Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde tenkt å grille i dag, men det nydelige været fra i går ser ikke ut til å gjenta seg. Derfor blir det istedet stekt biff med hvitløksstekte potetskiver, asparges, gulrøtter, friterte løkringer, grønnpeppersaus og champignonstuing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig nam nam idag:

Kongekrabbe med solsikkebrød, ris og salat.

Sjokolade og pære-mousse til dessert.

Oi! Det hørtes deilig ut! Særlig desserten, oppskrift..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste pannekaker med ungene tidligere idag..og nå venter jeg på at min kjære skal komme hjem m røye fra pilketur, nystekt sprellfersk røye med pepperrotkesam, kokte poteter og agurksalat :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Restegryte av tomat, hvitløk, timian og ferdigdampet (frossent) pinnekjøtt, med potet- og selleripuré.

I dag: Tagliatelle i sitron- og fløtesaus med røkelaks, asparges og basilikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jambalaya med villris+brun basmatiris, friske grønnsaker, reker, kylling og bacon. Det er også en liten mulighet for at vi går ut og spiser i stedet (og bruker kyllingen til pasta i morgen) - får se hvordan dagen forløper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinbit med pesto (med ekstra mye parmesan... ), fersk tagliatelle og dampet nykål med meierismør.

Dessert: Mango og ananas, stekt med smør, grønn kardemomme og brunt sukker, is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det hørtes deilig ut! Særlig desserten, oppskrift..?  :sjenert:

Jepp, såklart:)

Moussen var veldig enkel, 150 g kokesjokolade smeltes over vannbad. Tilsett 2 stk eggeplommer og 1 ts vaniljesukker, vispes godt. Ca 3 dl krem piskes, og deretter vispes dette sammen med sjokoladeblandingen. Pisk eggehvitene (de 2 etter plommene) stive, og vend forsiktig inn. Bland til slutt i oppkuttede hermetiske eller friske pærer (eller eventuelt andre frukter). La stå kaldt noen timer før servering.

Dersom du bruker veldig mørk sjokolade, kan det være at moussen blir litt lite søt. Da kan man eventuelt ha i litt melis (men dette synes jeg er unødvendig når du har frukt oppi)

Forøvrig tror jeg at du kan bruke en hvilken som helst sjokolademousseoppskrift og blande i frukt. Det var bare en ide jeg fikk igår, og vi hadde en boks pærer stående, og det ble skikkelig godt..:) Det ble en stor porsjon, rakk til 6 personer og vel så det.

Middagen idag er forresten torsketandoori med speltpilaff. Er kjempespent på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

I dag skal vi ha kylling wok med brokkoli, strimlet gulrot, purreløk, bønnespirer, bamusskudd, babymais og vannkastanjer!

Har laget to sauer til dette da vi har ulik smaki familien!

Den ene er karrisaus og den andre er szechuansaus :)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi spist stekt laks med poteter og revne gulrøtter. Som saus kokte jeg pp litt fløte med purre, sky fra laksen og litt sitron. Nyyyydelig :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...