Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jerry Lee said:

Du/dere må da stå å mekke mat omtrent 17 timer i døgnet...   :fnise:

Og sagt det før...aner ikke hva en brøkdel av maten din er.   😉

Hehe, igår ble mat-mekkinga overlatt profesjonelle. Da kunne nemlig jeg og mine to kanaljer bare lene oss tilbake, dingle bekymringsløst med beina, og plystre La Paloma :biggrin:

Selv om du ikke aner hva all maten er, så er jeg bombesikker på at du hadde likt den ;) 

(Kaiserschmarn er en klassisk dessert fra Østerrike. Stivpiskede eggehviter røres inn i lett søtet pannekakerøre. Røra stekes, og skjæres så i strimler og det strøs sukker over. Strimlene stekes videre til sukkeret har blitt til karamell. Så kan man ha litt mandelskiver og rosiner over, samt melis over. Enkelte serverer det med eplekompott, varme kirsebær eller aprikos, ymse nøtter, osv. Det finnes en rekke ulike varianter og vrier, men i bunn av det hele er altså pannekakerøra)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Middag endel seinere i dag får bli...

Siste rest av spekeskinke og elgpølse med nypoteter, eggerøre med fersk gressløk, hvit saus også med gressløk...og sukkererter og paprika på si'a.

 

 

Og i morra vil jeg ha spekesild med hauger av godt tilbehør.  Jepp!

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (3 minutter siden):

Hehe, igår ble mat-mekkinga overlatt profesjonelle. Da kunne nemlig jeg og mine to kanaljer bare lene oss tilbake, dingle bekymringsløst med beina, og plystre La Paloma :biggrin:

Selv om du ikke aner hva all maten er, så er jeg bombesikker på at du hadde likt den ;) 

(Kaiserschmarn er en klassisk dessert fra Østerrike. Stivpiskede eggehviter røres inn i lett søtet pannekakerøre. Røra stekes, og skjæres så i strimler og det strøs sukker over. Strimlene stekes videre til sukkeret har blitt til karamell. Så kan man ha litt mandelskiver og rosiner over, samt melis over. Enkelte serverer det med eplekompott, varme kirsebær eller aprikos, ymse nøtter, osv. Det finnes en rekke ulike varianter og vrier, men i bunn av det hele er altså pannekakerøra)

Veldig greit å få go'mat servert, ja...   ☺

Vet, du...det er jeg sikker på, også.   :spise:

Veldig takk for info.  Aaaner meg at Jerry ville likt det.   😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self :

Ring bondebekjent og hør om spekeskinka er ferdig.  Gjøken har galt. Gammel greie.  ☺

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (4 minutter siden):

Den store fleskedgagen i dag :tommelopp:

Flesk er så anvendelig til ubegrensede retter.   😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Jerry Lee skrev (16 minutter siden):

Ser helt fantastisk ut.   :spise:

Kos deg.   ☺

Takk, i like måte 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (8 minutter siden):

Takk, i like måte 🙂

Takk, venn.   ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (33 minutter siden):

Note to self :

Ring bondebekjent og hør om spekeskinka er ferdig.  Gjøken har galt. Gammel greie.  ☺

Gammel greie var... gris ble slakta til jul og skinkene preparert og hengt opp.  Man sa de var ferdige når gjøken gol i mai/tidlig juni..

 

Ringt bondebekjent nå...og får to 6 kilos spekeskinker til 300 kroner/stk.   Fantastisk!   :bolledeig:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Jerry Lee said:

Middag endel seinere i dag får bli...

Siste rest av spekeskinke og elgpølse med nypoteter, eggerøre med fersk gressløk, hvit saus også med gressløk...og sukkererter og paprika på si'a.

 

 

Og i morra vil jeg ha spekesild med hauger av godt tilbehør.  Jepp!

Spekesild! Det hadde jeg nesten helt glemt. Og så nå midtsommers...

Men langt til butikken, så det får bli til helga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Jerry Lee said:

Gammel greie var... gris ble slakta til jul og skinkene preparert og hengt opp.  Man sa de var ferdige når gjøken gol i mai/tidlig juni..

 

Ringt bondebekjent nå...og får to 6 kilos spekeskinker til 300 kroner/stk.   Fantastisk!   :bolledeig:

Da hadde jeg blitt skeptisk. Om det ikke er mellomlegg på noe vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-Rex skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg blitt skeptisk. Om det ikke er mellomlegg på noe vis.

Hva mener du? Mellomlegg?   Er ikke skeptisk. Har kjøpt av ham før.  Jeg er en av få som får billig skinke pga felles venn. Hva han tar i gårdsbutikken aner jeg ikke. Har dessuten handlet mange andre godsaker der. Ik'no humbug her.  ☺

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (7 minutter siden):

Spekesild! Det hadde jeg nesten helt glemt. Og så nå midtsommers...

Men langt til butikken, så det får bli til helga.

Jeg kjøpte spekesild i går   ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to libabrød fylt med stekt og krydret kjøttdeig, salat, tomat, jalapenos og salsa. Riktig så smakfullt ble det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble det skagenburger med supergode pommes frites på en restaurant  ved sjøen med en iskald øl til. Helt nydelig med sommer og sol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsmat"middag"...

Karbonader med stekt løk og speilegg på skiver.  2 stykker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (3 timer siden):

I dag ble det skagenburger med supergode pommes frites på en restaurant  ved sjøen med en iskald øl til. Helt nydelig med sommer og sol. 

Hva er skagenburger? 🤤🦐 aldri hørt om faktisk!

Anonymkode: 1154e...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...