Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kyllingfilet i en sånn juicy chicken fra Knorr. Krydderet og stekeposen gjør det SÅ godt! Enkelt tilbehør: Ris og salat.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsbakt kyllingbryst. Til tilbehør hadde vi paprikasaus, salat og grov baguette med smør. Nydelig! 

• Liker 1
Skrevet

Pannestekte ørretfilėter med poteter, gulrotstuing, agurksalat, rømme og mye smeltet smør. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Blir bare denne i dag

Spoiler

Bilderesultat for pizza tradizionale pancetta delicata

Skrevet (endret)
På Friday, May 03, 2019 den 17.04, FrankDrebin skrev:

Den er absolutt anstendig. :)

Ja, jeg syns det😀  Men som jeg har nevnt...Fjordland har små porsjoner, så derfor to pakker.  Bedre med litt til overs enn for lite mat.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, jeg syns det😀  Men som jeg har nevnt...Fjordland har små porsjoner, så derfor to pakker.  Bedre med litt til overs enn for lite mat.

Sant, det pleier riktignok å holde med en porsjon for meg, blir det snaut tar jeg et par blingser etterpå. xD 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Sant, det pleier riktignok å holde med en porsjon for meg, blir det snaut tar jeg et par blingser etterpå. xD 

Det er det siste der jeg gjerne vil slippe etter en middag.  Jeg mauler heller tiloversmat til kvelds eller nattmat.  😀

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Det er det siste der jeg gjerne vil slippe etter en middag.  Jeg mauler heller tiloversmat til kvelds eller nattmat.  😀

Ser den, slett ingen dårlig strategi. ;) I går ble det spagetti til middag, og littegranne til kvelds. :spise: 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Ser den, slett ingen dårlig strategi. ;) I går ble det spagetti til middag, og littegranne til kvelds. :spise: 

Vi ble enige for en tid tilbake om at rester er kjekt.   :spise:

Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Vi ble enige for en tid tilbake om at rester er kjekt.   :spise:

Helt klart, dog er sjansene større for at det blir rester når det er en rett jeg er mer enn bare litt begeistret for. ;)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, FrankDrebin skrev:

Helt klart, dog er sjansene større for at det blir rester når det er en rett jeg er mer enn bare litt begeistret for. ;)

Hehe.   Ser den.   😀

Men gir meg her.   Forstyrrer tråden med prat, vet du..... og da blir jeg slettet.    😉

God kveld.   ☺

• Liker 1
Skrevet

Idag ble det bakt potet med stekte pølseterninger, stekt champignon, rå løk, revet ost og en dæsj meierismør. 

• Liker 1
Skrevet

Langtidsstekte nakkekoteletter med grønnsaker og ris

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I går ble det Sheperd’s pie

I dag tror jeg det blir veldig enkel med noe pytt i panne greier. Poteter, pølserester, litt sopp, løk og stekt egg. Får se hva jeg finner i skapene

Anonymkode: 88090...5b2

• Liker 1
Skrevet

Lørdagsmiddagen i går ble svært vellykket 🙂 Modifiserte en oppskrift på ovnstekte andelår jeg fant på nettet.

2 andelår, en purre, 8-10 charlottløk, 1/4 selerirot, 12-15 aromasopp, 2 buljongterninger, olivenolje og oregano.

grovhakker purre og løk, som jeg bruner litt i pannen før jeg legger det i en ildfast form, Selleriroten i terninger som brunes på slik som løken. Finhakker soppen. Den har jeg direkte i den ildfaste formen. Finsnitter skinnet på lårene og gnir inn med salt og pepper. Bruner de i panne og legger på toppen av grønsakene i formen. strør på rikelig med oregano, spesielt på toppen av lårene. Har 2 desiliter vann i pannen og setter til to buljongterninger. Når terningene har løst seg opp tømmer jeg buljongen over grønnsakene og setter formen i ovn på 160 grader i to timer. 

Ble servert med tagliatelle, en enkel salat og en burgunder.

Neste gang skal jeg kjøpe kraft framfor buljong og ha mandelpoteter til heller enn tagliatelle. Det ble svært god sky og det ble til at jeg skar opp litt brød til å suge opp skyen. Det var rikelig med grønnsaker. Kunne fint stekt lår til tre og hatt samme mengde grønnsaker. 

• Liker 1
Skrevet
På 4.5.2019 den 11.45, Luna Llena skrev:

Blir bare denne i dag

Skjul innhold

Bilderesultat for pizza tradizionale pancetta delicata

Den spiste vi her om dagen, og var veldig enige om at det var en av de beste frossenpizzaene vi har smakt på lenge 😊

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
39 minutter siden, Meadow skrev:

Den spiste vi her om dagen, og var veldig enige om at det var en av de beste frossenpizzaene vi har smakt på lenge 😊

Den var overraskende god.😊

25 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ser veldig godt ut, det.   😀

Håper det blir bra ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...