Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Det ble tryllet fram nydelig fiskesuppe her i dag. Og brød stekt på rist over bålet. Alt smaker godt ute i naturen syns jeg, men fiskesuppe var knallgod. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag blir det sei med asiatisk vri. Håper det blir godt, men sunt er det i allefall.

Anonymkode: 7c7d2...03e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Diverse pølser  i brød med syltet rødløk og cheddarsaus. Glemte å steke bacon, men ble godt uten også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekeskinke, fenalår, elg- og reinpølse, speket rein-og hvalkjøtt.  Kalde kokte nypoteter med smørklatt, eggerøre, potetsalat.

  Ferdig skivet melon,sukkererter, paprika, druer og cherrytomater på si'a.  Flatbrød.    Akevitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Spekeskinke, fenalår, elg- og reinpølse, speket rein-og hvalkjøtt.  Kalde kokte nypoteter med smørklatt, eggerøre, potetsalat.

  Ferdig skivet melon,sukkererter, paprika, druer og cherrytomater på si'a.  Flatbrød.    Akevitt.

*vann i munnen*

:spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor
31 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Spekeskinke, fenalår, elg- og reinpølse, speket rein-og hvalkjøtt.  Kalde kokte nypoteter med smørklatt, eggerøre, potetsalat.

  Ferdig skivet melon,sukkererter, paprika, druer og cherrytomater på si'a.  Flatbrød.    Akevitt.

Speket hvalkjøtt,hva smaker det?

Jeg fikk carpaccio av hval en gang, det har ikke godt. Men jeg husker at hvalbiff var veldig godt på 80-tallet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dr. Ops skrev:

*vann i munnen*

:spise:

Hehe.   Ja, det smakte meg meget.    :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trynefaktor skrev:

Speket hvalkjøtt,hva smaker det?

Jeg fikk carpaccio av hval en gang, det har ikke godt. Men jeg husker at hvalbiff var veldig godt på 80-tallet 😂

Vanskelig å beskrive altså.   Må nesten prøves.   Spekepølseselgerne på kjøpesentere har det.

Stor forskjell mellom speket hval og hvalbiff/hval i brun saus. Som jeg elsker.  Pleier å si at hval er som vilt med en smak av hav, om det er forståelig.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen her var hjemmelagde kebabruller i tortilla, med ymse salat og dressing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dr. Ops skrev:

*vann i munnen*

:spise:

Selvom du ligger unna skinka og akevitten ville det vært mer enn nok til deg her, også...   :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsmat"middag".

Mauler på godsakene fra middagen...så mye igjen.    😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Brunhilde said:

I dag er jeg invitert på grilling, skulle ikke ta med noe, så jeg er spent :)

Og jeg fikk pølser, grillspyd og svinekotelleter med potetsalat og "vanlig" salat ved siden av. Og øl. Riktig så godt var det på en helt vanlig tirsdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi feiret litt i kveld, med:

- Bacondadler, grønne oliven marinert i hjemmelaget pesto, rosmarinchips, med champagne

- Kokt hummer dynket i smør med hvitløk, chili og frisk estragon, med nybakte sprø rundstykker og mer champagne

- Kalvefilet, estragonsmør, ovnsstekte nypoteter, konfiterte cherrytomater, dampet brokkoli, blomkål og vårløk. Chianti.

- Mandelkake med norske bringebær og mørke sjokoladechips, pluss litt vaniljeis og kaffe.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Selvom du ligger unna skinka og akevitten ville det vært mer enn nok til deg her, også...   :nigo:

Åh, takk! Plukk og miks middagen din var fristende og det hadde blitt et svært hyggelig middagsselskap :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi feiret litt i kveld, med:

- Bacondadler, grønne oliven marinert i hjemmelaget pesto, rosmarinchips, med champagne

- Kokt hummer dynket i smør med hvitløk, chili og frisk estragon, med nybakte sprø rundstykker og mer champagne

- Kalvefilet, estragonsmør, ovnsstekte nypoteter, konfiterte cherrytomater, dampet brokkoli, blomkål og vårløk. Chianti.

- Mandelkake med norske bringebær og mørke sjokoladechips, pluss litt vaniljeis og kaffe.

Anonymkode: ad006...80d

Gratulerer med feiringen.

Ordentlig imponerende meny, håper (og regner med) at det smakte.

Sjokolademums som jeg er; hvordan lager du sjokoladechips?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Åh, takk! Plukk og miks middagen din var fristende og det hadde blitt et svært hyggelig middagsselskap :spise:

Det kunne det blitt, venn.   :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. Ops skrev:

Gratulerer med feiringen.

Ordentlig imponerende meny, håper (og regner med) at det smakte.

Sjokolademums som jeg er; hvordan lager du sjokoladechips?

Jeg lager dem ikke, jeg kjøpte dem og brukte i kaken jeg laget - dvs dårlig norsk oversettelse av chocolate chips bare. :) 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brunhilde skrev:

Og jeg fikk pølser, grillspyd og svinekotelleter med potetsalat og "vanlig" salat ved siden av. Og øl. Riktig så godt var det på en helt vanlig tirsdag.

Bortsett fra øl....fabelaktig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...