Gjest Eurydike Skrevet 29. november 2007 #17881 Skrevet 29. november 2007 Stekt ryggfilet av brosme, sitronbåter, potetmos med hvitløk og safran og ovnsform med små, friske artisjokker, cherrytomater, hvitløk, timian, sitron, hvitvin og en bunt hakket bladpersille rørt i tilslutt.
Mediocre Skrevet 29. november 2007 #17882 Skrevet 29. november 2007 Kyllingsnitzel, gulrot, vannkastanjer og agurk. Grovbrød med fetaost, soltørket tomat og hvitløk til.
Nilma Skrevet 30. november 2007 #17883 Skrevet 30. november 2007 Vietnamesisk kyllingsuppe (men med karripasta i stedet for karripulver).
Arkana Skrevet 30. november 2007 #17884 Skrevet 30. november 2007 Svigerfar lager karbonader med stekt løk, poteter, grønnsaker og brun saus.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #17885 Skrevet 30. november 2007 Stekt ryggfilet av brosme, sitronbåter, potetmos med hvitløk og safran og ovnsform med små, friske artisjokker, cherrytomater, hvitløk, timian, sitron, hvitvin og en bunt hakket bladpersille rørt i tilslutt. Det hørtes utrolig godt ut, særlig formen med artisjokker (jeg elsker ovnsstekte grønnsaker )! Og i samme slengen forbanner jeg at jeg bor et sted hvor alt vi får kjøpt av fisk er tvilsom frossen laksefilét, sei og lettsaltet torsk. Her i huset er det den årlige grandiosa-middagen i dag, pga 100% mangel på tiltakslyst.
Gjest Eurydike Skrevet 30. november 2007 #17886 Skrevet 30. november 2007 Det hørtes utrolig godt ut, særlig formen med artisjokker (jeg elsker ovnsstekte grønnsaker )! Og i samme slengen forbanner jeg at jeg bor et sted hvor alt vi får kjøpt av fisk er tvilsom frossen laksefilét, sei og lettsaltet torsk. Det ble veldig godt, faktisk! Vi hadde 5 små artisjokker som vi måtte bruke til noe, og fisken som egentlig var tiltenkt annet tilbehør, så vi improviserte litt og endte opp med en bedre middag enn den vi først hadde planlagt. Artisjokkene var av typen 'Violetta', dvs små og lilla med spiss tupp, og de hadde veldig intens og god smak! De er såvidt jeg har skjønt i sesong (i Italia?) fra desember til januar. Oppskriften med cherrytomater er fra Jamie Olivers første bok - men jeg tilsatte i tillegg hvitvin og hadde folie over formen mesteparten av steketiden for at artisjokkene ikke skulle tørke for mye inn. Ang. tilgang på fisk: Frossen fisk kan ofte være av veldig god kvalitet (mens fersk kan variere voldsomt), og både laks, sei og torsk er jo god fisk. Men jeg setter selv stor pris på variasjon av ferske varer i fiskedisken, så lenge fisken faktisk er fersk! Brosme som vi hadde i går er forresten et svært underkjent fiskeslag - smak og konsistens som breiflabb, men uten alle hinnene, og til under halve prisen. Så frem for mer fantasi i landets fiskedisker! Middagen min i dag var forresten også sjømat, dvs kremet fisk- og skalldyrsuppe, med blåskjell, kamskjell, scampi, torskefilet og rotgrønnsaker. Men den hadde jeg ikke laget selv.
onyx Skrevet 30. november 2007 #17887 Skrevet 30. november 2007 Idag blir det fersk pasta med en wok av breiflabb, kamskjell, rødløk, paprika og sukkererter. Parmesan og trøffelolje som garnityr til slutt.
billie Skrevet 30. november 2007 #17889 Skrevet 30. november 2007 Nachochips gratinert med kjøtt og ost. Salat,rømme,guakamole,jalapenos,hot sauce vedsidenav. JUM!
Mandel Skrevet 1. desember 2007 #17894 Skrevet 1. desember 2007 Hjemmelaget lasagne med brød og salat.
Gjest Eurydike Skrevet 1. desember 2007 #17895 Skrevet 1. desember 2007 Tyrkiske lammekjøttboller, hummus, grønn salat og cherrytomater i pitabrød. Og et glass rødvin.
Alfakrøll Skrevet 1. desember 2007 #17896 Skrevet 1. desember 2007 Hjemmelaget Lasagne, med en grønn salat til :D Mmmmm...
Grissini Skrevet 1. desember 2007 #17899 Skrevet 1. desember 2007 Biff med ovnsbakte poteter og gresk salat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå