Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Nå ble det stekt portobello i smør med løk og hvitløk, og kokt bokhvete med dill ved siden. Og asparges. Faktisk kjempegodt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag disket mannen opp med middag..

det ble stekt pølse, sprøstekt bacon, potetstappe (sånn fra pose) og bønner i tomatsaus. Han mente at bønner i tomatsaus går for grønnsaker da jeg spurte om jeg skulle ordne en salat til. 

Han kaller retten for Cowboymiddag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wenda skrev:

Mm den fiskefileten så god ut. Jeg som aldri klarer å lage fisk skikkelig må ty til slike idiotsikre alternativer, så den skal jeg teste ut 👍😊

Godt å høre! Jeg anser meg selv som god til og lage mat, men fisk... der er liksom fiskesuppa og en pastarett jeg har å velge mellom. Fisk på restaurant og sånne lettvinte løsninger. Mine andre forsøk blir bare ..... tjaaaaa... da har jeg gjort unna det, spise noe annet lenge. Og jeg digger fisk laget av folk som kam det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, LittDiva skrev:

Godt å høre! Jeg anser meg selv som god til og lage mat, men fisk... der er liksom fiskesuppa og en pastarett jeg har å velge mellom. Fisk på restaurant og sånne lettvinte løsninger. Mine andre forsøk blir bare ..... tjaaaaa... da har jeg gjort unna det, spise noe annet lenge. Og jeg digger fisk laget av folk som kam det. 

Jeg lager fisk opptil tre ganger i uka, og synes det er den beste hjemmelagde maten.

Kort fortalt er det viktigste med fisk at man starter med god, fersk fisk av god kvalitet - feks kjøpt på fiskebutikk. Så må den varmebehandles akkurat til den flaker seg. Og så trenger man bare så enkelt tilbehør som mulig, med noe som inklulderer frisk syre (trenger ikke være mer enn en sitronbåt). Lett som en plett, og ikke minst superrask mat å tilberede. :) 

Anonymkode: 516cd...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, skruf skrev:

I dag disket mannen opp med middag..

det ble stekt pølse, sprøstekt bacon, potetstappe (sånn fra pose) og bønner i tomatsaus. Han mente at bønner i tomatsaus går for grønnsaker da jeg spurte om jeg skulle ordne en salat til. 

Han kaller retten for Cowboymiddag. 

👍  til Gubben.     :cowboy:     :spise:

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, skruf skrev:

I dag disket mannen opp med middag..

det ble stekt pølse, sprøstekt bacon, potetstappe (sånn fra pose) og bønner i tomatsaus. Han mente at bønner i tomatsaus går for grønnsaker da jeg spurte om jeg skulle ordne en salat til. 

Han kaller retten for Cowboymiddag. 

Det er jo digg mat noen ganger!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal marinere kylling i noe så enkelt som bbqsaus. Blir servert sammen med ris og noe fra grønnsaksverden 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarianneE skrev:

Det er jo digg mat noen ganger!

 

Jeg elsker bønner i tomatsaus, tror nesten jeg kunne spist det som middagsrett alene 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Jeg elsker bønner i tomatsaus, tror nesten jeg kunne spist det som middagsrett alene 😄 

:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lammelår som står og godgjør seg i ovnen på 60 grader, og det skal det å gjøre en del timer. Serveres med baconsurrede bønner, rosenkål, løk og gulrot som har stekt med kjøttet, hjemmelaget potetmos og saus. Kraften til saus står og småsimrer nå.

Mmmmm. Gleder meg i grunnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag aner jeg ikke hva vi skal ha til middag.. lar studentjenta mi som er hjemme på påskeferie bestemme tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne med salat. Helstekt kylling med fløtegratinerte poteter og rosenkål. En av delene i dag og andre i morgen. Ikke bestemt meg helt enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ingen matlyst i dag så samboeren min fikset middag. Med andre ord, han kjøpte noe ferdig fra butikken 😄

Så da ble det salat fra salatbaren på Meny og en lunsjkake. Og en boks med nøtteblanding til dessert 👌😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går stod tomatsuppe med fullkornspasta, krutonger, varme rundstykker og persillesmør på menyen. 

I dag ble det nok en enkel hyttemiddag; lys lapskaus med stekte (vegan)pølser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal ha reker med loff, sitron og majones. Skal kjøpe litt krabbeklør i tillegg dersom det finnes på butikken.

Anonymkode: ff9dd...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det speilegg på rista loff, med bacon og bønner ved siden av. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det bakt søtpotet fylt med revet ost, sprøstekt bacon, kryddersmør og jalapeños. Og litt salatrester ved siden av

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...