Kruset Skrevet 17. mars 2018 #39561 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, Jerry Lee said: Ååeeh...nydelig mat. Og den sausen får du seff til, venn. 😀 Stua kål, også? Det pleier jo å gå på et vis. Stua kål vet jeg faktisk ikke om jeg liker, det er årevis siden sist jeg smakte. Har ikke kål i hus heller, og reiser bort om ei uke, så det må bli en annen gang. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #39562 Skrevet 17. mars 2018 I dag blir det reker, loff, sitron, majones, dill MASSE dill, iskald cola med isbiter i 😁 Anonymkode: 88090...5b2 4
Devilheart Skrevet 17. mars 2018 #39563 Skrevet 17. mars 2018 Og jeg som tenkte om jeg skulle bruke tid på å lage en tråd for hjemmelagde oppskrifter, og så dukket opp denne tråden helt beleilig. :D Siden jeg liker å drive på kjøkkenet, hender jeg får lyst til å eksperimentere og fikk i går endelig anledningen til å teste ut en oppskrift jeg fant på nettet: hjemmelaget kylling bretagnesaus. Handlet inn råvarene som stod og fulgte oppskriften godt jeg kunne. Ble ganske ulik den fabrikata Toro-sausen jeg pleier å lage, men ble godt likevel, ga god smak til kyllingen. Med freste grønnsaker ved siden av, ble den en fin middag. Kyllingen marinerte jeg med min egen spesialmarinade, men må endre litt på temperatur og steketid neste gang. Var litt tør. Oppskriften anbefales på varmeste, og anbefales også man har stav- og kjøkkenmikser tilgjengelig. http://lchf-bloggen.blogspot.no/2010/01/bretagnesaus.html 2
NewInTown Skrevet 17. mars 2018 #39564 Skrevet 17. mars 2018 Hamburger, grove burgerbrød, salat, agurk, paprika, bbq-saus, sprøstekt løk, osv. 2
HalldirV2 Skrevet 17. mars 2018 #39566 Skrevet 17. mars 2018 3 minutter siden, MarianneE skrev: Butterchicken på indisk restaurant Nam! 1
MarianneE Skrevet 18. mars 2018 #39567 Skrevet 18. mars 2018 7 timer siden, HalldirV2 skrev: Nam! Måtte ta meg sammen for ikke å slikke tallerken. 3
skruf Skrevet 18. mars 2018 #39568 Skrevet 18. mars 2018 Kjøtt i mørke dvs har en stor klump oksekjøtt som jeg deler opp i mindre biter, salter og peprer og bruner bitene i stekepannen, deretter oppi en god brunsaus og lar det putre 1-2 timer sånn at kjøttet blir skikkelig mørt. Mandelpoteter, dampet brokkoli og tyttebærsyltetøy til. Skikkelig søndagsmiddag 4
Jerry Lee Skrevet 18. mars 2018 #39569 Skrevet 18. mars 2018 2 timer siden, skruf skrev: Kjøtt i mørke dvs har en stor klump oksekjøtt som jeg deler opp i mindre biter, salter og peprer og bruner bitene i stekepannen, deretter oppi en god brunsaus og lar det putre 1-2 timer sånn at kjøttet blir skikkelig mørt. Mandelpoteter, dampet brokkoli og tyttebærsyltetøy til. Skikkelig søndagsmiddag * slenger innom...helt tilfeldig, selvsagt * 2
Jerry Lee Skrevet 18. mars 2018 #39570 Skrevet 18. mars 2018 18 timer siden, Kruset skrev: Det pleier jo å gå på et vis. Stua kål vet jeg faktisk ikke om jeg liker, det er årevis siden sist jeg smakte. Har ikke kål i hus heller, og reiser bort om ei uke, så det må bli en annen gang. Vel...du pålegges å lage stua kål ved en senere anledning... ..nydelig tilbehør til så mange retter. 1
Jerry Lee Skrevet 18. mars 2018 #39571 Skrevet 18. mars 2018 I dag blir midda'n som i går. Er en god del igjen.
Kruset Skrevet 18. mars 2018 #39572 Skrevet 18. mars 2018 2 hours ago, Jerry Lee said: Vel...du pålegges å lage stua kål ved en senere anledning... ..nydelig tilbehør til så mange retter. Kan tenkes at første smaken blir hjemme hos mor og far, de lager husmannskost litt oftere enn jeg gjør selv. Men der pleide ofte kålstuing å være tilbehør til kjøttkakene, ja. Sausen ble i alle fall vellykket. I dag planlegger jeg hjemmelaget pizza i en eller annen form. 1
Jerry Lee Skrevet 18. mars 2018 #39573 Skrevet 18. mars 2018 2 minutter siden, Kruset skrev: Kan tenkes at første smaken blir hjemme hos mor og far, de lager husmannskost litt oftere enn jeg gjør selv. Men der pleide ofte kålstuing å være tilbehør til kjøttkakene, ja. Sausen ble i alle fall vellykket. I dag planlegger jeg hjemmelaget pizza i en eller annen form. Nå ble jeg veldig glad i dine foreldre! - Gøy at du fikk til sausen, Vesla. ...Og...Kose seg med pizza'n. 1
Eun Skrevet 18. mars 2018 #39575 Skrevet 18. mars 2018 Pasta med kjapp tomatsaus av løk, vårløk, hvitløk, hakkede tomater, finhakka gulrot, en skje tomatpuré, litt honning og tørkede urter, toppa med smuldra fetaost. Nam!
LittDiva Skrevet 18. mars 2018 #39576 Skrevet 18. mars 2018 Bolognese med adzukinønnner i stedet for kjøtt. Spagetti.
Eun Skrevet 19. mars 2018 #39579 Skrevet 19. mars 2018 I dag blir det steinovnsbakt pizza med creme fraiche, blåmuggost, parmesan og ruccola. Oh lord, som jeg gleder meg! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå