Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Svinekjøtt- og einerbærgryte

Har du oppskrift på denne? Hørtes litt interessant ut med einerbær og om den lages tilsvarende finnbiff o.l. :)

Vet ikke hva vi skal ha til middag i dag. Noe enkelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du oppskrift på denne? Hørtes litt interessant ut med einerbær og om den lages tilsvarende finnbiff o.l. :)

Har lagt ut denne oppskriften før, en veldig enkel gryterett. :) Jeg bruner svinekjøtt i terninger og steker løk. Har i knuste einerbær, litt timian, en god dæsj Dijon-sennep, salt, pepper, noen dråper kyllingfond, fløte og seterrømme (se an mengden til du får en passe mengde saus). Alt det småkoke en times tid. Serveres med det tilbehøret og de grønnsakene du ønsker.

Skrevet

I dag skal vi ha en litt anneledes finnbiff, etter oppskrift fra min venn med samiske aner. Kjøttet stekes som vanlig, men legges i kraft/buljong, og kokes mørt. Sausen jevnes ikke med fløte/rømme, og tilbehøret er enkelt. Litt stekt løk og en god rotmos. Syntes det hørtes veldig kjedelig ut første gang han lagde det, men den gode kjøttsmaken kommer utrolig godt frem. Virkelig enkelt og godt! I dag jukser jeg litt, og har kantareller i gryta, rett og slett fordi jeg fant dem da jeg ryddet i fryseren i går. Tror det også blir bra :)

Skrevet
Svinesteik med surkål, poteter og saus.

Sjokolademousse til dessert.

Spesielt trendy i matveien er vel dette strengt tatt ikke... :fnise:

Skrevet

I dag blir det helstekt salviekylling med ovnsstekte grønnsaker og ris.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Fra Madhur Jaffreys kokebok Simple Indian Cookery har jeg hentet oppskrift på Madras fish curry, som jeg holder på å lage nå. Så det dufter helt herlig her. Fisken som jeg har i er kveite. Serveres med basmatiris til.

Skrevet

Og hva så? :klø:

Skrevet

Og poenget med denne kommentaren er?

Skrevet
Har lagt ut denne oppskriften før, en veldig enkel gryterett. :) Jeg bruner svinekjøtt i terninger og steker løk. Har i knuste einerbær, litt timian, en god dæsj Dijon-sennep, salt, pepper, noen dråper kyllingfond, fløte og seterrømme (se an mengden til du får en passe mengde saus). Alt det småkoke en times tid. Serveres med det tilbehøret og de grønnsakene du ønsker.

Takk for svar :) Det så veldig godt ut og skal definitivt prøves!

Skrevet

Ostesausgratinert blomkål og brokkoli med stekt bacon til.

Gjest Badiane
Skrevet

På fredag hadde vi ulike typer pizza med diverse grønnsaker som måtte spises opp. På lørdag hadde vi urtefylt breiflabbhale, kokte mandelpoteter, saus av bl.a. fiskekraft og fløte, kokte aspargesbønner og ruccola. I går hadde vi bacalao.

I dag blir det wok med brokkoli, gulrøtter, løk, paprika, reker og nudler.

Skrevet

Her blir det nok bare pyttis. Holder på med eksamenslesing.

Skrevet

I dag blir det fiskeboller i karrisaus med gulrøtter og mandelpoteter.

Nam!!

Skrevet

Lørdag: Curry med kylling, søtpoteter, kokosmelk, røde linser og erter.

I går: Ovnsbakt steinbitfilet med langstekte tomater, couscous, dampet spinat og pinjekjerner.

I dag blir det Spaghetti Carbonara.

Skrevet

Idag blir det hjemmelagede kjøttboller, potetmos og grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...