Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

En pizzabolle fra fryseboksen med små tomater ved siden av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøver meg på kyllingfilet i souvide med estragon og provencekrydder, smør, salt og pepper. Og med sopp, løk, brokkolini og parmesanpoteter. Mulig det blir en ferdig bearnaise til. 

Anonymkode: 11b7f...363

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dutch baby ovnspannekake, toppet med små spicy kjøttboller, cherrytomater, semitørkede tomater og feta. Pluss en grønn salat med avokado.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hokkaidosuppe. Av et helt lite gresskar, mye mandelpotet, litt gulrot, rødløk, hvitløk, ingefær og chili. Stavmikset med creme fraiche og servert med kokt egg☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt min kjære oppdraget. Han skal lage noe med steinbit og det han blir inspirert av ellers i ODA-kassen😃. Jeg skal spise og skryte og poste i middagsbildetråden! Lørdag:hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det skrei med torskelever, poteter, gulrøtter og smeltet smør, som skal nytes med et glass :vin: til. :spise: 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I går: En rest stifado av lam (fra fryseren) brukt som ragu sammen med ferdigkjøpte gnocchi. Jeg er glad i å bruke langtidskokte kjøttgryter på denne måten når jeg ikke har tid eller ork til å lage søndagsmiddag. Denne gangen skyldtes det at jeg i stedet brukte tid på å bake fastelavnsboller, som ble en alt for substansiell dessert :ler:  - med fyll av blant annet hjemmelaget vaniljekrem og bringebær.

I dag: Planen var gulrotsuppe med røde linser, kokosmelk og ingefær, men så var det ikke nok gulrøtter igjen i kjøleskapet! Så nå er det tyrkisk linsesuppe på gang i stedet, med hermetiske tomater, bulgur og masse frisk koriander på toppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kyllingburger og pommes noisettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti og kjøttsaus, sistnevnte selvfølgelig laget selv. 😁

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Köttbullar, potatis och lingon (nei, har ikke vært på IKEA, fikk bare så veldig lyst på denne svenske klassikeren)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapper av min krema maisstuing-rest, med hamburgerrygg til.

Bananbrownie med vaniljeyoghurt ved siden av til dessert:arwen:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir Fjordlands rømmegrøt i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag var det ovnsbakt uer med potetbåter, paprika- og fløtesaus, smørdampet spisskål og kokt asparges og sukkererter. Veldig godt!

Anonymkode: f78b4...2d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kremet purésuppe av purre, mandelpoteter og blomkål, toppet med crème fraiche, finhakket gressløk og ørretrogn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinbitkaker i grovt pitabrød med masse grønn salat og tomater ved siden av. Slett ikke dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget glutenfri pizza med bbq marinert kylling, rødløk og mais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det hjemmelaget hamburger i briochebrød med tomat, salat, løk og ost. Hjemmelagede potetbåter til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...