Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

:laugh: Skal også ha ostesmørbrød, da kan vi være kjedelige sammen :tongue:

Nei, sammen blir det gøysomt...etter maten...   😉

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nei, sammen blir det gøysomt...etter maten...   😉

:lur:

Skrevet

I dag blir det frossenpizza. Jeg syns vanligvis ikke at det er noe særlig, men har komt over en fra Dr. Oetker som heter Funghi Bianca, og den var faktisk veldig god!

• Liker 2
Skrevet

Hjemmelaget tomatsuppe og pannekaker. Er syk :(

• Liker 2
Skrevet

Vegetarrett inspirert av Shepherd's pie, laget med kidneybønner. Det ble veldig godt!

• Liker 2
Skrevet

pasta med parmesansaus, svinefilet og brockoli. enkelt og greit. 

• Liker 1
Skrevet

Ørretkoteletter med gulrotstuing, erter, mandelpoteter og hvit saus.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Lager bare noe makaroni og kjøttdeig i dag, er ikke så gira på å lage mat, så det blir enkelt.

Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Lager bare noe makaroni og kjøttdeig i dag, er ikke så gira på å lage mat, så det blir enkelt.

Kutt ut. Sånn sier mor mi, og.  " bare...og... enkelt".    Men enkelt betyr da ikke dårlig mat, Venn.  Og det der er jo godt.  😊  

Kos deg, du.  😀

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Kutt ut. Sånn sier mor mi, og.  " bare...og... enkelt".    Men enkelt betyr da ikke dårlig mat, Venn.  Og det der er jo godt.  😊  

Kos deg, du.  😀

Ja, det er jo godt :) Takk, kos deg du også 

Skrevet
3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Ja, det er jo godt :) Takk, kos deg du også 

Nettopp.   😊

-  Takk, venn.  ☺

Skrevet (endret)

Moussaka med en enkel avocadosalat ved siden av.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Laks med søtpotetmos, brokkoli og rosenkål.

• Liker 2
Skrevet

Gryte med grønnsaker, kylling og bønner. Ris til.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ovnsbakt kylling med grønnsaker (zucchini,potet og gresskar) som er kokt i "tomatblanding" dvs stekt løk,hermetiske tomater,hvitløk,cayennepepper,spisskummen,paprika,gurkemeie,salt,pepper og en bunt koriander og selvfølgelig vann. Lager også en søtløk "saus" (vann,gul løk,kanel og honning) og med couscous iblandet bladpersille og pinjekjerner.

Kyllingen er marinert i en paste av ingefær og hvitløk samt diverse andre krydder.

Skal bli godt det😀

Endret av SunnivaOslo
Autocorrect
Skrevet

"Utvidet"  pytt-i-panne  :

Stekte poteter, gul løk og gulrøtter.

Stekt karbonadedeig med rå rødløk.

Purre, paprika og tomat.

Heinz tomatbønner. 

Speilegg og bacon. 

Ferskt brød med meierismør og Korni flatbrød.

Skrevet (endret)

Grønnsakssuppe står og småputrer nå.  😊

Poteter, gulrøtter, kål'abi, løk gul og rød, purreløk, gule erter vannet ut over natta, sukkererter. Kjøttbuljong.

Serveres med Korni flatbrød.   :spise:

Slurping tillates.  :fnise:

Endret av Jerry Lee
Skrevet

Etter en uke med mageinfeksjon og bortimot ikke-eksisterende matinntak er formen bedre. Dagens middag blir kjapp pølser og potetmos, men mat begynner å bli godt igjen så jeg har lyst på pølser.

Og kylling. Og pasta. Og sushi. Og guacamole. Og paprika. Og laks. Og pannekaker. Og taco. Og pizza. Og....

Men det blir pølser. 

• Liker 2
Skrevet

Idag ble det restmat. Hadde litt kjøttdeig som jeg blandet med basilikum,cayennepepper,salt,pepper og parmesan,egg,løk og hvitløk. Lagde kjøttboller. Til tilbehør tok jeg ovnsbakte grønnsaker som begynte å se sine siste dager: brokkoli,blomkål,zucchini og potet. Hadde 1/2 glass dolmio saus som jeg stekte sammen med kjøttbollene.

Skrevet

Spar har tilbud på grillet kylling, en slik ble plukket i småbiter og hivd i stekepannen sammen med en pose quesidillakrydder og et par ss mais. Lot det småkoke i 5 minutter med en boks lett creme fraiche. Så fylte jeg blandingen i tortilla, rullet sammen og toppet dem med ost. Gratinerte i ovnen og serverte med mango- og avocado salsa og rømme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...