Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Karri-kyllingpai med en enkel salat til.

oppskrift?

Har planer om å lage min første pai snart.. må bare kjøpe inn pai form først =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
oppskrift?

Har planer om å lage min første pai snart.. må bare kjøpe inn pai form først =)

Paideigen lager jeg av 250 g mel som smuldres med 125 g smør, rør inn et egg og nok vann (dvs et par ss) til en fast deig. Så har jeg i litt krydder i tillegg (gurkemeie og malt spisskummen, ca 1 ts av hver). Halvparten av deigen kjevles ut i bunnen av en paiform, den andre halvparten brukes til lokk.

Fyllet: Hakket løk freses i smør. Dryss over litt mel og spe med hønsebuljong til sausen er passe tykk. Ha i biter av kyllingfilet som er brunet raskt samt søtpotet i terninger (som er kokt på forhånd). Alt småkokes noen minutter før jeg smaker til med karri, spisskummen, salt og pepper og har i litt fløte og en neve frosne erter. Lar småkoke noen minutter til før fyllet avkjøles helt og helles i formen. Legg på deiglokket og stek ved 190 grader i ca 40 minutter.

Skrevet

Ovnsbakt laks med spinat, purre, litt sitron og feta. Kokte poteter, grønnsaker og rømme til.

Skrevet

Fullkornspasta med tomatsaus og pølse. Enkel mat før eksamen.

Skrevet

Kjøttpudding i brun saus med poteter og grønnsaker.

Skrevet

Rødbetsuppe med kokosmelk og chili, koriander og sukkererter. Grove rundstykker til.

Skrevet

Fullkornspasta med parmesan, pinjekjerner, urter og god olivenolje. Skogsbærsmoothie til dessert

Gjest Badiane
Skrevet

I går hadde vi Shepherd's Pie og dampet kål. I dag skal vi ha pasta og brokkolistilker med bl.a. ansjos, hvitløk og chili. :danse:

Skrevet

Hjemmelagede falafel i pitabrød med salat, grønnsaker og så tenkte jeg å lage en harissa-basert dressing.

Skrevet

Egg, bacon, tomat bønner og ristet brød.

Skrevet
Egg, bacon, tomat bønner og ristet brød.

Det pleier å være frokosten min. :fnise:

Idag blir det wraps med svinekjøttdeig. :)

Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe med pølsebiter, ristet brød og små osteterninger ved siden av.

Skrevet

I dag ble det en underlig man-tager-hva-man-haver middag. Makaronistuing, diverse grønnsaker og nakkekoteletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...