Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet

Blandet grønn salat med texmex-krydret kyllingbryst, kidneybønner, maiskorn, klasetomater, rødløk og avokado. Litt lettrømme til, og kanskje brød eller rundstykker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag slipper jeg lage middag selv. Skal på grøtfest i foreningen.

Skrevet

I dag skal vi ha italiensk byggrynssuppe.

Skrevet

Svenske kjøttboller med potetmos og grønnsaker.

Skrevet

I dag blir det karbonader med stekt løk, kokte poteter og erter til.

Skrevet

Stekte fiskekaker med poteter, stekt løk og brun saus til.

Skrevet
Marinerte, stekte kyllingvinger, ovnsbakte potetbåter, ristet hvitløksdip og salat.

hørtes godt ut! hva vil ristet hvitløksdip si? hvordan lager du det?

Skrevet
hørtes godt ut! hva vil ristet hvitløksdip si? hvordan lager du det?

Jeg antar den heter ristet hvitløksdip fordi hvitløksfeddene blir ristet i ovnen først. Den er i allefall veldig god og ikke bli skremt av hvitløksmengden, hvitløk blir veldig mild og god av å bakes i ovnen.

To hele hvitløk deles i fedd (ikke skrell dem) og blandes med litt olje i en ildfast form som dekkes med folie. Bak dem i ovnen ved 200 grader i ca 25 minutter. Avkjøl til du klarer å ta på dem og klem ut hvitløken. Strø på litt grovt salt og mos dem med en gaffel. Bland med 5 ss Hellmanns majones (hvis du får tak i, jeg synes den er best, men bruk den du har/liker), 5 ss rømme, pepper, evt mer salt og litt paprikapulver. Sett kaldt til servering.

Skrevet

I dag blir det brennende kjærlighet med salat til. I min verden er brennende kjærlighet kjøttsaus og makaroni med hvitsaus lagt oppå hverandre og gratinert i ovn, men jeg har forstått det sånn at det finnes en annen rett som heter det samme. Noe med pølser?

Skrevet

I dag er det nakkekoteletter, pommes frites og grønn salat med hjemmelaget rømmedresseing.

Skrevet
I dag blir det brennende kjærlighet med salat til. I min verden er brennende kjærlighet kjøttsaus og makaroni med hvitsaus lagt oppå hverandre og gratinert i ovn, men jeg har forstått det sånn at det finnes en annen rett som heter det samme. Noe med pølser?

Jeg kjenner brennende kjærlighet som potetmos smaksatt med karri (det er det som gjør den brennende) og oppå der har man stekt løk, bacon og sopp. Har aldri hørt om din versjon.

Skrevet

I dag blir det stekt torskefilet med sitron- og basilikumpoteter.

Gjest Eurydike
Skrevet

Stekt torskefilet her også. :) Tilbehør blir gulrotpuré med frisk ingefær, og brun basmati + rød Camargue-ris med sennepsvinaigrette, sjalottløk og hakket persille.

Skrevet

I går hadde vi bryst av Livèche-kylling med salat av risnudler, gulrot og mynte til. Restene er lunsjen min i dag. :)

I dag skal vi ha vegetarisk Shepherd's Pie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...