Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet

Restemiddag:

En slags gryte/frikassé av rester av stekt kylling + marinade, tørket traktkantarell, fløte og hakket bladpersille. Og en slags bubble'n squeak som tilbehør: oppvarmet potet/pastinakk/sellerimos med rester av kokte gulrøtter og rosenkål i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På lillejulaften og dagen før det igjen hadde vi bacalao. På julaften var det ribbe, medisterkaker, surkål, osv. Første juledag ble det perlehøne med en masse forskjellige grønnsaker til. Andre juledag spiste vi rester. Tredje juledag hadde vi rekecurry fra Singapore, ris, raita, nanbrød og brokkoli. Fjerde juledag pasta med tomatsaus og en stor salat. Og i dag har vi hatt ovnsbakt kveite med spinat, stekt squash, potetstappe og saus av fiskekraft, hvitvin, fløte og persille.

Skrevet

Uff, i dag har jeg visst ikke gjort noe annet enn å spise. Først var vi i koselig julelunsj (koldtbord) hos noen venner, senere i kveld har vi vært på indrefilet hos mormor.

Skrevet

I dag skal vi ha sosekjøtt med poteter, gulrøtter og hjemmelaget ertestuing.

Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør. Hadde tenkt å ha det i morra, men da ville gubben ha wienerpølser. Så da får han det. Jeg tar meg noe annet.

Skrevet

Samme suppe som i går til middag, og pai til kvelds.

Skrevet

Skal ut å spise kinesisk idag!

Skrevet

Har vært hos søs på middag i dag og hun hadde lagd thai-gryte. Riskrem til dessert.

Skrevet

I dag har jeg hatt entrecote, hjemmelaget pommesfrites, brokkoli og hjemmelaget bearnaise - nydelig!

Skrevet

Vi har hatt stekte pølser, bacon og potetstappe. Det syns avkommet er kjempegodt.

Skrevet

Idag skal vi ha salat med andeconfit til forrett...andebryst til hovedrett( kjøpt en hel and...) og panna cotta eller creme brulee til dessert.

Skrevet

I dag blir det pinnekjøtt med tradisjonelt tilbehør.

Skrevet

I dag blir det bruchetta til forrett, noe godt kjøtt (skal i butikken nå og kjøpe det som ser mest fristende ut), grønnsaker og røstipoteter til hovedrett og Creme Brulee til dessert.

Skrevet

I dag blir det koldtbord til middag. Sjokoladefondant til dessert.

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg har følgende plan:

-Sitrus- og pepperstekt kongekrabbe med paprikacoulis og pesto. Denne champagnen.

-Ertepurésuppe med champagne. Og selvsagt stadig champagne i glasset. ;)

-Lammebiffer med rødvinssjy (av lammekraft) og stekte kantareller og aromasopp. Ovnsbakte mandelpotetbåter, pastinakk- og sellerirotpuré og aspargesbønner med ramsløk. Denne spanske rødvinen.

-Saint-Agur og valnøtter med lønnesirup. Niepoort Tawny portvin.

-Crema catalana, dvs crème brûlée smaksatt med sitrus og kanelstang. Mer Tawny? Og en espresso etterhvert, regner jeg med. :)

Mulig vi dropper suppen - får se hvordan dagen utvikler seg.

Skrevet

Årets nyttårsmiddag blir ribbe med diverse tilbehør og crème brûlée til dessert.

Skrevet

Etter en supergod and igår blir det pinnekjøtt idag...nam! også skal det bli smalhans fremover..to-tre julekg pluss pluss hadde vært fint å bli kvitt igjen....

Skrevet

I dag blir det rett og slett fullkornspasta med tomatsaus.

Slapp heldigvis unna de ekstra julekiloene i år. Tro det eller ei! Men det er på tide å gå over til vanlig mat for det. Er lei julemat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...