Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Cheeseburgere med rå løk og grov sennep,  med  litt crème fraishe potetsalat til

Sette i gang hvert øyeblikk med maten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seinmiddag, angus hamburger ifra Meny i smørristet brioce brød, gugge, salat tomat og egensyltet rødløk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste vårruller i går og følte for å ha noe friskere og "lettere" i dag 😂

Tacosalat!

Tacokjøttet laget jeg av karbonadedeig, en gigantisk gul løk, hvitløk, tomatpure, tomater, vann, oksefond og masse krydder. 

Hjertesalat, bønner, mais, ananas, rødløk, masse rømme, tacokjøtt og Jarlsberg på toppen 🤤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (På 4.7.2021 den 2.58):

I dag skal hen yngste og jeg kokkelere sammen, og i vi skal prøve oss på koreansk street food. Corndog, har aldri spist pølser på den måten før :) 

corndog.jpg

Og jeg som trodde com dogs var amerikanske...   :rodme:

Jaja...Ser uansett godt ut...   :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (Akkurat nå):

Og jeg som trodde com dogs var amerikanske...   :rodme:

Jaja...Ser uansett godt ut...   :spise:

Tror kanskje det finnes i mange land, denne var Koreansk. Hen yngste her er Korea fan, og da blir det litt matlaging derifra avogtil :tommelopp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (8 timer siden):

Tror kanskje det finnes i mange land, denne var Koreansk. Hen yngste her er Korea fan, og da blir det litt matlaging derifra avogtil :tommelopp: 

Samma pokker hvor det er i fra...bare det smaker godt og dere koser dere.   ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fish'n'crisp med båtpoteter laget i airfryeren. Revet gulrot og remulade ved siden av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (1 time siden):

Taco på en tirsdag 😜

CRAZY!!!

Her er det pølse i brød gratinert i ovnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sko teste ut Jocobs utvalgte Salsicca i dag, med ovnsbakt potet og rødløk. Men den pølsen likte jeg ikke i det hele tatt, men det var utrolig gode poteter og løk ihvertfall :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost"middag" mekket ute...

Speilegg, tjukke skiver lettsaltet pepret flesk, Snurring og et par litt slappe restewiener stekt i biter.

Servert med smurte rundstykker.  Sukkererter og paprika på siden.  ...og iskald melk.

Etterfulgt av sterk kokekaffe og en drøy Rød 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant lettsaltet flesk på dato-salg i går. Så i dag blir det flesk og duppe med norske nypotet og rotmos :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elien skrev (8 minutter siden):

Fant lettsaltet flesk på dato-salg i går. Så i dag blir det flesk og duppe med norske nypotet og rotmos :) 

Fantastisk!   :spise:

Må ha det snart, sjøl.  En stund siden.

( egentlig ikke sommermat for meg, men så godt året rundt...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag på restaurant - fordi gode nyheter bør feires. 

I beste "Sharing is caring"-stil delte vi på all maten - det var nemlig så mye snadder på menyen. Bordet var dekket med kremet kantarellsuppe, cæsarsalat med kylling, ricotta-gnocchi med spinat og salvie, regnbueørret med poteter, spinat, og beurre blanc, og Wiener-schnitzel med lun potetsalat og agurksalat. Dessertvalget falt på den østerrikske (si det fort tre ganger uten at tunga slår krøll på seg!) lekkerbiskenen Kaiserschmarn - med hjemmelaget vaniljeis og blå-/sviskeplommer.

Å herreverden så salig mett vi ble! Glad og storfornøyd. Kan man få det bedre? 
(Selv om de dessverre var utsolgt for kalvebrissel som jeg hadde først pekt meg ut)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Middag på restaurant - fordi gode nyheter bør feires. 

I beste "Sharing is caring"-stil delte vi på all maten - det var nemlig så mye snadder på menyen. Bordet var dekket med kremet kantarellsuppe, cæsarsalat med kylling, ricotta-gnocchi med spinat og salvie, regnbueørret med poteter, spinat, og beurre blanc, og Wiener-schnitzel med lun potetsalat og agurksalat. Dessertvalget falt på den østerrikske (si det fort tre ganger uten at tunga slår krøll på seg!) lekkerbiskenen Kaiserschmarn - med hjemmelaget vaniljeis og blå-/sviskeplommer.

Å herreverden så salig mett vi ble! Glad og storfornøyd. Kan man få det bedre? 
(Selv om de dessverre var utsolgt for kalvebrissel som jeg hadde først pekt meg ut)

Du/dere må da stå å mekke mat omtrent 17 timer i døgnet...   :fnise:

Og sagt det før...aner ikke hva en brøkdel av maten din er.   😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettest å skjære opp flesket når det er halvtint/-frossent.  Ellers sklir det bare frem og tilbake på fettet og er ugreit for både fingre og humør.   😂

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...