Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

En pizzabolle fra fryseboksen med små tomater ved siden av. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøver meg på kyllingfilet i souvide med estragon og provencekrydder, smør, salt og pepper. Og med sopp, løk, brokkolini og parmesanpoteter. Mulig det blir en ferdig bearnaise til. 

Anonymkode: 11b7f...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dutch baby ovnspannekake, toppet med små spicy kjøttboller, cherrytomater, semitørkede tomater og feta. Pluss en grønn salat med avokado.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

Hokkaidosuppe. Av et helt lite gresskar, mye mandelpotet, litt gulrot, rødløk, hvitløk, ingefær og chili. Stavmikset med creme fraiche og servert med kokt egg☺️

• Liker 2
Skrevet

Gitt min kjære oppdraget. Han skal lage noe med steinbit og det han blir inspirert av ellers i ODA-kassen😃. Jeg skal spise og skryte og poste i middagsbildetråden! Lørdag:hjerte:

• Liker 2
Skrevet

I dag blir det skrei med torskelever, poteter, gulrøtter og smeltet smør, som skal nytes med et glass :vin: til. :spise: 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I går: En rest stifado av lam (fra fryseren) brukt som ragu sammen med ferdigkjøpte gnocchi. Jeg er glad i å bruke langtidskokte kjøttgryter på denne måten når jeg ikke har tid eller ork til å lage søndagsmiddag. Denne gangen skyldtes det at jeg i stedet brukte tid på å bake fastelavnsboller, som ble en alt for substansiell dessert :ler:  - med fyll av blant annet hjemmelaget vaniljekrem og bringebær.

I dag: Planen var gulrotsuppe med røde linser, kokosmelk og ingefær, men så var det ikke nok gulrøtter igjen i kjøleskapet! Så nå er det tyrkisk linsesuppe på gang i stedet, med hermetiske tomater, bulgur og masse frisk koriander på toppen.

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det kyllingburger og pommes noisettes.

Skrevet

Spaghetti og kjøttsaus, sistnevnte selvfølgelig laget selv. 😁

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Fiskegrateng

• Liker 1
Skrevet

Köttbullar, potatis och lingon (nei, har ikke vært på IKEA, fikk bare så veldig lyst på denne svenske klassikeren)

• Liker 2
Skrevet

Lapper av min krema maisstuing-rest, med hamburgerrygg til.

Bananbrownie med vaniljeyoghurt ved siden av til dessert:arwen:

• Liker 1
Skrevet

Det blir Fjordlands rømmegrøt i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

I dag var det ovnsbakt uer med potetbåter, paprika- og fløtesaus, smørdampet spisskål og kokt asparges og sukkererter. Veldig godt!

Anonymkode: f78b4...2d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kremet purésuppe av purre, mandelpoteter og blomkål, toppet med crème fraiche, finhakket gressløk og ørretrogn. 

• Liker 1
Skrevet

Steinbitkaker i grovt pitabrød med masse grønn salat og tomater ved siden av. Slett ikke dumt.

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget glutenfri pizza med bbq marinert kylling, rødløk og mais.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget hamburger i briochebrød med tomat, salat, løk og ost. Hjemmelagede potetbåter til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...