenen Klarte ikke finne ut hva det heter. Men om du søker på Hack squat, så er det nesten sånn, bare at stanga er foran kroppen. Er dette ikke en god øvelse? Tror jeg skal spørre en veileder i morgen. Men knebøy i stativ vil jeg ikke mer, det ble for flaut, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. oktober 2010 #64 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hm, det er ikke markløft du mener da? Det er jo isåfall en veldig god øvelse, men den tar mye på rygg og hamstrings også.. Hvis du har funnet lettere stenger, kan du ikke bruke de til vanlig knebøy til du er sterk nok til å bruke den 20kg tunge stanga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 11. oktober 2010 #65 Del Skrevet 11. oktober 2010 Markløft kanskje det er! Bare at jeg bøyer knærne til låret er parallellt med gulvet. Skal høre med veileder i morgen om hvordan jeg bør gjøre det Vil jo helst gjøre knebøy liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. oktober 2010 #66 Del Skrevet 11. oktober 2010 Markløft er en tøff teknisk øvelse, men en jeg er veldig glad i! Jeg har jo modifisert programmet litt så jeg tar: Knebøy (dag 1) - Markløft (dag 2) - Knebøy (dag 3) i programmet, så jeg ikke helt kutter ut markløftingen. Veldig lurt å få teknikkinnspill fra noen som kan det hvertfall, ellers er det risiko for ryggen på høyere vekter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 11. oktober 2010 #67 Del Skrevet 11. oktober 2010 Lurt å variere øvelsene ja! Merker på markløften at jeg gjorde noe feil med ryggen. Den var for krum liksom. Tror jeg da. Jeg hadde jo bare 10 kg, så det kan vel ikke gjøre så mye skade. Men etterhvert når jeg blir kjempesterk hihi, så vil vel ryggen bli litt sinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. oktober 2010 #68 Del Skrevet 11. oktober 2010 Litt sinna evt. skikkelig skadet Jeg hadde en uke tvunget treningsfri etter et dumt maksforsøk på nyåret. Heldigvis var det bare kortvarig, men er utrolig kjipt med skader i korsryggen. Krum rygg skal for all del unngås, men dette får du forhåpentligvis hjelp med av veileder Jeg ville nok holdt meg til knebøy første runden med programmet, og heller puttet inn markløft senere om du er nyskjerrig på øvelsen! Hvordan ser progresjonen din ut forresten? Hvilke vekter syns programmet du skal komme opp i på slutten, ser det skummelt ut? Jeg må innom dokumentet mitt og sjekke innimellom jeg, fordi det er morsomt å tenke om jeg kaanskje klarer det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 11. oktober 2010 #69 Del Skrevet 11. oktober 2010 Så bra at det bare var kortvarig skade. Utrolig kjipt å ødelegge sånn for seg selv! Men man lærer av sine feil Jeg følger ikke RYP helt slavisk pga at senteret ikke har alle vektene. Skulle gjerne hatt halv-kilos hantler også! Men jeg tilpasser programmet til meg og senteret Etter 6 uker skal jeg i følge programmet klare: Knebøy: 28 kg Skråbenk med manualer: 8,5 kg (nå: 6 kg) Sittende roing: 35 kg (nå: 24,8 kg) Mageapparat: 42 kg (nå: 27 kg) Arnoldpress med manualer: 7 kg (nå: 4 kg) Sittende bicepscurl: 8,5 kg (nå: 5 kg) Triceps nedpress i kabelapparat: 26,5 kg (nå: 18 kg) Blir skikkelig spennende å se!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. oktober 2010 #70 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ja hantlene er vanskelige ja, jeg gjør det samme Tar evt. en ekstra rep hvis vektene er litt for lette en av dagene osv. Så spennende ja Skal se du øker kjapt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 12. oktober 2010 #71 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Jeg har så dårlig samvittighet!! Var supertrøtt da klokken ringte 5.50 i dag. Klarte rett og slett ikke å stå opp, og sulmra i 1,5 time! Vel vel, da ble det ingen morgen-intervalløkt Men skal prøve å få det til i løpet av dagen, må jo det!! I dag er jeg ganske så støl etter gårsdagens styrkeøkt! Det er jo en litt godt-vondt følelse da Endret 12. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 12. oktober 2010 #72 Del Skrevet 12. oktober 2010 Har tenkt litt, og kommet frem til at jeg skal øke matinntaket til 1815 kcal daglig. Dette er det Tech Nutrition anbefaler for at jeg skal vedlikeholde vekten. Jeg kan ikke gå rundt å være sulten hele tiden! Men nå må jeg også være flink til å holde meg på rundt 1800 kcal hver dag, også i helgene, for ellers så vil jo gjennomsnittet bli en del høyere. Hva tror dere om dette? Som sagt er jeg ganske redd for å legge på meg. Men jeg vil jo bygge muskler, som skal forbrenne det overflødige fettet på kroppen. Det er planen hvertfall! Nå manner jeg meg opp til en intervalløkt om en time. Ble litt kluss med tider. Jeg er jo ekstremt planmenneske, og hele dagen er planlagt kvelden før. Jeg og to venner avtalte å trene kl 16.00. Så da spiste jeg mellommåltid 14.30. Men så fikk jeg vite at de trodde det var i 17-18-tiden. Men det går jo ikke for meg, for da må jo jeg spise igjen! Hehe, så vi kompromisserte: 16.30, og jeg tok en banan for å unngå å bli sulten underveis. Jada, jeg må alltid ta hensyn til magen min. Jeg blir akutt sulten 2-3 timer etter mat, skjelver, blir kvalm og føler jeg svimer av. Så da må jo planlegging til! Liker best å trene alene, og det er jo en grunn til det ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 12. oktober 2010 #73 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg syns det høres veldig lurt ut! Er jo mye lettere å holde seg til planen også, når man ikke går rundt og er sulten hele tiden, for ikke å snakke om at man gjør det bedre på trening med nok mat! Jeg vet veldig godt hva du mener med planleggingen og spesielt matinntaket! Jeg spiste 6+ måltider om dagen en periode for å slippe unna kvalmen og skjelvingene og alt det der. Jeg syns det ble for tungvint i lengden jeg da, ble veldig lei av all spisingen og all planleggingen som måtte til for å få i meg alle måltidene Men kompromisser er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 12. oktober 2010 #74 Del Skrevet 12. oktober 2010 UKE 2, DAG 2 Da prøver jeg meg på 1800 kcal om dagen, og håper at musklene popper frem! Ja, vanskelig det der med måltider. Men bra at du fant ut at periodisk faste fungerte for deg da! Kanskje jeg skal teste det ut etterhvert Trening 4x4 intervall ute på idrettsbane. Intervallene løp jeg med en puls på 180-186. Hadde nok litt lav puls i hvileminuttene, men det får jeg forbedre til neste gang. Hadde så melkesyre hele tiden. Må bare si at intervalltrening er så pain! Men ulidelig godt når det er over. Brukte 40 minutter og forbrant 350 kcal i følge pulsklokken min Var veldig hyggelig å trene med vennene mine altså, så det skal vi gjenta! Bare planlegge tidspunktet bedre, de er mer spontane av seg! Det blir liksom ikke det samme når jeg planlegger spontaniteten Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Lunsj: 300 g skyr, 1 banan, 1 nektarin, 10 mandler Mellommåltid: 1 skive grovbrød med 3 skiver skinke, 1 glass melk Før trening: 1 banan Etter trening: 20 g sjokoladeproteinpulver og 1 dl melk Middag: 200 g kjøttpølse (mager), løk, ertestuing og kålrabistappe Kvelds: 1 skyr, 20 mandler Totalt: 1817 kcal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. oktober 2010 #75 Del Skrevet 13. oktober 2010 God morgen! Jeg er i full gang med dagen Sånn er det når man trener før solen titter frem! Sitter med havregrøten og leser litt på iform sine sider. Vil bare dele noen artikler med dere, om hva spesielt jenter tenker og tror om mat og trening. Fikk meg noen aha-opplevelser! Og så skriver Børge Fagerli ganske så morsomt Del 1: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1210 Del 2: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1212 Del 3: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1213 Det er mange meninger og forskningsresultater om mat og trening, så det er jo nesten umulig å vite hva man skal tro på. Men håper at jeg nå har funnet et bra nybegynnerprogram og et kosthold som vil bidra positivt til muskelvekst og fettforbrenning. Og om jeg ikke merker resultater etter et par måneder, så er det jo bare å prøve noe annet Kroppen kan da umulig bli noe værre enn det den er nå, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gabriela Skrevet 13. oktober 2010 #76 Del Skrevet 13. oktober 2010 Så flink du er som trener så tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. oktober 2010 #77 Del Skrevet 13. oktober 2010 Takk takk Helt grusomt å stå opp, men veldig deilig når man først kommer seg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gabriela Skrevet 13. oktober 2010 #78 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det tror jeg på, senteret mitt åpner ikke før ni, dessverre (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 13. oktober 2010 #79 Del Skrevet 13. oktober 2010 Oi, det åpnet sent! Hehe, men da har du en unnskyldning til å sove litt lenger Hvilket senter trener du på? Har du dagbok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gabriela Skrevet 13. oktober 2010 #80 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg trener på et senter i Vestfold, driver mest å tuller og fjaser med gruppetimer ennå og kvinner meg opp til å begynne seriøst Må innrømme at det styrkerommet ser utrolig skummelt ut. Hvilket senter er det du trener på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå