Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Eun skrev:

Hva med pytt-i-panne? Og så heller fryse ned den brune sausen (dersom det går, jeg aner ikke).

Fryse brun saus (med ting oppi, også...) går veldig bra.   😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag håper jeg at jeg gidder å mekke dampede ørretkoteletter.

Hvis ja blir det med nypotet, kokt&råreven gulrot, rå løk, smeltet smør og en rømmeskvett til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
14 minutter siden, Jerry Lee skrev:

I dag håper jeg at jeg gidder å mekke dampede ørretkoteletter.

Hvis ja blir det med nypotet, kokt&råreven gulrot, rå løk, smeltet smør og en rømmeskvett til.

Nydelig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Nydelig 😀

Takk.   😊

Din mat er og god.   Kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Brunhilde skrev:

Hjemmelaget pizza. Koker saus nå og det dufter allerede lovende. 

...og hva puttes i den ellers?   :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee said:

...og hva puttes i den ellers?   :spise:

På pizzaen? Skal vi se, i dag tenker jeg det blir saus, ost, marinert kyllingfilet, sopp, tomat og oliven. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Brunhilde skrev:

På pizzaen? Skal vi se, i dag tenker jeg det blir saus, ost, marinert kyllingfilet, sopp, tomat og oliven. 

Høres så godt ut.   ☺

Ikke glem ananas...   :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jerry Lee said:

Høres så godt ut.   ☺

Ikke glem ananas...   :fnise:

Er det en ting kan kan love deg, så er det at jeg skal glemme ananas :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Brunhilde skrev:

Er det en ting kan kan love deg, så er det at jeg skal glemme ananas :skratte:

:raven:  :jolie:             (😉)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste arbeidsdag før 4 ukers ferie. Det skal feires med ferske reker og hvitvin

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

På 30.6.2020 den 10.24, Jerry Lee skrev:

I dag håper jeg at jeg gidder å mekke dampede ørretkoteletter.

Hvis ja blir det med nypotet, kokt&råreven gulrot, rå løk, smeltet smør og en rømmeskvett til.

Det hørtes ikke feil ut 😁

Her blir det ikke direkte middag, men vi skal ha pannekakefrokost med tjukke pannekaker, eggerøre med biiiittelitt trøffelolje i, bær, kaffe og ferskpressa juice.

Seinere blir det sen lunsj ute. Forhåpentligvis med vin!

Endret av Eun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2020 den 22.59, AnonymBruker skrev:

I dag hadde jeg noe til middag, som jeg trodde jeg aldri skulle spise mer. Nemlig sommerkoteletter. Jeg var barn, da sommerkotelettene gjorde sitt inntog i Norge. Mine foreldre elsket det. Det var grilling og steking av disse titt og ofte og til ingen kunne tenke seg en ørliten sommerkotelett mer noen sinne. Men så var jeg så uheldig at jeg for litt tid tilbake hadde fått med meg hjem en pakke sommerkoteletter i stedet for vanlige svinekoteletter. Så i dag bet jeg i det sure eplet og hadde sommerkoteletter til middag. Med potetsalat og tomatsalat. Barna fikk pasta til. Barna elsket det. Og min mor stakk innom til middag, og har avskydde det like intenst som meg alle disse årene......men vi syntes det var godt, til vår store forundring. Møre og saftige. Var de slik før og , bare vi var så lei dem? Eller har de gjort noe med dem?

Anonymkode: 7f629...0cf

Vet du, det samme lurer jeg på. Da sommerkotelettene gjorde sitt inntog i  butikkene for en del år siden, elsket mine foreldre dem, og forsåvidt vi barna og. Og det var sommerkoteletter på menyen både titt og ofte. Så ofte , at samtlige familiemedlemmer etter en tid avskydde dem. Kunne ikke tenke oss å smake dem igjen. Og vi har sagt at det er synd siden sommerkotelettene ofte er billige. Men aldri mer sommerkoteletter. Så en dag for ikke lenge siden, hadde jeg også fått med en pakke sommerkoteletter da jeg handlet vanlige koteletter. Huff, tenkte jeg, og den havnet i fryseren. Men så tenkte jeg at vi må jo forsøke å spise dette, kan ikke kaste dem. Så jeg gjorde som deg. Stekte dem, serverte med potetsalat og tomatsalat. Min mor stakk innom , og både vi og barna syntes det var kjempegodt. Møre og gode. Min mor og jeg var svært overrasket, for de var jo ikke slik før? Eller var de? Bare vi som var så lei. Faktisk ringte min mor i går og fortalte at hun hadde kjøpt sommerkoteletter til middag. 

Jeg synes riktignok vanlige koteletter er bedre, men dette var absolutt godt til en forandring.

Anonymkode: 7f629...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi rett og slett ha ertesuppe og salt svineknoke . Det er leeeenge siden sist.

Anonymkode: 7f629...0cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...