Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Salat fra i går. Har sauset det hele inn med en salig blanding av masse rømme, tacosaus og dressing. Føler at kvisene bare bobler ut her nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du dele oppskriften på vannmelon- og fetaostsalat?

Gjerne! :)

Jeg bruker ikke nøyaktige mål, det går mest på øyemål, men omtrent slik: Skjær vannmelon i litt store biter og fordel i porsjonsskåler. Rist pinjekjerner og evt. hakkede pistasjekjerner i tørr stekepanne. Smuldre fetaost over vannmelonen (ca. en halv pakke til to pers.), press over litt sitron og dryss nøttene over til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne!  :)

Jeg bruker ikke nøyaktige mål, det går mest på øyemål, men omtrent slik: Skjær vannmelon i litt store biter og fordel i porsjonsskåler. Rist pinjekjerner og evt. hakkede pistasjekjerner i tørr stekepanne. Smuldre fetaost over vannmelonen (ca. en halv pakke til to pers.), press over litt sitron og dryss nøttene over til slutt.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagen i dag er kylling, grønnsaker og poteter, alt bakt i samme form.

Jeg stod her en dag og hadde lyst til å lage dette. Men så visste jeg ikke hva slags grønnsaker jeg skulle bruke, om jeg skulle dele opp kyllingen i biter, hvor lenge den skulle steke, om jeg skulle ha på noe olje eller væske av noe slag eller om jeg skulle ha noe saus ved siden av, blir det ikke tørt?

Kan ikke du være så snill å forklare fremgangsmåten til en novise på kjøkkenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod her en dag og hadde lyst til å lage dette. Men så visste jeg ikke hva slags grønnsaker jeg skulle bruke, om jeg skulle dele opp kyllingen i biter, hvor lenge den skulle steke, om jeg skulle ha på noe olje eller væske av noe slag eller om jeg skulle ha noe saus ved siden av, blir det ikke tørt?

Kan ikke du være så snill å forklare fremgangsmåten til en novise på kjøkkenet?

Jeg deler opp kyllingen (hel rå kylling), ikke småbiter, men i serveringsstykker. Hvis du bruker kyllingfilet synes jeg det er bedre å steke poteter og grønnsaker alene i ovnen først og så brune filetene, legge dem oppå grønnsakene og la dem steke med de siste 7-8 minuttene.

Grønnsakene jeg bruker er f.eks. hele skrelte hvitløk, løk, purre, squash, aubergine, poteter, fennikel, paprika, gulrøtter ++ Jeg blander med forskjellige krydder (timian, oregano) og litt olje og har i formen, finrevet sitronskall er også veldig godt i. Heller i litt hønsebuljong og steker ved 200 grader i ca 1 time (evt også litt fløte/crème fraîche/rømme). På slutten kan du f.eks. drysse over revet ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paprika er akkurat nå under grillen i ovnen og skal brukes i dagens tunfiskpasta, sammen med div. andre grønnsaker, oliven, kapers, middelhavsansjos, litt rømme, tagliatelle - og selvsagt tunfisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hippopotamus

Kokte poteter, bønner, sopp og løk stekt i panna med kesam-og maisblanding og grønn salat til.

Endret av milla76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...