Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?


Villle

Anbefalte innlegg

For alle mine venner, enten seg være nære eller bekjente, bare for att. En av de lengste innlegget jeg noen gang vil gjøre, og den mest ekte også. Alle vil gå gjennom vanskelige tider noen ganger. Livet er ikke lett. Bare noe å tenke på, visste du at folk som er den sterkeste er vanligvis de mest følsomme?

Visste du at de folk som viser mest godhet er de første til å bli dårligst behandlet? Visste du at de som tar vare på andre hele tiden er ofte de som trenger mest omsorg?

Visste du at de tre vanskeligste ting å si er at jeg elsker deg, jeg er trist, og hjelp MEG? Noen ganger bare fordi en person ser lykkelig ut, må du se forbi deres smil og se hvor mye smerte de kan ha i seg.

Til alle mine venner som går gjennom noen problemer akkurat nå - la oss begynne å dele dette mellom oss. Vi trenger alle positive intensjoner akkurat nå. Hvis jeg ikke ser navnet ditt, vil jeg forstå.

Kan jeg spørre mine venner, uansett hvor du er, vær vennlig å kopiere og lim denne statusen en time for å gi et øyeblikk av støtte til alle dem som har familieproblemer, sykdomsbekymringer, jobbspørsmål, problemer av noe slag og trenger bare å vite at noen bryr seg.

Gjør det for oss alle, for ingen er immune. Jeg håper å se dette på veggene i min venns logg, akkurat som moralsk støtte. Jeg har en følelse av at noen vil like nettopp dette!

Kopier og lim inn, INGEN deling !! Kopierer teksten bare!

Denne her er det mange som deler nå for tiden.

Elendig norsk, og totalt meningsløst innhold. Får de som sliter det bedre av at oppmerksomhetssyke bruker copy/paste?

På en av mine venners deling av denne er det noen som har skrevet "Så godt sagt! Du er så snill og omtenksom du :hjerte: "

Denne og alle andre kjedestatuser av denne type får meg lyst til å slette folk med en gang... gah!

SÅ enig!

En annen ting som irriterer meg for tiden er alle disse intetsigende testene som folk deler så mange av.

Type "dette betyr navnet ditt", "så attraktiv er du", "hvor gammel ser du egentlig ut", "du burde jobbe som..." osv. Det spretter jo opp nye slike "tester" hele tiden.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe av det barnsligste jeg vet, er slike kryptiske statuser som nærmest tigger om masse tilbakemeldinger.

 

A sjekker inn på nærmeste sykehus: Jaja, da hadde vi flaks i dag, gitt!

 

B sjekker inn på årsmøtet i lokallaget av Høyre: Nye utfordringer venter, dette blir et spennende år!

 

C sjekker inn på idrettshall i Vikersund: Såååå stolt av lilleguii i dag!

 

Altså, folk som er godt voksne og vel så det. Selv om jeg liker dem og er venner privat, klarer jeg ikke ile til på sånne statuser og spørre "Ååå, hva har skjedd, hvorfor, hvordan?" sånn som jeg vet de forventer.

 

Vil du si at du har blitt skadet, valgt til leder eller barnet har vunnet en konkurranse, så SI DET DA, ikke bare kom med sånne halvkvedete viser.



Anonymous poster hash: 6f4bf...130
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å svare helt crazy på slike kryptiske statuser.

 

F.eks.

- Huff, vi hadde flaks i dag gitt!

* Ja, det var jammen bra du fant igjen trusa di før kona hans kom, det kunne gått riktig ille!!



Anonymous poster hash: 95e6b...d52
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å svare helt crazy på slike kryptiske statuser.

 

F.eks.

- Huff, vi hadde flaks i dag gitt!

* Ja, det var jammen bra du fant igjen trusa di før kona hans kom, det kunne gått riktig ille!!

Anonymous poster hash: 95e6b...d52

"Tilbrakte formiddagen i et kleskap. Ikke verdt moroa." + tagger flere personer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For alle mine venner, enten seg være nære eller bekjente, bare for att. En av de lengste innlegget jeg noen gang vil gjøre, og den mest ekte også. Alle vil gå gjennom vanskelige tider noen ganger. Livet er ikke lett. Bare noe å tenke på, visste du at folk som er den sterkeste er vanligvis de mest følsomme?

Visste du at de folk som viser mest godhet er de første til å bli dårligst behandlet? Visste du at de som tar vare på andre hele tiden er ofte de som trenger mest omsorg?

Visste du at de tre vanskeligste ting å si er at jeg elsker deg, jeg er trist, og hjelp MEG? Noen ganger bare fordi en person ser lykkelig ut, må du se forbi deres smil og se hvor mye smerte de kan ha i seg.

Til alle mine venner som går gjennom noen problemer akkurat nå - la oss begynne å dele dette mellom oss. Vi trenger alle positive intensjoner akkurat nå. Hvis jeg ikke ser navnet ditt, vil jeg forstå.

Kan jeg spørre mine venner, uansett hvor du er, vær vennlig å kopiere og lim denne statusen en time for å gi et øyeblikk av støtte til alle dem som har familieproblemer, sykdomsbekymringer, jobbspørsmål, problemer av noe slag og trenger bare å vite at noen bryr seg.

Gjør det for oss alle, for ingen er immune. Jeg håper å se dette på veggene i min venns logg, akkurat som moralsk støtte. Jeg har en følelse av at noen vil like nettopp dette!

Kopier og lim inn, INGEN deling !! Kopierer teksten bare!

 

Hahaha, denne her! Spurte en på vennelista mi om hvorfor man ikke kunne komponere noe selv om det skulle være så "ekte", og da svarte han "hvis du ikke liker det så ikke les det (men hvorfor i )#(¤="#¤ poster du en facebookstatus i det hele tatt, om ikke folk skal lese det? Og man må jo nødvendigvis lese en status før man vet hva man syns om den aah), eller kopier det" og slettet kommentaren min :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen her som egentlig burde vurdere å slette FB-kontoen sin. Istedenfor å bare sitte på gjerdet for å dømme folk som faktisk deler og byr på seg sjøl.

 

Hadde folk enda delt av seg selv, men isteden kommer sånne ting som den der "bare for att." (atte hæh?)-statusen.

Anonymous poster hash: 95db8...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere flaue statuser den siste tiden.

 

1.) Folk som gir 200kr via mobil, dere vet, "send hjelp til 2323 og gi 200kr til flyktningene", også legger de det ut på facebook, gjerne med teksten "nå har jeg gjort min plikt,oppfordrer alle til å gjøre det samme!" og mottar haugevis med likes og kommentarer om at de er så snille og engler og bryr seg om andre....Jeg mener, 200kr er noe jeg bruker på 2 øl liksom, det er ikke noe å skryte av at du har gitt knappe 200kr...for all del, veldig bra og alt det der, men å høste likes for at du er sååååå gavmildt som ga noe som tilsvarer prisen på en hårfarve fra vita blir jo litt feil.

 

2.)Folk som i de siste ukene har gitt bort ting til flyktninger: bilder av bæreposer med teksten "ikke alle kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt"eller noe lignende kliss. Hvorfor MÅ de på død og liv legge det ut på fb? De vil nok si "for å inspirere andre"ja mmmmm, sikkert...for å få likes tenker jeg vi sier.

 

Nå høres jeg sikkert "skrytete"ut, men jeg er fast giver til redd barna,leger uten grenser og røde kors,samt to mindre "grasrota"organisasjoner.Jobber frivillig på rødekors og frivillighetssentralen samt på div forskjellige arrangementer rundt om i Oslo. Har gitt klær og bleier til flyktninger, og pleier i ny og ne å gi en kopp kaffe eller lignende til byens løse fugler....MEN jeg kunne ALDRI lagt dette ut på facebook!! det er jo bare flaut! hvis du gjør noe for å hjelpe andre så skal du gjøre det fordi du har lyst, ikke fordi du skal vise det for andre...et sitat jeg har hørt passer godt: "ikke engang din høyre hånd skal vite hva din venstre hånd gir".

 

Når det er sagt,synes jeg det er greit med at folk legger ut at det skal være bøssebæringaksjon til helga eller kom på loppemarked der og der alt overskudd går til fattige eller lignende, det er jo informativt og oppfordrer andre til å FAKTISK bidra.

 

Også det som er aller verst er de som skriver lange tekster om at i dag så ga de 2kr til en som mangla det i butikken, ga plassen til en eldre dame eller lot noen gå foran seg i køen..altså seriøst?!? du skal legge ut en status om noe som kalles vanlig folkeskikk?? det er så flaut at jeg har ikke ord. :hakeslepp:

 

for øvrig er jeg enig med alle de som nevner folk som sjekker seg inn på sykehus/legevakt uten å skrive hvorfor slik at det blir en gjettekonk. eller de som skriver "så drittlei andre mennesker-føler seg trist"og etter 20 spm skriver "ønsker ikke å snakke om det offentlig" :bond:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere flaue statuser den siste tiden.

1.) Folk som gir 200kr via mobil, dere vet, "send hjelp til 2323 og gi 200kr til flyktningene", også legger de det ut på facebook, gjerne med teksten "nå har jeg gjort min plikt,oppfordrer alle til å gjøre det samme!" og mottar haugevis med likes og kommentarer om at de er så snille og engler og bryr seg om andre....Jeg mener, 200kr er noe jeg bruker på 2 øl liksom, det er ikke noe å skryte av at du har gitt knappe 200kr...for all del, veldig bra og alt det der, men å høste likes for at du er sååååå gavmildt som ga noe som tilsvarer prisen på en hårfarve fra vita blir jo litt feil.

2.)Folk som i de siste ukene har gitt bort ting til flyktninger: bilder av bæreposer med teksten "ikke alle kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt"eller noe lignende kliss. Hvorfor MÅ de på død og liv legge det ut på fb? De vil nok si "for å inspirere andre"ja mmmmm, sikkert...for å få likes tenker jeg vi sier.

Nå høres jeg sikkert "skrytete"ut, men jeg er fast giver til redd barna,leger uten grenser og røde kors,samt to mindre "grasrota"organisasjoner.Jobber frivillig på rødekors og frivillighetssentralen samt på div forskjellige arrangementer rundt om i Oslo. Har gitt klær og bleier til flyktninger, og pleier i ny og ne å gi en kopp kaffe eller lignende til byens løse fugler....MEN jeg kunne ALDRI lagt dette ut på facebook!! det er jo bare flaut! hvis du gjør noe for å hjelpe andre så skal du gjøre det fordi du har lyst, ikke fordi du skal vise det for andre...et sitat jeg har hørt passer godt: "ikke engang din høyre hånd skal vite hva din venstre hånd gir".

Når det er sagt,synes jeg det er greit med at folk legger ut at det skal være bøssebæringaksjon til helga eller kom på loppemarked der og der alt overskudd går til fattige eller lignende, det er jo informativt og oppfordrer andre til å FAKTISK bidra.

Også det som er aller verst er de som skriver lange tekster om at i dag så ga de 2kr til en som mangla det i butikken, ga plassen til en eldre dame eller lot noen gå foran seg i køen..altså seriøst?!? du skal legge ut en status om noe som kalles vanlig folkeskikk?? det er så flaut at jeg har ikke ord. :hakeslepp:

for øvrig er jeg enig med alle de som nevner folk som sjekker seg inn på sykehus/legevakt uten å skrive hvorfor slik at det blir en gjettekonk. eller de som skriver "så drittlei andre mennesker-føler seg trist"og etter 20 spm skriver "ønsker ikke å snakke om det offentlig" :bond:

Åh så enig!

De gjør det kun for likes, og så skriver de en lang, følelsesladet status om hvor flink og godhjertet de er som hjalp den gamle damen over veien. Og merk deg at den statusen setter de som offentlig, og så er de alltid helt overveldet over den enorme responsen!

Da lurer jeg alltid på om de gjør en god gjerning for å være snill, eller for å skrive om det på Facebook.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen som synes det er noe teit å legge ut bilder av ungen sin der den har mat rundt munnen (2-12 måneder) med medfølgende tekst at "jammen, mat er jo sååå godt!" Jeg skjønner at nybakte foreldre synes det er stas å dele bilder av ungene sine, men det er et sosialt media på internett der bildene aldri forsvinner noensinne, og noen bilder kan være morsomme nå men ikke nødvendigvis når ungen er 10 år og får vite av en klassekamerat at moren hadde sett h*n på et bilde der h*n hadde maten gnidd over hele trynet. Synes foreldre faktisk bør være litt mer obs. Anonymous poster hash: 18e09...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengangere som mange folk skriver. Det kan være seg helt meningsløse statuser, eller statuser som er lite informative og kryptiske. Skrytestatuser som bare er skrevet for å høste inn likes, kan også virke litt irriterende til tider.

 

De som faktisk skriver en god, fin, pålitelig og aktuell status, får ofte ingen eller svært liten respons. Dette undres jeg over. Hvorfor får ikke de som gjør litt innsats med et innlegg, mer respons? Virker som gode statuser er uinteressant for folk. En veldig god vits, en stor livshendelse eller en god og bearbeidet artikkel, får ofte liten oppmerksomhet, hvis det ikke kommer fra den "rette" personen. Hvorfor er det slik?



Anonymous poster hash: 8c5dc...dce
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For alle mine venner, enten seg være nære eller bekjente, bare for att. En av de lengste innlegget jeg noen gang vil gjøre, og den mest ekte også. Alle vil gå gjennom vanskelige tider noen ganger. Livet er ikke lett. Bare noe å tenke på, visste du at folk som er den sterkeste er vanligvis de mest følsomme?

Visste du at de folk som viser mest godhet er de første til å bli dårligst behandlet? Visste du at de som tar vare på andre hele tiden er ofte de som trenger mest omsorg?

Visste du at de tre vanskeligste ting å si er at jeg elsker deg, jeg er trist, og hjelp MEG? Noen ganger bare fordi en person ser lykkelig ut, må du se forbi deres smil og se hvor mye smerte de kan ha i seg.

Til alle mine venner som går gjennom noen problemer akkurat nå - la oss begynne å dele dette mellom oss. Vi trenger alle positive intensjoner akkurat nå. Hvis jeg ikke ser navnet ditt, vil jeg forstå.

Kan jeg spørre mine venner, uansett hvor du er, vær vennlig å kopiere og lim denne statusen en time for å gi et øyeblikk av støtte til alle dem som har familieproblemer, sykdomsbekymringer, jobbspørsmål, problemer av noe slag og trenger bare å vite at noen bryr seg.

Gjør det for oss alle, for ingen er immune. Jeg håper å se dette på veggene i min venns logg, akkurat som moralsk støtte. Jeg har en følelse av at noen vil like nettopp dette!

Kopier og lim inn, INGEN deling !! Kopierer teksten bare!

Denne her er det mange som deler nå for tiden.

Elendig norsk, og totalt meningsløst innhold. Får de som sliter det bedre av at oppmerksomhetssyke bruker copy/paste?

Den la en av mine fb venner ut nylig. Selv om det er en status som er kopiert fra andre, stakk den veldig da denne personen ditcha meg fullstendig da jeg ble alvorlig syk for flere år siden. Omtanke og medfølelse liksom...

Anonymous poster hash: 24c08...3fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den la en av mine fb venner ut nylig. Selv om det er en status som er kopiert fra andre, stakk den veldig da denne personen ditcha meg fullstendig da jeg ble alvorlig syk for flere år siden. Omtanke og medfølelse liksom...

Anonymous poster hash: 24c08...3fc

 

Typisk den type folk som deler slike kjedestatuser. 

De liker å la andre tro at de er så sympatiske og medfølende når de i realiteten bare er ute etter å fremstå bra i andres øyne. 

Attentionwhores. 

 

Min mening om det er at de som virkelig gjør ting ut av godhet deler det ikke på facebook med en avslutning om hvor godt det føles å gjøre noe uselvisk for andre. 

Jeg har gitt bort mye klær til folk som ikke har så mye selv, jeg hjelper eldre når de skal over veien eller faller på isen, og gir bort parkeringslapper hvis det er noe tid igjen av betydning på den. Men ikke en eneste gang har jeg postet det på facebook. Hvorfor skal jeg det liksom? :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke idioter som legger ut kritikk om flyktningene fra sider som docment.no f.eks og tror at alt som står der er korrekt. Har lagt flere venner i begrenset listen etter ukritisk deling av rasistiske sider og påstander. Dumme folk! 😡😡😡😡

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arg, jeg vet flere i min gamle klasse har gjort det.

Det verste er at jeg ble ganske stygt mobbet gjennom grunnskolen, og alle som har lagt ut klassebildet har gjort slik at om du tar musa over hver enkelt person så kommer navnet til personen opp.

På meg har de ikke skrevet inn det faktiske navnet mitt, men det mobbe-navnet de brukte på meg...

Det er lenge siden jeg gikk på grunnskolen, men da jeg så klassebildet hvor jeg var tagget som "mongo-alice" så stakk det i meg.

Vet at denne kommentaren er gammel, men sier det likevel. Det er mulig i fb å endre dine innstillinger, slik at overalt du blir tagget, så må du godkjenne for at taggingen skal være synlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tenkt å fylle FB med tegneseriehelter for å trekke oppmerksomhet til kreft hos barn. Gi meg et "like" og jeg tildeler deg en superhelt...

 

 

 
 

Jeg kommenterte med link til Kreftforeningens webside og kontonummer og skrev at det vil nok hjelpe bedre. 

Vedkommende byttet akkurat profilbilde til Wonderwoman... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én ting som irriterer meg litt på Facebook. Når det kommer en interessant status fra en side jeg har likt (ikke en sånn "tagg venner og vinn"-greie, men hva som helst annet) og jeg ser at det er et høyt antall kommentarer under. Kanskje det er en spennende diskusjon om emnet? Neida. Det er bare en masse brukere som tagger en haug med folk. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke idioter som legger ut kritikk om flyktningene fra sider som docment.no f.eks og tror at alt som står der er korrekt. Har lagt flere venner i begrenset listen etter ukritisk deling av rasistiske sider og påstander. Dumme folk!

 

 

Jeg har gjort så at de mest ekstreme (som document . no ) skjules. Så får ikke opp den dritten der og slipper irritere meg/svare. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...