Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #7941 Del Skrevet 13. november 2005 Salat fra i går. Har sauset det hele inn med en salig blanding av masse rømme, tacosaus og dressing. Føler at kvisene bare bobler ut her nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 13. november 2005 #7942 Del Skrevet 13. november 2005 Indrefilet med stekte poteter, gulrøtter, løk og rosenkål. Og masse saus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2005 #7943 Del Skrevet 14. november 2005 Vil du dele oppskriften på vannmelon- og fetaostsalat? ← Gjerne! Jeg bruker ikke nøyaktige mål, det går mest på øyemål, men omtrent slik: Skjær vannmelon i litt store biter og fordel i porsjonsskåler. Rist pinjekjerner og evt. hakkede pistasjekjerner i tørr stekepanne. Smuldre fetaost over vannmelonen (ca. en halv pakke til to pers.), press over litt sitron og dryss nøttene over til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 14. november 2005 #7944 Del Skrevet 14. november 2005 Gjerne! Jeg bruker ikke nøyaktige mål, det går mest på øyemål, men omtrent slik: Skjær vannmelon i litt store biter og fordel i porsjonsskåler. Rist pinjekjerner og evt. hakkede pistasjekjerner i tørr stekepanne. Smuldre fetaost over vannmelonen (ca. en halv pakke til to pers.), press over litt sitron og dryss nøttene over til slutt. ← Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. november 2005 #7945 Del Skrevet 14. november 2005 Middagen i dag er kylling, grønnsaker og poteter, alt bakt i samme form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. november 2005 #7946 Del Skrevet 14. november 2005 I går: Pinnekjøtt I dag: Pasta med ostesaus og skinke -og i kveld skal jeg ut å spise biff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skauta Skrevet 14. november 2005 #7947 Del Skrevet 14. november 2005 En erotisk pizza for to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. november 2005 #7948 Del Skrevet 14. november 2005 Stekt kyllingfilèt med råstekte grønnsaker og soyasaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #7949 Del Skrevet 14. november 2005 Middagen i dag er kylling, grønnsaker og poteter, alt bakt i samme form. ← Jeg stod her en dag og hadde lyst til å lage dette. Men så visste jeg ikke hva slags grønnsaker jeg skulle bruke, om jeg skulle dele opp kyllingen i biter, hvor lenge den skulle steke, om jeg skulle ha på noe olje eller væske av noe slag eller om jeg skulle ha noe saus ved siden av, blir det ikke tørt? Kan ikke du være så snill å forklare fremgangsmåten til en novise på kjøkkenet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 14. november 2005 #7950 Del Skrevet 14. november 2005 Pølsegryte med ris og salat (prøver å tømme fryseren...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. november 2005 #7951 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg stod her en dag og hadde lyst til å lage dette. Men så visste jeg ikke hva slags grønnsaker jeg skulle bruke, om jeg skulle dele opp kyllingen i biter, hvor lenge den skulle steke, om jeg skulle ha på noe olje eller væske av noe slag eller om jeg skulle ha noe saus ved siden av, blir det ikke tørt? Kan ikke du være så snill å forklare fremgangsmåten til en novise på kjøkkenet? ← Jeg deler opp kyllingen (hel rå kylling), ikke småbiter, men i serveringsstykker. Hvis du bruker kyllingfilet synes jeg det er bedre å steke poteter og grønnsaker alene i ovnen først og så brune filetene, legge dem oppå grønnsakene og la dem steke med de siste 7-8 minuttene. Grønnsakene jeg bruker er f.eks. hele skrelte hvitløk, løk, purre, squash, aubergine, poteter, fennikel, paprika, gulrøtter ++ Jeg blander med forskjellige krydder (timian, oregano) og litt olje og har i formen, finrevet sitronskall er også veldig godt i. Heller i litt hønsebuljong og steker ved 200 grader i ca 1 time (evt også litt fløte/crème fraîche/rømme). På slutten kan du f.eks. drysse over revet ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 14. november 2005 #7952 Del Skrevet 14. november 2005 Lurer på om det blir våruller med ris og salat til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 14. november 2005 #7953 Del Skrevet 14. november 2005 Spagettig og kjøttdeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #7954 Del Skrevet 14. november 2005 takk Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 14. november 2005 #7955 Del Skrevet 14. november 2005 Kalkunpølser med fullkornspasta og grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 14. november 2005 #7956 Del Skrevet 14. november 2005 Paprika er akkurat nå under grillen i ovnen og skal brukes i dagens tunfiskpasta, sammen med div. andre grønnsaker, oliven, kapers, middelhavsansjos, litt rømme, tagliatelle - og selvsagt tunfisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. november 2005 #7957 Del Skrevet 14. november 2005 Speiderlapskaus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #7958 Del Skrevet 14. november 2005 Kapteinens fylte rødspette, revet gulerot og kokte poteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 14. november 2005 #7959 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Kokte poteter, bønner, sopp og løk stekt i panna med kesam-og maisblanding og grønn salat til. Endret 14. november 2005 av milla76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #7960 Del Skrevet 14. november 2005 Huff, vet ikke om jeg orker å lage noe... Men trolig poteter og no greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå