Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg, av forskjellig grunner og til tross for utrolig fint vær, feire 1 mai i heimen, så da blir det kanskje en lasagnerest fra fryseboksen, eller en helt enkelt "faitas ala heks". Da steker jeg kyllingkjøttdeig med fajitaskrydder og stapper det i pitabrød sammen med tomat, agurt, mais, salsa og rød jalapenos. Lettvint og digg, selv om jeg nok må bake pitabrødene i dag, jeg så det var tomt for det i fryseboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Grille fiskeburger med ost og soltørkettomat, tilbehør salat, løkringer, maiskolbe, stekte poteter, focaccia brød og  aïoli 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag lager jeg kebab. Bruker ferdigstrimlet lammekjøtt som jeg tilsetter en krydderblanding og lar stå i kjøleskap noen timer før steking. Varmer grove tortillalefser i panne og har på salat, agurk, mais, tsatziki og kebabdressing. Veldig enkelt, raskt og godt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikersuppe av rotgrønnsaker, kikerter, grønnkål og Grøstadpølser. 

Og til dessert nystekte bananpannekaker med vaniljeis, druknet i hjemmelaget varm sjokoladesaus med en skvett armagnac. :lur:  

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spikersuppe av rotgrønnsaker, kikerter, grønnkål og Grøstadpølser. 

Og til dessert nystekte bananpannekaker med vaniljeis, druknet i hjemmelaget varm sjokoladesaus med en skvett armagnac. :lur:  

Anonymkode: ad006...80d

Du er en inspirasjon! Takk for at du deler, håper du deler mange flere middager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Catalina Culès skrev:

Grille fiskeburger med ost og soltørkettomat, tilbehør salat, løkringer, maiskolbe, stekte poteter, focaccia brød og  aïoli 

Godt.   😀   Og den var i orden selv litt over dato?

 

Nattmat"middag" : Ostesmørbrød.  Pepperskinke, paprika, sylteagurk, sinnakrydder og Jarlsbergost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Godt.   😀   Og den var i orden selv litt over dato?

 

Nattmat"middag" : Ostesmørbrød.  Pepperskinke, paprika, sylteagurk, sinnakrydder og Jarlsbergost. 

Var veldig godt ja 😁 Og helt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Grille i dag også, sommerkotelett, med ovnsbakte poteter med urter og en enkel salat på siden, soppsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir en lakseburger med grovt rundstykke og salat ved siden av. Eller kanskje noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye burgere i ulike varianter her om dagen.   😀   :spise:

 

 

Her blir det siste 3for2ting i dag.

2 chiliburgers med salat, tomat, løk, sylteagurk, sinnakrydder, burgerdressing og ost. Sennep på bunnen og noen striper ketchup på lokket.

Brødene freses sprø og varme, selvsagt, som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, FrankDrebin skrev:

Nakkekoteletter med potetsalat. De ble usedvanlig møre i dag. :biggrin: 

Litt seint, men...tilberedt i ovn eller i panne under lokk?  Siden de ble mørere enn du tydeligvis er vant til...   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prøvde vi Beyond Burger for første gang (dessverre ikke helt imponert). I dag blir det rester av ordentlig DIGG vegetarlasagne med bechamelsaus. Mmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eun skrev:

I går prøvde vi Beyond Burger for første gang (dessverre ikke helt imponert). I dag blir det rester av ordentlig DIGG vegetarlasagne med bechamelsaus. Mmm.

Hva er Beyond Burger?   ☺

Og hvorfor er det finere å si Bechamelsaus enn hvit saus?   😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag bakte jeg to poteter. Skrapte ut litt og fylte hver halve potet med rester fra to dager tilbake. Bacon ( alltid bacon i hus) og stekt kjøttpudding i terninger. Første med den sykt kjedelige og evig typiske osten oppå ( er lei smeltet ost på ALT, men det er jo godt!) Og rødbeter til kjøttpudding.

Det var utrolig enkel og rar mat, men jeg har gått i stressmodus i en tid og har bare handlet litt i "svime". Men må si dette smakte. Veldig "simpelt", men so what? Restene av poteter og fyll ved siden av med hardkokt egg. 

Merkelig mat men jeg er mett og det smakte. Restemat 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Veldig mye burgere i ulike varianter her om dagen.   😀   :spise:

 

 

Her blir det siste 3for2ting i dag.

2 chiliburgers med salat, tomat, løk, sylteagurk, sinnakrydder, burgerdressing og ost. Sennep på bunnen og noen striper ketchup på lokket.

Brødene freses sprø og varme, selvsagt, som alltid.

Å fy, det hørtes utrolig godt ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MarianneE skrev:

Å fy, det hørtes utrolig godt ut!

Takk.  Tror det kan bli ganske greit.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hva er Beyond Burger?   ☺

Og hvorfor er det finere å si Bechamelsaus enn hvit saus?   😉

Beyond Burger er en plantebasert veggisburger uten soya, hvete osv. Den skal være litt mer BURGER, og ikke bare en grønnsakskake (som jeg syns at mange andre veggisburgere fort blir). Den smakte ikke vondt, men den smakte egentlig ikke så mye i det hele tatt. Konsistensen var litt som en ekstra saftig karbonade 😊

Og "bechamelsaus" høres så mye mer fænzi ut enn "hvit saus" (som jeg egentlig syns at høres ut som noe helt annet...). Pluss at jeg nettopp har lært meg hvordan jeg uttaler det ordentlig 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...