Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det kylligkarbonader, poteter, grønnsaker og brun saus.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Catalina Culès skrev:

Grønnsakssuppe 

Du får besøk har jeg sett...   😉

Skrevet
4 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Idag skal jeg lage chilenske empanadas fylt med egg,sort oliven,kjøtt og krydder. Tilbehør blir en salsa av tomat,løk,sitronsaft,olivenolje og koriander.

Oppskrift?

Skrevet

Fant en 750 grams surret oksesteik i fryser'n.

Tar vel hundre år å få den ferdig. Men det får stå sin prøve.  

Tilbehør får bli poteter, brun saus laget på stekekraften, rosenkål og tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
Skrevet

...og nå må jeg fylle fryser'n opp igjen.  :)  

Skrevet
10 timer siden, HalldirV2 skrev:

Oppskrift?

Jeg er litt lat så bruker ferdig pizzadeig som jeg kutter i halvmåner.

Koker egg som jeg kutter opp og legger til side,hakker oliven som jeg legger til side.

Steker kjøttdeig med diverse krydder+raspet løk og hakket hvitløk og har oppi oliven til slutt.

Legger fyllet på ene siden av halvmånen (inkludert hakket egg) og legger andre halvmånen oppå og "lukker" med gaffel.

Til salsa: tomat  (hakket og fjernet innholdet) mikset med litt olivenolje,salt og såvidt litt vann samt litt løk og koriander som jeg blandet godt sammen.

Man kan ha oppi rosiner i kjøttdeigen men det er jeg ikke så glad i....

Skrevet

Igår var det stekt sild med poteter, gulrot, gressløk, smeltet smør og blomkål. Enkelt, men så godt! Og opptinte jordbær til dessert :D

• Liker 1
Skrevet

Stekt laks, agurksalat, mandelpoteter og en klatt rømme 

• Liker 1
Skrevet

Linsesuppe med kylling.

Skrevet

Igår ble det vegetarisk med hummus (ferdigkjøpt fra grønnsaksbutikken) diverse oliven og en aubergine-paprika "salat". Spiste det med brød.

Skrevet
På 14.3.2018 den 1.40, SunnivaOslo skrev:

Jeg er litt lat så bruker ferdig pizzadeig som jeg kutter i halvmåner.

Pizzadeig? :ohmy: Det er jo sååå mye bedre med ordentlig deig! :)

---

I dag står meksikansk quinoa på menyen. Løk, hvitløk, quinoa, sorte bønner, mais, avokado, lime, koriander.. Mm!

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Av og til er det kjedelig å spise alene, så jeg inviterte meg selv på middag hos naboen. Thai-inspirert suppe med kylling, kokosmelk, ymse grønnsaker, samt en voksen mengde chili, ingefær, og hvitløk. 

Til dessert: Brownies (denne oppskrifta)

Skrevet
22 timer siden, FantasDick skrev:

Pizzadeig? :ohmy: Det er jo sååå mye bedre med ordentlig deig! :)

---

I dag står meksikansk quinoa på menyen. Løk, hvitløk, quinoa, sorte bønner, mais, avokado, lime, koriander.. Mm!

Ja det er det definitivt,men latskapen rådet den dagen😊

Skrevet

Husets Herre er hjemme fra jobb en time før vi skal være i bursdag så det blir et kjapt ostesmørbrød 

Skrevet (endret)

Kyllingklubber på seng av skivede poteter, gulrøtter, løk og sitron. Krydret med salt, pepper, paprikakrydder og Chili Explosion.  Ildfast form i stekeovnen.

Peprede pannestekte potetskiver, paprika og sukkererter ved siden. Stekesjyen og smeltet smør over.

Det blir det i kveld.  ☺

Endret av Jerry Lee
Skrevet (endret)

Jeg har spist utrolig mye godt den siste uka! Thai fiskesuppe på mandag, kyllinglår med linser stekt med cherrytomater, timian og grillkrydder, og stekt brokkoli og rosenkål på tirsdag. Onsdag laget jeg chili sin carne med hjemmelaget guacamole og tortillachips, og på torsdag ble det chana masala med nanbrød. I går var jeg ganske kaputt, så jeg spiste rester fra tirsdagen.

I dag står kjøttkaker i brun saus og poteter på menyen. Koker nok litt brokkoli til. Det blir første gangen jeg lager saus selv, det er jo spennende. :fnise:

Endret av Kruset
  • Liker 2
Skrevet

Nachos med Hälsäns Kök-strimler, salsa av finhakka løk, hvitløk, paprika, småtomater, mais og diverse krydder, og cheddar. Rømme og salsa ved siden av. Skulle egentlig ha guacamole også, men bomma ganske hardt på avokadoene.

Skrevet
3 timer siden, Kruset skrev:

I dag står kjøttkaker i brun saus og poteter på menyen. Koker nok litt brokkoli til. Det blir første gangen jeg lager saus selv, det er jo spennende. :fnise:

Ååeeh...nydelig mat.  Og den sausen får du seff til, venn.  😀

Stua kål, også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...