Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor har denne tråden endret navn?

Har den?

Vi skal ha omelett vi, da.

Skrevet

Ovnsbakte senneps-. løk- og salviemarinerte kyllinglår med ovnsbakte poteter og aspargesbønner.

Skrevet

Jeg hadde egentlig lyst å kjøpe fersk torsk i dag, men siden samboer skal levere hele 3 oppgaver på universitetet i morgen, og jeg ikke skal på oppsummeringsforelesning likevel siden jeg er litt syk i dag, så blir det ikke til at noen av oss går ut og handler...så tror jeg det blir noe så kjedelig som ferdig fiskegrateng med kokte poteter og gulrøtter til...

Skrevet

Pastinakksuppe, fulgt av pasta med hasselnøtt- og persillepesto.

Skrevet

Kjøttkaker i brun saus med stuet kål og poteter. Husmannskost :)

Gjest Eurydike
Skrevet

Bacalao (en rest fra fryseren) og rundstykker.

Klementinsalat fra i går til dessert - godt med noe friskt og litt søtt i munnen etter bacalao. :)

Gjest Badiane
Skrevet

Det er visst lenge siden jeg har skrevet her inne. :fnise: La meg se:

Torsdag: Biff av ytrefilet med ovnsbakte tomater og sopp, potetstappe og sennep.

Fredag: Pasta med bolognese av lammedeig, revet parmesan og tomat- og agurksalat.

Lørdag: Stekt kveite, puy-linser, sennepssaus og tomatconcassé.

Søndag: Hjemmelagde pølser, rødkål og kokte poteter.

I dag: Spaghetti med saus av friske tomater og frisk basilikum samt skivet pølse fra i går.

Gjest Badiane
Skrevet

Vi skal ha hardkokte egg med en gammeldags karrisaus, ris og kokte grønnsaker.

Skrevet

Svinekjøtt- og einerbærgryte med poteter og aspargesbønner til.

Skrevet

Kylling masala, med kardemomme og cashewnøtter

Skrevet

Jeg skal lage saltet torsk med poteter og gulrøtter i dag. Mat som jeg ofte har spist hos besteforeldrene mine, men som jeg skal innrømme at jeg aldri har laget selv ennå... fisken skal bare trekke, ikke sant? Bør den ligge i vann en time-to på forhånd? Leste og et sted at man kunne dampe den? Hvor lenge skal den trekke/dampe? Glemte å spørre i butikken...

Skrevet

I dag blir det en form for gresk pita, om jeg kan kalle det det. Karbonadedeig stekt med ”greske” krydder, salat av grønt, tomater, agurk, rødløk, avokado, feta og oliven, rømme rørt med urter og hvitløk – og altså varme pitabrød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...