Alice123 Skrevet 22. desember 2013 #2221 Skrevet 22. desember 2013 Jeg må bare spør i denne tråden, er det virkelig lovlig å legge ut bilder av barneskoleklassen sin, eller gruppebilde tatt i barnehagen når man var ung etc? Jeg ser ganske mange gjør dette, og tagger andre i samme slengen. Dette er jo som regel bilder som var ment til å henge på veggen hjemme hos folkene det gjelder, ikke på nettet. Noen som vet noe mer om dette? Kan man f.eks kreve å få det fjernet, eller eventuelt anmelde personen som legger det ut? Anonymous poster hash: b27f0...193 Arg, jeg vet flere i min gamle klasse har gjort det. Det verste er at jeg ble ganske stygt mobbet gjennom grunnskolen, og alle som har lagt ut klassebildet har gjort slik at om du tar musa over hver enkelt person så kommer navnet til personen opp. På meg har de ikke skrevet inn det faktiske navnet mitt, men det mobbe-navnet de brukte på meg... Det er lenge siden jeg gikk på grunnskolen, men da jeg så klassebildet hvor jeg var tagget som "mongo-alice" så stakk det i meg. 9
Gjest Riskjeks Skrevet 22. desember 2013 #2222 Skrevet 22. desember 2013 Arg, jeg vet flere i min gamle klasse har gjort det. Det verste er at jeg ble ganske stygt mobbet gjennom grunnskolen, og alle som har lagt ut klassebildet har gjort slik at om du tar musa over hver enkelt person så kommer navnet til personen opp. På meg har de ikke skrevet inn det faktiske navnet mitt, men det mobbe-navnet de brukte på meg... Det er lenge siden jeg gikk på grunnskolen, men da jeg så klassebildet hvor jeg var tagget som "mongo-alice" så stakk det i meg. Hva gjorde du med dette? 3
Gjest Belle Gunnes Skrevet 22. desember 2013 #2223 Skrevet 22. desember 2013 Arg, jeg vet flere i min gamle klasse har gjort det. Det verste er at jeg ble ganske stygt mobbet gjennom grunnskolen, og alle som har lagt ut klassebildet har gjort slik at om du tar musa over hver enkelt person så kommer navnet til personen opp. På meg har de ikke skrevet inn det faktiske navnet mitt, men det mobbe-navnet de brukte på meg... Det er lenge siden jeg gikk på grunnskolen, men da jeg så klassebildet hvor jeg var tagget som "mongo-alice" så stakk det i meg. Faen så harry gjort av de 5
hjertesukka Skrevet 22. desember 2013 #2224 Skrevet 22. desember 2013 (endret) Jeg plusset deg på det innlegget, Alice, men det var ikke fordi jeg likte det. Mer som en kudos til deg som legger det ut. Aldri hørt på makan! Kan du ikke få tak i hvem som har gjort dette og skrive en melding på FB og bare spørre ganske rolig om han eller hun kan fjerne det? I alle fall navnet. Endret 22. desember 2013 av hjertesukka 6
Sirah Skrevet 22. desember 2013 #2225 Skrevet 22. desember 2013 Arg, jeg vet flere i min gamle klasse har gjort det. Det verste er at jeg ble ganske stygt mobbet gjennom grunnskolen, og alle som har lagt ut klassebildet har gjort slik at om du tar musa over hver enkelt person så kommer navnet til personen opp. På meg har de ikke skrevet inn det faktiske navnet mitt, men det mobbe-navnet de brukte på meg... Det er lenge siden jeg gikk på grunnskolen, men da jeg så klassebildet hvor jeg var tagget som "mongo-alice" så stakk det i meg. Er det mulig 3
Alice123 Skrevet 22. desember 2013 #2226 Skrevet 22. desember 2013 (endret) Oi, tusen takk alle sammen! Jeg har ikke gjort noe med det. Jeg er (naturlig nok) ikke venn med noen av dem på facebook, men det er en gammel klassekamerat jeg har som venn og det er på hennes vegg jeg har sett bildene (hun er tagget i alle). Faktisk så er alle de andre i klassen tagget, bortsett i fra meg (holder man musepekeren over ansiktene til de andre kommer riktig navn opp og om man trykker kommer man til profilen deres. Holder man musepekeren over meg vises navnet "mongo-alice" og det er ingen link til min profil.) Jeg er usikker på om de som har lagt ut disse klassebildene på den måten (som er alle) er bevisst på hva de faktisk gjør. Kan hende de ikke tror jeg kommer det å se det, så kan det hende noen faktisk tror jeg ikke bryr meg fordi "det var bare erting mellom barn" og "det er jo så lenge siden". Jeg har valgt å ikke gjøre noe med det fordi jeg ikke ønsker å ha noe med noen av dem å gjøre. Da lukker jeg heller bildene og aldri ser på dem igjen. Dette er ikke noe jeg tenker på i det daglige, altså. Men jeg kom på det da en annen bruker her inne nevnte klassebilder. Endret 22. desember 2013 av Alice123
Alice123 Skrevet 23. desember 2013 #2228 Skrevet 23. desember 2013 Herregud Alice, så fælt! Det er ikke noe problem for meg, bortsett fra de fem sekundene det stakk i meg da jeg så hvilket navn de hadde lagt på meg. Det var fem sekunder hvor jeg var 8 år og i skolegården. Men det var virkelig ikke meningen å kuppe denne tråden med facebookoppdateringer fra idioter jeg ikke har sett på et tiår 1
AnAngel Skrevet 23. desember 2013 #2229 Skrevet 23. desember 2013 Så grusomt! Så personen(e) har fortsatt ikke blitt voksne? I det lange løp blir det den som har gjort dette det blir mest pinlig for. Ingen som har kommentert det heller? 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #2230 Skrevet 23. desember 2013 Ikke akkurat status, men jeg veksler mellom irritasjon og å riste oppgitt på hodet, over folk som deler mine personlige bilder på sin statuslinje. Ja jeg tar mange bilder og gjerne også naturbilder. Men de er mine bilder. Så det er jo ganske småfrekt å ta ett av mine bilder og dele på sin statuslinje. Det værste er de som lagrer mine bilder på sin maskin og laster rett opp på sin profil. Da kan jo brått ikke bildet spores til meg mer heller Sånn helt til jeg ser det, og påpeker at det er mitt bilde vel og merke. Men en tok kaka i dag, da hun delte mitt "god jul og godt nytt år - hilse "meg"" på sin side Hyggelig at hun vil ønske alle sine venner god jul fra meg. Jeg bare ler jeg Kanskje jeg må gå tilbake og vannmerke alle bilder igjen. Anonymous poster hash: 1ef02...8a2 2
Neket Skrevet 24. desember 2013 #2232 Skrevet 24. desember 2013 I disse juletider, folk som legger ut bilde og tagger masse venner i det. Type julekort. Jeg untagger meg sjelden, men jeg ser ihvertfall ikke ut som julekulen på treet.
loffen Skrevet 27. desember 2013 #2233 Skrevet 27. desember 2013 Sånne: "Er litt oppgitt, men tror det blir bedre i det nye året:-) jeg gidder ikke å bruke energi på ting som ikke gjør no tilbake:-) Ønsker alle det godt i det nye året, tar det rolig frem til 2014" Hva faen er det snakk om?? 2
loffen Skrevet 28. desember 2013 #2234 Skrevet 28. desember 2013 "Med mindre det kommer ut av deg eller er do papir, så skal det faktisk ikke i do. Har du problemer med tamponger, bind, bleier og ørepinner i avføringa de, bør du oppsøke lege. Snarest!"
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2235 Skrevet 29. desember 2013 Alt som er motvekt til de faste oppdateringene, er jo kult. Jeg var så lei av alle bilder av føtter i sommer. Gjerne med Instaweather. Så drittlei tær. Jeg liker ikke tær og jeg vil ikke se andre folks tær. Utrolig hvor mange mennesker, som har stygge tær. Så jeg tok en motvekt og tok bilde av ræva mi på stranda i stedet.Anonymous poster hash: 1ef02...8a2 haha, fantastisk! Jeg tok bilde av hånda mi som en motvekt til alle de ekle føttene Anonymous poster hash: 19c6b...36c
Gjest Mr. Toad Skrevet 29. desember 2013 #2236 Skrevet 29. desember 2013 Hva irriterer meg med statuser på facebook? At de eksisterer. Neida, facebook er jo en så fin mulighet til å ha kontakt med mennesker man sjelden snakker med. For det finnes sikkert ingen naturlig forklaring på at du ikke henger med Oddbjørg fra Bømlo Folkehøyskole fra 1993 lenger? 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #2237 Skrevet 29. desember 2013 Lar meg irritere av en, som hele tiden legger ut statuser om hvor irriterende FB-statuser er Anonymous poster hash: 1ef02...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #2238 Skrevet 30. desember 2013 Blir oppgitt av statuser som begynner med "jeg tenker på at..." eller "på at"... Bare fordi face spør om hva vi tenker på , så trenger vi ikke å svare helt konkret. En annen ting, som ikke direkte irriterer meg, men som mer er kleint, er når man har venner på face som sliter på en eller annen måte, og som man tydelig kan merke at ikke er inne i en frisk periode utifra innhold man poster på face. Et eksempel er en person som jeg er venn med, som jeg vet at blir skikkelig dårlig psykisk av og til. Denne personen postet sinnameldinger på veggen til ordføreren i byen vår, som vi begge er venn med, om kritikkverdige forhold i kommunen PÅ KVELDEN PÅ ANDRE JULEDAG. Vedkommende ble faktisk også sint fordi ordføreren ikke svarte med det samme. Det ble liksom veldig synlig at vedkommende er skikkelig ute og kjører nå. Sikkert kleint i ettertid, når man har kommet seg litt, å se galskapene på facebookveggen sin, til skrekk og advarsel for andre. Anonymous poster hash: fd7f4...45f 3
Gjest Emmanuelle Skrevet 30. desember 2013 #2239 Skrevet 30. desember 2013 Jeg har ei som jeg har skrevet om før...og nå slår hun til igjen. "Huff, så ekkelt å komme hjem til nyheten om at det brant i nabohuset. Det var ikke akkurat det jeg ønsket meg til jul *gråtesmiley." OG "Nå drar vi til svigers. Litt ekkelt å dra med tanke på brannen så nært huset mitt." Jeg har så lyst til å skrive: JEG TROR DET VAR VERRE FOR NABOENE DINE ENN FOR DEG!!!!! 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #2240 Skrevet 31. desember 2013 Mye statuser med oppsummering av det fantastiske året som har vært. I to dager har jeg prøvd å finne på noe positivt og morsomt å si, men nei. Fuck you 2013 liksom Anonymous poster hash: 599da...b08 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå