Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
24 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Morramat"middag" er alt fortært.

Speilegg og tjukke fleskeskiver, stekte restepoteter og en boks chilibønner. Etterfulgt av sterk kokekaffe.    :cowboy:

Nydelig. Skulle vært hos deg på frokost :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Luna Llena skrev:

Nydelig.

Skulle vært hos deg på frokost :spise:

Enig.  Elsker slik mat.  

Neste gang, venn. Neste gang.   :herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

                        :lur:  *lure litt bak trådforhenget og snuse i seg den gode lukta* 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra oppi her fikk jeg lyst på terteskjell...

Det får bli litt senere, for en pakke frossen spekesild har bodd i fryser'n min fant jeg ut. Og selvom det, for meg, er helt utenfor sesong blir det dagens.

Tilbehør  :  Kokte poteter (varme eller kalde), gulrotstuing, rød og gul løk og rødbeter, hardkokte egg og flatbrød.   Og.....

...man ser ikke bort fra en skvett akevitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

                        :lur:  *lure litt bak trådforhenget og snuse i seg den gode lukta* 

:rope:     Kom og spis! 

Og...du må gjerne dele med oss din mat, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det stekt sei hvor jeg skal ha saus med creme fraiche. Idé fra ei her inne. Og så skal jeg ha masse revne gulrøtter og litt saltet agurkbiter ved siden av med litt sitron over. Har lyst på en bakt potet til. Tror det blir godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

I dag blir det stekt sei hvor jeg skal ha saus med creme fraiche. Idé fra ei her inne. Og så skal jeg ha masse revne gulrøtter og litt saltet agurkbiter ved siden av med litt sitron over. Har lyst på en bakt potet til. Tror det blir godt. 

Høres da fortreffelig ut.   Kos deg.   ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Ørret blir det her. Litt usikker på tilbehør, men hverfall potet. 

Ørret er fabelaktig. Jeg foretrekker "klassisk", men det er godt med alt.

God middag.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Daryl Dixon said:

Ørret blir det her. Litt usikker på tilbehør, men hverfall potet. 

Jeg syns, hvis man har kokte poteter til ørreten, at agurksalat er godt ved siden av. Det er også salat med dressing av rømme og litt sukker. 

Ellers er ovnsbakte rotgrønnsaker alltid en slager til rød fisk, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brunhilde skrev:

Jeg syns, hvis man har kokte poteter til ørreten, at agurksalat er godt ved siden av. Det er også salat med dressing av rømme og litt sukker. 

Ellers er ovnsbakte rotgrønnsaker alltid en slager til rød fisk, slik jeg ser det.

Poteter, gulrøtter og agurksalat til er min favoritt. Litt rømme i panna eller på si'a.     :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Karbonade på loffskive, litt stekt sopp og løk. og den nye grønnsaks pomfrien fra Findus ikke smakt den før. Litt sennep og ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon
7 timer siden, Brunhilde skrev:

Jeg syns, hvis man har kokte poteter til ørreten, at agurksalat er godt ved siden av. Det er også salat med dressing av rømme og litt sukker. 

Ellers er ovnsbakte rotgrønnsaker alltid en slager til rød fisk, slik jeg ser det.

Det ble helt enkelt med poteter med smør, gulerøtter og blomkål. Og en rømmedæsj :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble det hakkasteik, poteter og grønnsaker. Rett og slett nydelig. 

Anonymkode: 37de7...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde kjøttkaker med tyttebær, brun saus, kålstuing og kokte gulrøtter :spise:

Lagde nok til kveld, de går ikke i fryseren akkurat :spise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en nakkekotelett stekt med sopp, løk og skvett fløte som ble til overs da jeg lagde suppe. Blomkålris ved siden av, tenker jeg, og kanskje litt frosne grønnsaker. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært spesielt glad i ris, men i det siste har jeg likt det bedre av en eller annen grunn. Så i dag blir det kokt ris, masse stekt kål, sopp og stekte gulrøtter( syns det er veldig godt når de stekes i smør) Så blir det en kyllingfile ved siden av. Tar litt soyasaus over risen og dropper saus ellers. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...