Gå til innhold

Vi som vil bli gravide vinter 2011!


Spesial

Anbefalte innlegg

Jeg har helt glemt å oppdatere her inne, men endelig er jeg gravid!! Testet positivt igår, dagen etter IKM :)

Har prøvd siden september, men dette var første PP md clear-blue fertilitetsmonitor (den var fantastisk).. Jeg brukte også damiana fra mens til EL og wild yam fra EL til 12 dpo.. Vet ikke om d hadde noe å si, men kanskje :Nikke:

Nå håper jeg hele gruppen følger etter i løpet av året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har helt glemt å oppdatere her inne, men endelig er jeg gravid!! Testet positivt igår, dagen etter IKM :)

Har prøvd siden september, men dette var første PP md clear-blue fertilitetsmonitor (den var fantastisk).. Jeg brukte også damiana fra mens til EL og wild yam fra EL til 12 dpo.. Vet ikke om d hadde noe å si, men kanskje :Nikke:

Nå håper jeg hele gruppen følger etter i løpet av året..

GRATULERER SÅ MYE :danser::danser::hoppendeglad::hoppendeglad:

Kjempe gode nyheter. Kos deg masse fremover og spre masse baby støv mot oss andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å se at det ikke bare er jeg som ikke klarer å vente med en liten en :fnise:

Begynte å studere i august, og rett over nyttår fant vi ut at vi ikke har lyst til å vente. Er da mange gode støtteordninger, så det skal nok gå bra :sjenert: Er 26, har 2,5 år igjen av studiene, og vi ønsker oss barn før vi fyller 30 :jepp:

Heisann Spesial og Perlemor :-)

Vi har bestemt oss for å vente til jeg er ferdig med skolen :sukk:

Selv om det er litt kjipt så vet jeg jo at det er det riktige å gjøre, så kan jeg fokusere fullt på lille bebbisen når den kommer. Så planen nå er å slutte på pilla i august for så å bruke prevensjon uten hormoner frem til mars neste år, for så å humpe i vei fra april :fnise: Hvis alt går etter planen da er det bebbis i hus før juni 2013 :rodmer:

Men det har kommet noe positivt ut av at vi har bestemt oss for å vente da, og det er at vi har fått pratet skikkelig om saken og jeg er blitt trygg på at sambo er klar :yvonne:

Hvordan ligger dere an i løypa da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest therese91

Heisann! :) Eg er 20 og har samboer på 21 år som fyller 22 i april:) Vi prøver nå på vårt første barn sammen:) Så flott sjå att er flere rundt i 20-årene som prøver å få barn:) Vi er på vår første pp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg snart sprø av denne ventingen mot IKM. Det er verken spennende eller morsomt syns jeg :)

De tidligere prøveperiodene har jeg hatt masse symptomer av ulike karakter, men har jo selvfølgelig ikke vært gravid. Vet at dette er veldig psykisk :) Men jeg har også da ikke trodd det har vært en sjangs for at det faktisk har klaffet så har ikke blitt skuffet.

Mens denne mnd. hvor vi har hatt mer sex når jeg har trodd jeg har hatt EL så har jeg absolutt ingen symptomer i det hele tatt... Jeg vet jo ikke akkurat når jeg har hatt EL, men har følt det veldig på kroppen. De tidligere mnd har jeg også hatt EL-slim, men det hadde jeg ikke denne gangen.

Så da går jeg her å venter i spenning da, men har faktisk ikke trua denne mnd. heller lengre :(

Neste PP blir det eggløsningstester.

Hvordan går det med dere andre?

:velkommen: til dere nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest therese91

Heihei! Vi ønsker oss en liten en dette året her eller ka eg skal si :babysmokk: Vi er i 20-årene begge to. Samboeren jobber mens eg forsatt er på leting;) er idag 27 dagen på min syklus av 47.. laaang :sjokkert: Kan ver noe med sluttet på p-pillene 31 des 2010 :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på IKM, men har liksom ikke trua. Plager meg selv med tanken om jeg sikkert ikke er fruktbar fordi jeg har venta så lenge. Altså, jeg blir 30 i vår, og vet at det ikke er såå gammelt :gjeiper:, men likevel da.

Prøvde å være aktive rundt beregnet EL, og lå med rumpa litt høyt fordi jeg innbiller meg at det er lurt. Jeg pleier alltid å være på do etter sex, men disse gangene sovnet jeg med rumpa på ei pute. Og hva er resultatet..? Joda, underlivssopp eller noe sånn dritt! :kjefte: Da ble det brått slutt på prøvesexen gitt :sur:

Så får man bare håpe at vi rakk den beste tida. Et par dager etter beregnet EL fikk jeg stikkinger i eggstokkene, det har jeg tenkt var El-symptom, men EL-slimet kommer noe tidligere.

Innser at jeg er elendig på egen "brunst", kanskje fordi jeg går for mye i fjøset og heller fokuserer på å få kalv i kyrne :klaske:

Sier som Smørblomst, neste periode blir det EL-test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, etter å ha lest litt her inne er jeg ganske sikker på at det blir en sånn clearblue fertility monitor på meg fra start av når vi en gang starter. Tror ikke jeg er laget for å gå å vente og kjenne på kroppen. Har allerede brukt en liten formue på graviditetstester, og et par ganger har jeg vært overbevist om at jeg har vært gravid. Har vært sånn at jeg har tenkt "What?" når jeg har fått negativ test :fnise: Er utrolig hvilke symptomer man har hvis man bare kjenner skikkelig etter.

Og vi prøver ikke en gang, jeg har kun slurva litt med pilla :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid, var overhode ikke planlagt, men sånn er det. Har tidligere gått gjennom en abort og mangfoldige spontanabort. Jeg bestemte meg for å beholde, for jeg fikk en psykisk knekk da jeg tok abort sist og har ENDA ikke kommet over den selv om det er 3-4 år siden. Har termin i slutten av okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Nå er det en stund siden jeg har lagt igjen noe spor etter meg her. Morsomt å høre hvordan det alle baby-ventende KG kvinner rundt omkring! :kgbaby:

Min kjære samboer er fortsatt et stykke unna meg da han gjør seg ferdig med jobbing (oppsigelsestid) Jeg jobber på en annen kant av landet hvor vi skal flytte til snart. Ser han igjen om 3 uker og da starter prøvingen for alvor! :sengekos: Har eggløsning i midten av april og får krysse fingrene for at det klaffer fort :yvonne:

For dere som nå er gravide, hvor fort klaffet det etter at dere startet prøving? Ser også at det ble skrevet om soppinfeksjon lenger opp her, jeg har slitt med dette tidligere og får både soppinfeksjon og urinveisinfeksjon fort om jeg ikke går på toalettet etter sex, men man bør vel gjerne ligge med rumpa litt høyt etter sex og har jeg hørt om man ønsker å bli gravid.. synspunkter og råd rundt dette? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? Jeg ser at noen har flyttet over til en ny tråd. Håper noen fremdeles velger å være med i denne for som nevnt tidlig å tråden ble den vel omdøpt til " Vi som vil bli gravid i 2011" og ikke bare vinteren :)

Selv så venter jeg TR. Trodde jeg skulle hatt den i begynnelsen av uken, men siden jeg ikke har stabil syklus så er jeg jo ikke sikker.

Jeg har hatt skikkelig menskramper siden mandag så har liksom trodd den var på vei i flere dager. Har ikke hatt det så lenge tidligere. Ellers har jeg ingen tydelige syptomer tror jeg.. Litt trøtt og småkvalm på kvelden, men det kan komme av mange grunner.

Ingen ømme pupper, men de dunker kanskje litt mer enn normalt... og er en synlig blodåre, men den kan ha vært der alltid..Hehe.. Ikke så lett.

Tok en test forrige fredag og den var negativ.. Men når jeg kikken på den i går (hadde vist ikke kasten den) så var den positiv.. Vet at man ikke skal kikke etter 5 minutter eller no så tror selvfølgelig ikke på den :) Men hodet begynner å surre litt likevel... Tenk om jeg kikket på den for tidelig siden jeg ikke tok tiden.. kanskje den ble positiv rett etter jeg la den fra meg o.l. Hmm.. Hadde også en som var eldre der og den var fremdeles blendahvit.. Hehe... Men får se på søndag for da må jeg vel ta en ny.. Er på dag 34 nå... men har jo hatt syklus opp til 38 tidligere..

Men disse krampene er skikkelig irriterende altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

hei alle sammen.

Har lest meg igjennom tråden og joiner denne gruppa jeg. Ønsker meg veldig barn. Jeg sluttet på p-piller i slutten av november og fikk mensen igjen i januar.

Fikk første positive EL i februar, men har skjønt at selvom testen er positiv er det ikke sikkert at egget er der. Har dere hørt noe om dette?

Jeg jobber meg så mange gravide at jeg blir gæren. :eeeh: Bare jeg snur meg så er det en gravid.

Alle rundt meg er gravide eller allerede født.

Mannen min har gått med på at vi prøver, men er ikke så lett å snakke med om alle følelsene som dukker opp. Han sier bare "at det skjer når det skjer", men ikke alltid enkelt å høre det.

Syklusen min varierer fra 30-34 dager og jeg måler temp hverdag og bruker eggløsningstester for å teste. Denne gang kom El helt uventet (hvis man kan si det sånn). Hadde pos El test for 2 dager siden.

Nå er jeg spent om det har skjedd noe.. må vente en stund for det.. blir litt usikker på når mensen skal komme nå .. :vetikke:

til alle dere som alt har blitt gravide, gratulerer så mye =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye! Så koselig! :roser:

Jeg vil også!!!

:gravid::duskedame::hoppe:

Gratulerer!!!!

Gratulerer Smørblomst! :klemmer:

Tusen takk alle sammen :) Det er skikkelig rart altså.. det er på en måte litt surealistisk :) Vi er veldig spendte og krysser fingrer for at alt går bra. Har tatt 2 tester og begge var positive så vi får håpe de ikke tar feil ;)

Skal spre masse babystøv denne veien og kommer til å følge med på alle sammen. Så selv om jeg ikke lenger er en prøver så kommer jeg til å henge litt her inne hvis det er greit.

Gleder meg til dere følger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...