Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Husker aldri å skrive her, men idag hadde jeg ihvertfall stekt lammefilet med sellerirotmos, steinsoppsaus og rosenkål med bacon og soltørket tomat.

Husker? Eller kanskje du heller bare skriver her når du har noe du synes høres imponerende ut, men lar være når du har grandis eller posemat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Husker? Eller kanskje du heller bare skriver her når du har noe du synes høres imponerende ut, men lar være når du har grandis eller posemat?

Husker ikke, eller gidder ikke, mye det samme, men siden du insisterer....

fredag: thai curry med scampi og jaminris

torsdag: kyllingkjøttboller i tomatsaus med fullkornspasta og manchegoost og salat. (advarsel, kjøttet kvernet jeg selv + laget tomatsaus fra bunnen!)

onsdag: spiste ute på italiensk resturant

tirsdag: ovnsstekte kyllinglår, grønnsaker og ris.

mandag: torsk bakt i ovnen med pesto, pasta og ratatouille.

søndag: husker jeg ikke

lørdag: andebryst med rødvinsrisotto av svart italiensk ris og grønne bønner.

Og sånn går no dagene.........

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg var på nippet til å skrive her at jeg tipper det er lite posemat og grandis hjemme hos onyx. Og det stemte jo ganske bra. :fnise:

Skrevet
Jeg var på nippet til å skrive her at jeg tipper det er lite posemat og grandis hjemme hos onyx. Og det stemte jo ganske bra. :fnise:

Hihihi, tror ikke det er så mye av det hjemme hos deg heller. Dessuten får jeg ikke engang tak i grandis her jeg bor... :fnise:

Likevel skal jeg innrømme at jeg har et par glass Barilla pastasaus i skapet, veldig heldig for min samboer så nå må stelle alene hjemme noen dager. :ler:

Skrevet

I går hadde vi bacalao med ostesbaguetter til og i dag er vi bedt bort på rakfisk :)

Skrevet

Chili con carne med ris, rømme og guacamole til. Hjemmelaget honning- og mandeliskrem til dessert.

Skrevet

Lutefisk, mammas hjemmelagede, med ertestuing, bacon, eggesmør, hjemmebakt flatbrød og råskrellet mandelpotet.

Skrevet

Edelgristrimler med tagliatelle i sitron- og fløtesaus

Skrevet

STOR TAKK TIL DERE ALLE SAMMEN!

har bladd litt her og funnet mange gode middagstips.. Så nå har jeg menyen klar for de tre neste ukene... Er så lei av å komme på middager, så da er jo dette her perfekt :)

Skrevet (endret)

Kokt laks med urtesaus, poteter og babygulrøtter fra ingen ringere enn Fjordland.

Fikk veldig lyst på grøt, men får vente med det til juleferien.

Endret av dilldall
Gjest Eurydike
Skrevet

Moussaka - laget med lammekjøttdeig og grillet aubergine. Tilbehør blir gresk salat, baguetter og portugisisk rødvin.

Ellers var planen julebakst og gløgg til dessert, men siden jeg fremdeles ikke har bakt så mye som en liten makron, ligger akkurat det litt tynt an. :fnise:

Skrevet

Stekt go' og mager røkt kjøttpølse u/skinn med hjemmelagd kålrabistappe til.

Skrevet

Idag ble det jegergryte med finnbiff, med kokte poteter og tyttebær ved siden av ^^ nam! Og til dessert har vi ekte, barnslig, deilig gele ;D

Skrevet

I dag har vi vært i besøk og vi fikk en fantastisk deilig svineribbe.

Gjest Tigerjente
Skrevet
I dag skal vi ha vegetarisk Shepherd's Pie.

Hvordan lager du den?

Skrevet
Hvordan lager du den?
Jeg har lagt ut oppskriften her. :)

Middagen i dag er ikke bestemt, vi går muligens ut og spiser thai-mat.

Skrevet

Stekt laksefilet med grønnsaker, poteter og rømme blandet med sitron og urter.

Gjest Eurydike
Skrevet

Fullkornsspaghetti med brokkoli, rosenkål, middelhavsansjos, parmesan og pinjekjerner.

Skrevet

i dag har vi hatt en suppe med chilli og jalapeno, ost strødd på toppen og baguetter ved siden av.mmmmmmmmmmm nydeli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...