Jerry Lee Skrevet 2. mai 2019 #43141 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, Eun skrev: Beyond Burger er en plantebasert veggisburger uten soya, hvete osv. Den skal være litt mer BURGER, og ikke bare en grønnsakskake (som jeg syns at mange andre veggisburgere fort blir). Den smakte ikke vondt, men den smakte egentlig ikke så mye i det hele tatt. Konsistensen var litt som en ekstra saftig karbonade 😊 Og "bechamelsaus" høres så mye mer fænzi ut enn "hvit saus" (som jeg egentlig syns at høres ut som noe helt annet...). Pluss at jeg nettopp har lært meg hvordan jeg uttaler det ordentlig 😂 Oki. Takk for info. 😊 Hjelper det med litt mer krydder, tror du? Beklager..men jeg oppfatter det som en litt fjollete "jeg er for fin for hvit saus"-greie. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 2. mai 2019 #43142 Del Skrevet 2. mai 2019 5 minutter siden, Jerry Lee skrev: Oki. Takk for info. 😊 Hjelper det med litt mer krydder, tror du? Beklager..men jeg oppfatter det som en litt fjollete "jeg er for fin for hvit saus"-greie. 😉 Tja, det kan hende. Vi spiste det på restaurant. Har tenkt å kjøpe det og tilberede det sjæl. Da blir det mengder med nykverna pepper, chili og hvitløk! Nå heter det jo bechamelsaus, så jeg ser ikke helt hva som er så fjollete med å kalle det for det. Vi sier jo "lasagne", ikke pasta gratinert i ovnen. Vi sier "viltsaus" selv om det bare er brun saus. "Hvit saus" er bare en beskrivelse av fargen på sausen, sånn egentlig 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #43143 Del Skrevet 2. mai 2019 Hvit saus forbinder jeg med fiskeboller. Bechamelsaus forbinder jeg med lasagne. Selv om det nok er det samme, så handler det mest om hvordan man uttrykker seg og beskriver noe Anonymkode: 88090...5b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 2. mai 2019 #43144 Del Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, Jerry Lee skrev: Litt seint, men...tilberedt i ovn eller i panne under lokk? Siden de ble mørere enn du tydeligvis er vant til... 😀 De ble tilberedt i panna, men de fikk putre og kose seg litt lenger denne gangen, var nok det som gjorde susen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. mai 2019 #43145 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: De ble tilberedt i panna, men de fikk putre og kose seg litt lenger denne gangen, var nok det som gjorde susen. Det var det nok. Prøv fresing på høy varme et minutt på hver side i åpen panne, og surr ferdig langsomt under lokk på lav varme. Eller som jeg nevnte for lenge siden..putre møre i brun saus. Dette er ikke ment nedlatende og belærende. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 2. mai 2019 #43146 Del Skrevet 2. mai 2019 14 minutter siden, Jerry Lee skrev: Det var det nok. Prøv fresing på høy varme et minutt på hver side i åpen panne, og surr ferdig langsomt under lokk på lav varme. Eller som jeg nevnte for lenge siden..putre møre i brun saus. Dette er ikke ment nedlatende og belærende. ☺ Takk for tips! Husker det ja, den brune sausen skal prøves. Jo, nå er jeg krenket og hylekoret er i gang. Neida, jeg tar imot alle råd med takk. ^^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. mai 2019 #43147 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Takk for tips! Husker det ja, den brune sausen skal prøves. Jo, nå er jeg krenket og hylekoret er i gang. Neida, jeg tar imot alle råd med takk. ^^ Krenk Drebin, faktisk. 😉 Ja, test ut kottis i brun saus. Det er nydelig. Må snart ha sjæl. Surkål eller kålstuing og tyttebærsyltetøy og melne poteter smaker fortreffelig til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. mai 2019 #43148 Del Skrevet 2. mai 2019 Blir ytrefilet i dag. Har litt lyst på fløtegratinerte poteter til, men også hvitløksbaguette. Kanskje jeg går for begge 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 2. mai 2019 #43149 Del Skrevet 2. mai 2019 43 minutter siden, Jerry Lee skrev: Krenk Drebin, faktisk. 😉 Ja, test ut kottis i brun saus. Det er nydelig. Må snart ha sjæl. Surkål eller kålstuing og tyttebærsyltetøy og melne poteter smaker fortreffelig til. Haha, ble nesten fristet til å bytte navn. Men bare nesten. Will do. Og ja, det tilbehøret er nydelig til kottisene uansett hvor eller hvordan de er tilberedt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Ops Skrevet 2. mai 2019 #43150 Del Skrevet 2. mai 2019 Blomkål couscous surret til blankt og mykt i løk, hvitløk og urter. Kyllinglår med sprøtt skinn. Og en enkel salat ved siden av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. mai 2019 #43151 Del Skrevet 3. mai 2019 Det blir to pakker Fjordlands kjøttkaker med ertestuing. Syns den er god, og jeg føler for å stri minst mulig i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2019 #43152 Del Skrevet 3. mai 2019 Grillpølser med ost og bacon, i brød med ketchup, sennep og sprøløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eun Skrevet 3. mai 2019 #43153 Del Skrevet 3. mai 2019 Salat med rester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. mai 2019 #43154 Del Skrevet 3. mai 2019 1 time siden, Catalina Culès skrev: Grillpølser med ost og bacon, i brød med ketchup, sennep og sprøløk. På grillen da, selvsagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2019 #43155 Del Skrevet 3. mai 2019 55 minutter siden, Jerry Lee skrev: På grillen da, selvsagt? Jepp 😊 men spise inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. mai 2019 #43156 Del Skrevet 3. mai 2019 11 minutter siden, Catalina Culès skrev: Jepp 😊 men spise inne. Smaker nydelig uansett. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 3. mai 2019 #43157 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Hvite bønner i tomatsaus, ris til. Tar litt tid men er godt. Endret 3. mai 2019 av LittDiva 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 3. mai 2019 #43158 Del Skrevet 3. mai 2019 Taco i dag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 3. mai 2019 #43159 Del Skrevet 3. mai 2019 I dag blir det spagetti med tomatsaus og kjøttboller. 4 timer siden, Jerry Lee skrev: Det blir to pakker Fjordlands kjøttkaker med ertestuing. Syns den er god, og jeg føler for å stri minst mulig i dag. Den er absolutt anstendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #43160 Del Skrevet 3. mai 2019 Det var slipp på årets Il Mimo på polet i dag, så det blir en slags tre-retter som passer til italiensk rosé: - Socca med frisk salvie og fleur de sel. - Pasta med grillet aubergine og squash i spicy tomatsaus med salte ansjos. - En rest pærekake med sjokolade, med vaniljeis til + en rest hjemmelaget varm sjokoladesaus på. Anonymkode: ad006...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå