Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Piafs helstekte kyllingfileter med sennepssaus, ovnsbakte potetbåter, og brokkoli. :wow: Kjæresten elsker den!

Oppskrift? Har du en å låne bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-åringen fikk pannekaker og jeg tror jeg skal tusle ut på kjøkkenet og lage meg en osteomelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas. :icon_lol: Neida, ikke akkurat det, men hamburgere, kylling, pitabrød, pommes noisettes, pommes frites og mais. Så fikk alle det de ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det omelett med kyllingpølse, potet og purre med tomatbønner og bacon til. Sikkert ikke så sunt, men hadde glemt å ta opp sunn mat fra fryseren :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift?  Har du en å låne bort?

Her er oppskriften. :) (ble så innbilsk nå at jeg måtte legge den ut selv :sjenert::ler: )

Kyllingfilet med sennepssaus

(2 pers)

2 kyllingfileter

smør, olivenolje

salt og pepper

2 sjalottløk

1 fedd hvitløk

5-6 ss tørr hvitvin

ca. 2 dl kyllingkraft

2-3 ts dijonsennep

2 ss crème fraîche

1 ss maizenna, rørt ut i litt kaldt vann

salt, pepper

(friske urter)

Brun kyllingfiletene i olivenlje/smør raskt på begge sider i panne, salte og pepre, ta ut av pannen. Surr så finhakket sjalottløk og finhakket hvitløk lett i samme panne. Kok ut pannen med hvitvinen og ha i kyllingkraft, dijonsennep og crème fraîche.

Ha filetene tilbake i sausen og kok ferdig på svak varme under lokk, 15-20 min. Snu dem en gang i løpet av koketiden. Ha tilslutt i maizena utrørt i litt kaldt vann slik at sausen tykner, og smak evnt. til med mer salt og pepper.

Rett før servering kan du også ha i hakkede friske urter, om du vil. Dill, gressløk, timian (ikke tørket) eller estragon passer bra.

Server med feks kokt grønn asparges eller brokkoli og ovnsbakte potetbåter til å moppe opp sausen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Kyllingkraft????

Jeg har som regel hjemmelaget kyllingkraft i fryseren som jeg bruker til dette (og til mye annet rart ;) ).

Men det går fint å bruke vann + kyllingbuljong i stedet. Bare pass på å ikke salte sausen for mye i tillegg.

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel hjemmelaget kyllingkraft i fryseren som jeg bruker til dette (og til mye annet rart ;) ).

Men det går fint å bruke vann + kyllingbuljong i stedet. Bare pass på å ikke salte sausen for mye i tillegg.

Den er grei :) Kanskje vi får teste ut denne i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salat med blandede salatblader, skinkebiter, agurk, cherrytomater, paprika, mais, rødløk, purre, revet gulrot, pickles, jalapenos, soltørket tomat, sorte oliven, pinjekjerner, hvitløksdressing av yoghurt og balsamicoeddikk. Fransk landbrød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...