Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee said:

Ååeeh...nydelig mat.  Og den sausen får du seff til, venn.  😀

Stua kål, også?

Det pleier jo å gå på et vis. Stua kål vet jeg faktisk ikke om jeg liker, det er årevis siden sist jeg smakte. Har ikke kål i hus heller, og reiser bort om ei uke, så det må bli en annen gang. :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag blir det reker, loff, sitron, majones, dill MASSE dill, iskald cola med isbiter i 😁 

Anonymkode: 88090...5b2

• Liker 4
Skrevet

Og jeg som tenkte om jeg skulle bruke tid på å lage en tråd for hjemmelagde oppskrifter, og så dukket opp denne tråden helt beleilig. :D

Siden jeg liker å drive på kjøkkenet, hender jeg får lyst til å eksperimentere og fikk i går endelig anledningen til å teste ut en oppskrift jeg fant på nettet: hjemmelaget kylling bretagnesaus. Handlet inn råvarene som stod og fulgte oppskriften godt jeg kunne. Ble ganske ulik den fabrikata Toro-sausen jeg pleier å lage, men ble godt likevel, ga god smak til kyllingen. Med freste grønnsaker ved siden av, ble den en fin middag.

Kyllingen marinerte jeg med min egen spesialmarinade, men må endre litt på temperatur og steketid neste gang. Var litt tør.

Oppskriften anbefales på varmeste, og anbefales også man har stav- og kjøkkenmikser tilgjengelig.

http://lchf-bloggen.blogspot.no/2010/01/bretagnesaus.html

• Liker 2
Skrevet

Hamburger, grove burgerbrød, salat, agurk, paprika, bbq-saus, sprøstekt løk, osv.

• Liker 2
Skrevet

Butterchicken på indisk restaurant 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, MarianneE skrev:

Butterchicken på indisk restaurant 

Nam!

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, HalldirV2 skrev:

Nam!

Måtte ta meg sammen for ikke å slikke tallerken. :sjenert:

• Liker 3
Skrevet

Kjøtt i mørke

dvs har en stor klump oksekjøtt som jeg deler opp i mindre biter, salter og peprer og bruner bitene i stekepannen, deretter oppi en god brunsaus og lar det putre 1-2 timer sånn at kjøttet blir skikkelig mørt. 

Mandelpoteter, dampet brokkoli og tyttebærsyltetøy til. 

Skikkelig søndagsmiddag :) 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, skruf skrev:

Kjøtt i mørke

dvs har en stor klump oksekjøtt som jeg deler opp i mindre biter, salter og peprer og bruner bitene i stekepannen, deretter oppi en god brunsaus og lar det putre 1-2 timer sånn at kjøttet blir skikkelig mørt. 

Mandelpoteter, dampet brokkoli og tyttebærsyltetøy til. 

Skikkelig søndagsmiddag :) 

* slenger innom...helt tilfeldig, selvsagt   :spise: *

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Kruset skrev:

Det pleier jo å gå på et vis. Stua kål vet jeg faktisk ikke om jeg liker, det er årevis siden sist jeg smakte. Har ikke kål i hus heller, og reiser bort om ei uke, så det må bli en annen gang. :)

Vel...du pålegges å lage stua kål ved en senere anledning...   :nigo:

..nydelig tilbehør til så mange retter.

• Liker 1
Skrevet

I dag blir midda'n som i går. Er en god del igjen.

Skrevet
2 hours ago, Jerry Lee said:

Vel...du pålegges å lage stua kål ved en senere anledning...   :nigo:

..nydelig tilbehør til så mange retter.

Kan tenkes at første smaken blir hjemme hos mor og far, de lager husmannskost litt oftere enn jeg gjør selv. Men der pleide ofte kålstuing å være tilbehør til kjøttkakene, ja. Sausen ble i alle fall vellykket. :)

I dag planlegger jeg hjemmelaget pizza i en eller annen form.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Kruset skrev:

Kan tenkes at første smaken blir hjemme hos mor og far, de lager husmannskost litt oftere enn jeg gjør selv. Men der pleide ofte kålstuing å være tilbehør til kjøttkakene, ja. Sausen ble i alle fall vellykket. :)

I dag planlegger jeg hjemmelaget pizza i en eller annen form.

Nå ble jeg veldig glad i dine foreldre!  :jepp:  :spise:

- Gøy at du fikk til sausen, Vesla.  :)   ...Og...Kose seg med pizza'n.

• Liker 1
Skrevet

Kyllinggryte med søtpotet. 

• Liker 1
Skrevet

Pasta med kjapp tomatsaus av løk, vårløk, hvitløk, hakkede tomater, finhakka gulrot, en skje tomatpuré, litt honning og tørkede urter, toppa med smuldra fetaost. Nam!

Skrevet

Bolognese med adzukinønnner i stedet for kjøtt. Spagetti. 

Skrevet

Stekt ris med div grønnsaker+smårettskinke 

Skrevet

I dag blir det steinovnsbakt pizza med creme fraiche, blåmuggost, parmesan og ruccola. Oh lord, som jeg gleder meg!

• Liker 2
Skrevet

Fiskeboller "plain".  :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...