Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Anerikke
Skrevet

Elgkarbonader, viltsaus, og så laget mannen potetmosen selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir kyllingsnadder med hvitløk :sikle: med potetmos.

Og drikke blir øl til gutten min å jeg tar cola :)

:tommelsmil:

Skrevet
Ostesmørbrød er middagen i dag. Avansert. :ler:

Det er godt! tar det i morgen til lunjs :-D

Skrevet
Bokhvetepannekaker med fyll til sen middag.

Har du oppskriften til meg? :sikle:

Gjest Fruktfat
Skrevet

bretagne saus med kyllingfilet og kokte grønnsaker, med hvitløksbaguette.

idag ble det visstjævlig sein middag ser jeg...

Skrevet
Bokhvetepannekaker med fyll til sen middag.

Har du oppskriften til meg? :sikle:

Jeg bruker piafs oppskrift til pannekakene:

250 gr bokhvetemel

7 dl vann

2 ts salt

1 egg

-blandes sammen, og settes kaldt 1/2 til 1 time. (Eller mer. I går sto vår røre i 3 timer, det gikke helt fint.)

Som fyll hadde vi stekt sopp med løk og hvitløk, chévre, røykt skinke, basilikum. Her er det jo mulig å variere i det uendelige, men når jeg bare lager til to er det ikke så ofte jeg gidder å lage så mye forskjellig fyll.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget biff stroganoff med potetmos.

Skrevet
Jeg bruker piafs oppskrift til pannekakene:

250 gr bokhvetemel

7 dl vann

2 ts salt

1 egg

-blandes sammen, og settes kaldt 1/2 til 1 time. (Eller mer. I går sto vår røre i 3 timer, det gikke helt fint.)

Som fyll hadde vi stekt sopp med løk og hvitløk, chévre, røykt skinke, basilikum. Her er det jo mulig å variere i det uendelige, men når jeg bare lager til to er det ikke så ofte jeg gidder å lage så mye forskjellig fyll.

Hvordan lager du dem?

Skrevet

Vi er litt usikre om det blir grilling i dag, eller ikke. Hvis ikke, blir det Quesadillas til sen middag.

Skrevet (endret)
Hvordan lager du dem?

Selve røren lages som det står: Bland sammen! :) Og jeg pleier å vispe kraftig i noen minutter til det danner seg bobler på overflaten - det står i franske oppskrifter jeg har brukt som utgangspunkt for denne.

Stekes som vanlige pannekaker - gjerne i skikkelig meierismør som er mest autentisk, og som gir god smak.

Når det gjelder fyllet, pleier jeg å legge det på når pannekaken er stekt på den ene siden og la det varme seg (slik at feks eventuell ost smelter) mens den andre siden steker ferdig, og så brette sammen. Visse typer fyll, som feks stekt sopp eller spinat, tilberedes først i egen panne eller gryte.

Edit: Irie gjør det forresten muligens annerledes med fyllet - og det var jo henne spørsmålet egentlig ble rettet til, men jeg tok sjansen på å svare jeg også. ;)

Endret av piaf
Skrevet

Middagen vår i dag blir bacon- og grønnsakslasagne med blandet grønn salat.

Skrevet (endret)

Spekemat med kokt asparges m.m.

(og kikertsuppa m/foccacia i går var kjempegod - og jeg var mett hele kvelden...)

Endret av dront
Skrevet

Etter planen skulle det vært fisk igår...men utvalget var tragisk..så da kjøpte eg scampi og kamskjell...som vi lager ikveld, tror nok det blir puylinser og selleripure... får se. Igår endte vi opp på entrecote m båtpoteter og brokkoli..tomatsalat.

Skrevet
Selve røren lages som det står: Bland sammen! :)  Og jeg pleier å vispe kraftig i noen minutter til det danner seg bobler på overflaten - det står i franske oppskrifter jeg har brukt som utgangspunkt for denne.

Stekes som vanlige pannekaker - gjerne i skikkelig meierismør som er mest autentisk, og som gir god smak.

Når det gjelder fyllet, pleier jeg å legge det på når pannekaken er stekt på den ene siden og la det varme seg (slik at feks eventuell ost smelter) mens den andre siden steker ferdig, og så brette sammen. Visse typer fyll, som feks stekt sopp eller spinat, tilberedes først i egen panne eller gryte.

Edit: Irie gjør det forresten muligens annerledes med fyllet - og det var jo henne spørsmålet egentlig ble rettet til, men jeg tok sjansen på å svare jeg også. ;)

Det går veldig bra, takktakk :) Jeg lurte bare på det med fyllet, og det var som jeg trodde :)

Gjest bamsemums
Skrevet

Marinert svin ytrefileet, ovnsstekte poteter, med brokkoli/minimais til, og konjakk/fløtesaus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...