Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I går spiste vi litt diverse rester. På bordet stod rullepølse, ribbe, surkål, rosenkål, brokkoli, blomkål, gulrøtter, mandelpoteter og fløtepoteter, og brun saus. Greit å få spist opp litt, men nå gleder jeg meg til lettere middager.

I dag skal vi i familieselskap, der vet jeg ikke helt hva som blir servert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var jeg lite kreativ og rasket med meg en eller annen indisk ferdigrett fra butikken. Satser på at det går å spice den opp litt, men det er lettvint og det er mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid matlei etter julaften, så det blir det samme i dag som det har blitt de siste par dagene...noe enkelt fra kjøleskapet bare. Ikke noen middager, bare mat av typen stekt egg, noe restemat osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sunshine89 skrev:

Det der høyrest nydelig ut 😍 Har du ei oppskrift å dele med oss her? 

Det var kjempegodt! Som vanlig så har han ingen ordentlig svar på hva sm var oppi, men det var stekt laksefilet, kokt pasta med grønn pesto oppi, stekt spinat med løk, hvitløk, chili og rødpesto. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza. Jeg var tom for saus, så nå står en stor gryte og putrer på komfyren, det blir sikkert nok til 8-10 pizzaer, det er så deilig å ha klar i fryseren når lysten på pizza kommer over meg. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal vi ha pulled chicken nachos med rømmedressing, pico de gallo og guacamole.

I morgen blir det kyllingburger i brød med salat, tomat, rødløk og dressing av bakte hvitløk og så lager jeg kanskje ovnsbakte potetbåter til.

Nyttårsaften blir det biff med fløtegratinerte poteter, aspargesbønner, stekt sopp, friterte løkringer og hjemmelaget grønnpeppersaus.

Mandag har vi middagsgjester og det blir langtidsstekt kalkunfilet med hasselbackpoteter, rosenkål stekt med bacon, søtpotetmos, ovnsbakte salvie/løk-stuffingboller og eplesaus. Dessert blir Dronning Maud-fromasj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vossakorv, sosisser, rabbestappe, poteter og surkål. Mangler bare pinnekjøttet, men ville gjøre det enkelt.

Anonymkode: ff9dd...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble koldtbord med mye godt i går. I dag blir det enkelt: baguetter stekt med skinke og ost, og fylt med salat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sushidate med ei venninne mens mann&barn spiste pizza hjemme. 

Idag blir det taco

I morgen skal vi ha kalkunbryst med salte amadinepoteter, appelsinsaus og grønnsaker. Pavlova til dessert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det kebab

I dag vet jeg ikke. Noe veldig enkelt så kanskje en bondeomelett eller noe

I morgen blir det kalkun. Servert med stekt sopp, fløtegratinerte poteter, salat

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir restegryterett.  Ribbe, medisterkaker&pølser og juleskinke i terninger. Poteter og gulrøtter. Litt brun saus.  Fløte og tyttebærsyltetøy røres inn. Serveres med ferske baguetter med meierismør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går spiste vi middagen på juletrefest med slekta; stroganoff med ris, salat og baguetter. Kokoscurry istedenfor stroganoff til veganeren. 

I dag er det sånn småplukke-mat i stua foran tv'en; røstipoteter, pommes noisettes, nuggets, mozarellasticks, løkringer, jalapeñopoppers, sweet and sourdip, hvitløkssaus og grønnsaker med dip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgårs: ørret og ovnsstekte rotgrønnsaker , salat til.

i går: pinnekjøtt med tilbehør.

i dag: masse meze, fersk lavash, kyllingtagine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...