Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet

Skinnstekt torskefilet, sitronbåter og en varm og krydret salat/pilaff av fullkornscouscous, kikerter, friske og soltørkede tomater, ruccola og bladpersille. Litt hvitvin som var til overs fra forrige helg å drikke til. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet (endret)

Nakkekoteletter, pommes fritt tørrstekt i ovnen, gresk salat og toro kaldrørt peppersaus. Er nydelig til alt kjøtt, og står klar kald i kjøleskapet. Lettvindt.

Endret av lissi32
Skrevet

Pyttis.

I morgen, etter eksamen, blir det antagelig en tur til Fridays.

Skrevet

Ytrefilet av svin med stekte champignoner, peppersaus og stekte potetskiver med skall var gårsdagens meny!

Skrevet

Kyllingfilèt fylt med kremost og ris til.

Gjest Badiane
Skrevet

I dag skal vi ha kyllingfajitas med guacamole og salat. :)

Skrevet

I går ble det rester fra onsdag (rødbetsuppe), samt kylling- og grønnsakswok.

I dag skal vi ha Cottage Pie.

Skrevet

I dag blir det szechuan kyllingwok (med bl.a. kyllingfilet i biter, kinakål, fennikel, vårløk, hvitløk, gulrot og squash) servert med nudler.

Gjest Eurydike
Skrevet

Andebryst, krydret portvinsrødkål med eple og appelsin og puré av mandelpoteter, sellerirot og pastinakk. Som drikke tester vi denne rødvinen - litt spent på den. :)

Skrevet

Ris med currysaus (Jamie Oliver-oppskrift, uten spisskummen..?) og kikerter.

Gjest Badiane
Skrevet (endret)
Vinen er herved anbefalt, gjerne til and - eller kanskje lammestek? :vin:

Takk for tipset! Jeg har vært veldig begeistret for alle vinene jeg har smakt fra Les Vignerons d'Estézargues (Domaine d'Andézon, Cuvée des Galets, Trani). Jeg skal definitivt prøve denne også. :)

Endret av Badiane
Skrevet

Hot tortillasuppe toppet med revet cheddar og rømme servert med nystekte urte-/hvitløksbrød.

Skrevet

Den suppen hørtes god ut. Har du oppskrift, Arkana?

Jeg har forøvrig ingen anelse om middag i dag. Hva er passende å servere en fyllesyk samboer?

Skrevet

I dag blir det aisatisk inspirert kyllinggryte med bl.a. chilipaste, kokosmelk, galanga +++

Skrevet
Den suppen hørtes god ut. Har du oppskrift, Arkana?

Den kan du selvsagt få. :)

Oksekjøtt i små biter (ca 500 g), hakket løk, hvitløk og chili stekes. Ha i hermetiske tomater, ½ glass salsa, 3-4 dl kraft, 3 dl ferdig tomatsuppe på boks (Heinz eller Campbell), malt spisskummen, malt chili, salt/pepper, worcestershiresaus og tabasco. La småkoke en times tid. I følge oppskriften skal man også tilsette tortillalefser skåret i ruter 10 minutter før den er ferdig, men personlig liker jeg ikke oppbløtt tortilla, så det sløyfer jeg. Hell i skåler og dryss over revet cheddar og en klatt rømme.

Skrevet

Hjemmelaget blomkålsuppe med rundstykker til lunsj/tidlig middag.

Seinere i kveld blir det italiensk aften med diverse oster og parmaskinke, kjeks og nystekt focaccia. Som tilbehør skal vi teste ut nyervervelsen trøffelhonning. Rødvin fra Piemonte å drikke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...