Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

Av og til må jeg ha fisk, og i dag har jeg tenkt å prøve denne. Koker litt pasta ved siden av og har noen cherrytomater som sikkert kan spises i dag, kanskje med litt balsamico over. Spent på hvordan den smaker, har ikke prøvd før. 

Gi oss rapport😄

Anonymkode: cd0e6...0c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
10 timer siden, KittyNose skrev:

Hva er 80talls pizza? Det har jeg ikke hørt om 🙈

Dette, jeg kaller den 80 talls pizza, siden min mor alltid laget den typen på 80 tallet og jeg vet flere som laget den typen.

Bilderesultat for 80 talls pizza

Skrevet
20 minutter siden, Luna Llena skrev:

Dette, jeg kaller den 80 talls pizza, siden min mor alltid laget den typen på 80 tallet og jeg vet flere som laget den typen.

Den så god ut :sikle:

• Liker 1
Skrevet

Julebord med jobben i går... I dag blir det pizza for å si det sånn!

• Liker 1
Skrevet

Panert torsk med grønnsaker og superris på meg i dag:)

Anonymkode: e9a8f...af0

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Panert torsk med grønnsaker og superris på meg i dag:)

Anonymkode: e9a8f...af0

Hva er superris?

Skrevet
6 timer siden, Luna Llena skrev:

Jepp. Langpannepizza = 80tallspizza.   Velkjent.   😀

Skrevet

En diger stabel stekt flesk.  Mye stekte restepoteter og stekte restegulrøtter. Posekålrabistappe.  

Stekesjy/smeltet smør. Tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
Skrevet

Medisterkaker, brun saus, poteter og kålrabistappe 😋

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Prague skrev:

Medisterkaker, brun saus, poteter og kålrabistappe 😋

:spise:

• Liker 1
Skrevet

Biffrester som jeg stekte i strimler og lagde salat som jeg puttet de oppi. Med marinerte oliven som er noe av det beste jeg vet! Enkelt og greit. 

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Gi oss rapport😄

rDet var litt tynn saus, men ellers ok, verken mer eller mindre. Blir ikke noen reprise, for å si det sånn :)

Skrevet

Rogan josh, basmatipilaff med garam masala, raita og hjemmebakte naanbrød med hvitløk og koriander.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

Rester fra uka. Stekte julepølse, medisterkaker og blomkålkaker i ovn. Wokket restene av slitne grønnsaker til. Og en lefse på deling. Så er vi kvitt alle restene og gleder oss til i morgen og nye muligheter. 

• Liker 2
Skrevet

Varma opp en ristorante pizza i dag, suveren enmanns pizza, og veldig god synes jeg. :)

Skrevet

Julepølse i hjemmelaget brun saus, med poteter, grønnsaker og rødkål. Gelé med vaniljesaus til dessert. Veldig fornøyde barn i heimen i dag 😄 

• Liker 2
Skrevet

Laks med pasta og grønnsaker. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, MarianneE skrev:

Laks med pasta og grønnsaker. 

Hvordan saus/dressing bruker du til da?

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan saus/dressing bruker du til da?

Oppskrift på laks med pasta og grønnsaker i ostesaus
til 4 personer

600 g laksefilet
1 ts flaksalt
nykvernet pepper
1 ss olivenolje

400 g pastaskruer eller pastarør
1 ts salt
2-3 gulrøtter
1 brokkoli
1 rødløk
1 fedd hvitløk
1 ss olivenolje
125 g kremost med krydder eller urter
litt flaksalt og nykvernet pepper

Start med pastaen. Kok opp vann og salt i en stor kasserolle. Ha i pastaen og kok den etter anvisning på pakken. Skrell gulrøttene og del både dem og brokkolien i småbiter og buketter. Ta med brokkolistilken også! Den smaker godt og det er veldig dumt å kaste en så stor del av en grønnsak. Når det er igjen 4 minutter av koketiden til pastaen, har du i både gulroten og brokkolien og lar dem koke med.

Del laksen i mindre biter og dryss over salt og pepper. Varm oljen i en stekepanne og legg i fiskestykkene, med skinnsiden ned. Jeg vet at det ikke er skinn på Salmalaksen, men du ser hvilken side skinnet har vært på.

Stek laksen på medium varme i ca. 4 minutter. Vend den rundt, skru ned varmen noe og fortsett stekingen i noen minutter til du ser at den er så godt stekt som du ønsker. Noen ønsker å ha en rosa kjerne, og da kan du ta ut fiskestykket etter kanskje 2 minutter. Vil du ha fisken gjennomstekt, men fremdeles veldig saftig, må den kanskje ligge i 4 minutter på den andre siden også.

Skjær rødløken i tynne ringer og finhakk hvitløken. Sett til side.

Hell pastaen og grønnsaken over i et dørslag og la dem renne av. Ta vare på litt av kokevannet. Sett kasserollen tilbake på platen og ha i olivenoljen, løken og hvitløken. La det surre i 2 minutter. Så har du i pastaen, grønnsakene, kremosten og ca. ½ dl av kokevannet og rører det hele sammen. Kanskje må du tilsette bitte litt mer vann. Det ser du an. Smak til med salt og pepper.

Fra Frutimian.

• Liker 1
Skrevet

En boks linser og en med kikerter, tikka masala pulver og creme fraiche. Ris til. Null lyst til kokkelering i dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...