Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du vært utestengt?

Anonymkode: defbd...a15

Ja.  Lenge. Men blås i det.

Hit med maten din...   😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena79 skrev (9 timer siden):

I dag ble det bollefrikasse. 

Hvordan mekker du den, da?  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Jerry Lee skrev (8 minutter siden):

Hvordan mekker du den, da?  ☺

Koker poteter for seg.

Kutter opp gulerøtter, selleri og kålrot, lager saus av smør, mel, vann, grønnsaksbuljong, salt og pepper. koker sausen opp tilsetter grønnsakene og medisterdeig og lar alt putre til det er ferdig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (9 timer siden):

Koker poteter for seg.

Kutter opp gulerøtter, selleri og kålrot, lager saus av smør, mel, vann, grønnsaksbuljong, salt og pepper. koker sausen opp tilsetter grønnsakene og medisterdeig og lar alt putre til det er ferdig 🙂

Tusen Takk   :spise:     😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torskeloin med paprika, gulrot, rødløk og kryddersmør med litt hvitvin i folie på grillen. Ble veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Vegetarburgere

Jeg er kjøttspiser, men spiser mye grønnsaker.  Det hender at jeg får gjester som er vegetarianere, og da liker jeg jo å lage mat som de liker.  
i dag har jeg testet denne oppskriften for meg selv. Stekte dem bare i panne, ikke testet på grill.  De ble faktisk helt greie, og jeg kan nok servere slikt ved en anledning. Jeg fikk 6  burgere, men det tilpasser man selv. I tillegg så griset jeg en del på kjøkkenet, men det er jo litt av sjarmen. Anbefaler å legge et ark med bakepapir på benken under fjøla + et over fjøla + engangshansker når man driver med rødbeter.

oppskriften fant jeg her:  https://www.nrk.no/mat/vegetarburgere-med-sopp-og-valnotter-1.12411579

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HyttesøndagsfrokostMiddag.... Hjemme på en mandag. Mekka på vedkomfyren.   Med smurte skiver og rå løk under eggene.

((Håper mod lar meg poste  mitt eget bilde av min egen mat......))

20190930_162425-1.jpg

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jerry Lee: Snakk om Breakfast for champions! 😄 

Selv jeg som ikke er noe frokost-menneske, kjente jeg at det rumlet litt i magen. 

----

Gårdagens søndagsmiddag: Resten av det lørdagsbakte focaccia-brødet fikk seg en liten oppvarmingstur i ovnen før det endte sin skjebne som "taco-sandwich". Tacokjøtt (rester fra tidligere i uka), blader fra hjertesalat, tomater, agurkskiver, samt en dæsj majones blandet med tabasco - helt grei søndagsmat. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunter7 skrev (9 timer siden):

@Jerry Lee: Snakk om Breakfast for champions! 😄 

Selv jeg som ikke er noe frokost-menneske, kjente jeg at det rumlet litt i magen. 

----

Gårdagens søndagsmiddag: Resten av det lørdagsbakte focaccia-brødet fikk seg en liten oppvarmingstur i ovnen før det endte sin skjebne som "taco-sandwich". Tacokjøtt (rester fra tidligere i uka), blader fra hjertesalat, tomater, agurkskiver, samt en dæsj majones blandet med tabasco - helt grei søndagsmat. 

 

Hehe. Takk, venn.  Er så heldig å ha vedkomfyr hjemme...Så det ble litt hyttete.   😄

-   ...og din mat er sikkert nydelig. Send meg en stor porsjon i posten.   :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (9 timer siden):

Enkelt i dag, spaghetti og kjøttdeig, dolmino saus den med hvitløk. 

Lurer på omtrent det samme...men med IntensChilisausen... og sprøstekte baconterninger innblandet.  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (4 timer siden):

HyttesøndagsfrokostMiddag.... Hjemme på en mandag. Mekka på vedkomfyren.   Med smurte skiver og rå løk under eggene.

((Håper mod lar meg poste  mitt eget bilde av min egen mat......))

20190930_162425-1.jpg

Jeg ser nesten bare talerken jeg, tror jeg har noe i det mønsteret selv liggende. Veldig svak for SF og FF, men kommer ikke på hva dette mønsteret heter. Er det fra storkjøkken?

Men hadde lett spist det på taleknen også :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Planen var å ha brisket i dag også, men ble litt lei av det nå. Så resten la jeg i fryså, og tok opp en frossen pizza som jeg steker i stede for. Rustica pepperoni, tok på ekstra ost og noen bitte små tomater :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med bacon, purre og ost. Det var i grunnen ganske så godt og nå vil jeg ha en liten is til dessert før jeg tar kvelden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 28.6.2021 den 4.54):

Jeg ser nesten bare talerken jeg, tror jeg har noe i det mønsteret selv liggende. Veldig svak for SF og FF, men kommer ikke på hva dette mønsteret heter. Er det fra storkjøkken?

Men hadde lett spist det på taleknen også :tommelopp:

Hehe. Siste rest av bestemors 70talls hverdagsservise.  Er FF, men aner ikke hva mønsteret heter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...