Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag var planen en litt fiklete gratinert vegetarrett med aubergine og ricotta, med nybakt focaccia til. Men i siste øyeblikk gadd jeg bare ikke likevel, og forenklet i stedet det hele til en slags pizza/flattbrød med topping: Jeg trykket den ferdighevede focacciadeigen litt flat, smørte på en rest tomatsaus fra fryseren, dekket hele leiven med ferdig ovnsstekte aubergineskiver og rosmarinoljen tiltenkt focacciaen, og stekte på høy varme.

Etter steking tok jeg på noen klatter ricotta, persille og finhakket sitronskall. Slett ikke så dumt. :spise: 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dr. Ops skrev:

Takk i lige så. Det er veldig godt som høstmat, også lager man smaken alt ettersom hvilket krydder man hiver oppi.

Inspirerende å lese om det du mekker sammen ut i fra hva som er i skapene. Viktig å bruke det man har, så man ikke behøver å kaste noe.

Hørtes godt ut, håper det smakte.

Takk skal du ha.   😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...middag er det kanskje ikke.

En stabel bløtkokte egg. Skiver med kaviar, agurk og pepper. Skiver med stekt flesk.

Sukkererter og paprika som sideknask.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

9 timer siden, MarianneE skrev:

Kyllinggryte etter oppskrift fra Meny.no. Må bare nedom Kiwi først for å kjøpe fløten vi glemte i går.

Take-away pizza istedenfor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, MarianneE skrev:

Kyllinggryte etter oppskrift fra Meny.no. Må bare nedom Kiwi først for å kjøpe fløten vi glemte i går.

Siden ingen gadd å lage middag allikevel i går så blir det kyllinggryte i dag istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir pølser her også.  Wiener.  Vet ikke enda om de trekkes eller stekes.

Rekesalat, rå løk, sennep og ketchup.  I lomper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...