Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forrett: pølse og is på skolen ;)

Middag: grillede lammekoteletter og grillskiver med hjemmelage potetsalat og grønn salat til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middag på dagtid: kokt laks m tilbehør. Is med jordbær til dessert

Grillings ikveld: Grillskiver,potetsalat,salat. Is med jordbær til dessert :ler:

Skrevet

Forrett: Asparges med spekeskinke og bernaisesaus

Hovedrett: Andebryst med rødvinsaus, kokt brokkoli/gulrot, stekt champinjong, myntegelé og båtstektepoteter.

Dessert: Sjokoladefondant med jordbær til.

Skrevet

Pasta med små kveitebiter i fløtesaus med bl.a. hvitløk og chili, samt en stor salat med bl.a. grillet paprika, agurk, tomat og feta.

Skrevet

Siden alt på kjøkkenet er pakket ned ble middagen i dag nydelig hjemmelaget kylling- og champignonpai fra et lite paibakeri i nærheten.

Skrevet

Fullkornsspaghetti med brokkoli, middelhavsansjos, parmesan og valnøtter.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

I dag blir det stekt andebryst med hasselbackpoteter. Utenpå pakken står det at de bruker saus med balsamicoeddik og acasiehonning til andebryst i Frankrike. Det har jeg aldri prøvd før, så det blir første gang nå. Det høres godt ut. Serveres med en god rødvin til.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Alene hjemme. Tror jeg går for fiskeboller i hvitsaus, enkelt og godt :)

Skrevet

Reker, loff og aioli. Liiiitt mye sitronsaft i aiolien, holdt flasken feil vei, men det går nok siden det er reker!

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Pasta carbonara med en kyllingfilet ved siden av. Jordbær til dessert.

Endret av Violetta
Skrevet

I dag spiste jeg pannenkaker med blåbærsyltetøy. Det var godt. :sikle:

Skrevet

Kyllingvinger og loff. :fisk:

Skrevet

Stekt ryggfilet av brosme, mandelpotetmos med sjalottløk og safran og ovnsform med frisk artisjokk, fennikel, cherrytomater og frisk timian. :)

Mango og melon til dessert.

Skrevet

Fullkornstortilla med kyllingkjøttdeig, pintobønner i chilisaus, pintobønnesalsa (overkill?), guacamole, agurk, salat, mais, tomat og rødløk og solo pasjonsfrukt. Mango og eple til dessert. Grisete, men godt!

Skrevet

Vi tilbragte hele ettermiddagen og hele kvelden på kjøkkenet med fantastiske ingredienser. Og vi endte opp med en slags polsk-lignende ovnsrett! :hoho: Vi prosjerte to kyllinglår sammen med løk og andre smakstilsetninger. Vi tok av kjøttet av det ene av lårene, og la det lagvis i form sammen med nykål, løk fra kraftkokingen, kyllingkjøtt og béchamelsaus med hakket persille. Vi gratinerte det hele i ovnen med en blanding av parmesan og jarlsberg. Til dessert hadde vi Tarte Tatin. Det ble ikke så verst! :)

Og nå har vi dessuten kyllingkraft og kjøtt fra et kyllinglår i kjøleskapet. Så da har jeg ingen ting å klage over.

Skrevet

I dag ble det indisk take away.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...