Kruset Skrevet 11. februar 2017 #37281 Skrevet 11. februar 2017 I kveld ble det entrecôte med ristede mandler, kålrotstappe, og stekt rødløk og en brokkolistilk. Nam!
Marika Skrevet 12. februar 2017 #37283 Skrevet 12. februar 2017 I går lagde jeg plukkfisk av fiskerester. I dag skal vi ha kylling med ris og salat.
Kruset Skrevet 12. februar 2017 #37284 Skrevet 12. februar 2017 Jeg hadde egentlig planlagt søtpotetsuppe med curry paste og kokosmelk i dag, og var til og med en ekstra tur på butikken i går for å kjøpe løk. Flott det, da jeg kom på i dag morges at jeg mangler linser Dermed blir dagens middag en lettvint kyllingwok. Gleder meg til å spise suppe i morgen!
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. februar 2017 #37285 Skrevet 12. februar 2017 Stekt laks med poteter, agurksalat og rømme.
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. februar 2017 #37286 Skrevet 12. februar 2017 Cottage pie og potetmos. Skitdag, trengte "comfort food".
FantasDick Skrevet 13. februar 2017 #37287 Skrevet 13. februar 2017 Mandag er visst blitt burgerdag, for det står burger på menyen igjen! Soyaburger, grove brød, cheddarstyle-ost, jalapeños og grønnsaker - med potetbåter til. Win! 1
FantasDick Skrevet 14. februar 2017 #37288 Skrevet 14. februar 2017 Nettopp laget en stor gryte å ha med på jobb; thai-inspirert med kikerter, linser, kokosmelk, sprø grønnsaker, spinat, masse krydder og lime. Quinoa ved siden av. 1
Ruskemor Skrevet 14. februar 2017 #37289 Skrevet 14. februar 2017 Hjemmelaget kyllingsatay med peanøttsaus (vi lagde peanøttsmøret selv) og mangosalat. Var veldig deilig!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #37290 Skrevet 14. februar 2017 Vegetarlasagne fra Trines matblogg! 😄 Anonymkode: 84363...11d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #37291 Skrevet 14. februar 2017 På 13.2.2017 den 16.39, FantasDick skrev: Mandag er visst blitt burgerdag, for det står burger på menyen igjen! Soyaburger, grove brød, cheddarstyle-ost, jalapeños og grønnsaker - med potetbåter til. Win! Aller først: digger kostholdet ditt/maten du lager! Tror kanskje jeg har skrevet det før😄 lurer dog på en liten ting som du kanskje kan svare på: hvorfor er det så mye soya i dette kostholdet? Det går utover miljøet i stor grad og er ikke det noe av hensikten med ikke-animalsk(rent bortsett fra det åpenbare)? Dette har jo vist seg åvære verre en palmeolje så vil helst unngå det. Hilsen amatør/rooki-veggiz Anonymkode: 84363...11d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #37292 Skrevet 14. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aller først: digger kostholdet ditt/maten du lager! Tror kanskje jeg har skrevet det før😄 lurer dog på en liten ting som du kanskje kan svare på: hvorfor er det så mye soya i dette kostholdet? Det går utover miljøet i stor grad og er ikke det noe av hensikten med ikke-animalsk(rent bortsett fra det åpenbare)? Dette har jo vist seg åvære verre en palmeolje så vil helst unngå det. Hilsen amatør/rooki-veggiz Anonymkode: 84363...11d Og mmed "dette kostholdet" mener jeg vegansk/vegetarisk på generell basis 😊 Anonymkode: 84363...11d
MarianneE Skrevet 15. februar 2017 #37293 Skrevet 15. februar 2017 Igår ble det fiskekaker I hamburgerbrød og med råkostsalat til. På mandag kylling og ris. Idag vurderer jeg pølse og grønnsakwok med ovnstekt søtpotet til.
skruf Skrevet 15. februar 2017 #37294 Skrevet 15. februar 2017 Kremet pasta med kylling, bacon og vårløk
chouette Skrevet 15. februar 2017 #37295 Skrevet 15. februar 2017 Her blir det kokt torsk med søtpotetstappe og smørdampet purre 👏🏼
applestories Skrevet 15. februar 2017 #37296 Skrevet 15. februar 2017 (endret) I dag er det rester av italiensk og/eller meksikansk gryte fra frysen. Steker litt grønsaker, blir nok forskjellige sopper og paprika. Tror jeg har purre. Putter det i tortillas som festes med tannpirker, litt ost på toppen, og stekes i ovnen til tortillas blir passe sprø og osten godt smeltet. Må ha noe grønt sammen med dette. I morgen blir det et frossent stykke kalkun som jeg visstnok skal steke på panne, så i overkant av en time i ovn. Serveres med ovnsstekte grønnsaker og saus, og siden jeg savner sommeren trosser vi årstiden og tar mer middelhavsgrønnsaker i stedet for norske; paprika, løk, squash, sopp, vårløk - pluss en søtpotet. Og annet jeg kommer på. Hvitløk! Endret 15. februar 2017 av applestories
Marika Skrevet 15. februar 2017 #37297 Skrevet 15. februar 2017 Koteletter, poteter og brokkoliblanding hadde vi i dag. I morgen skal vi trolig ha røkt torsk med poteter, gulrot og smeltet margarin.
hjertesukka Skrevet 15. februar 2017 #37298 Skrevet 15. februar 2017 Ferdigkjøpte vegetarvårruller med ris, sursøt chilisaus og klementiner som tilbehør. Kjempegodt!
FantasDick Skrevet 15. februar 2017 #37299 Skrevet 15. februar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Aller først: digger kostholdet ditt/maten du lager! Tror kanskje jeg har skrevet det før😄 lurer dog på en liten ting som du kanskje kan svare på: hvorfor er det så mye soya i dette kostholdet? Det går utover miljøet i stor grad og er ikke det noe av hensikten med ikke-animalsk(rent bortsett fra det åpenbare)? Dette har jo vist seg åvære verre en palmeolje så vil helst unngå det. Hilsen amatør/rooki-veggiz Anonymkode: 84363...11d Takktakk! Dette med soya og miljø er et ganske bredt tema, så jeg kan anbefale å lese en del om det, men kan jo ta opp noe. Mange av oss spiser en del soyaprodukter, av flere grunner; det er billig, det smaker lite og passer derfor til utrolig mye, det er enkelt og det er proteinrikt. Soyaprodukter utgjør imidlertid forsvinnende lite av forbruket her i Norge (og sikkert mange andre land!) - mesteparten av soyaen vi importerer brukes til dyrefôr. Det sies at det kreves 3-6 ganger så mye soyafôr som vekten av kjøttet vi spiser, og så kommer melkeprodukter og egg i tillegg. Jeg tror sertifisert soya kan være en løsning, men da må produksjonen reduseres kraftig - men produksjonen følger etterspørselen..
FantasDick Skrevet 16. februar 2017 #37300 Skrevet 16. februar 2017 I går ble det burger ute; kikert- og rødbetburger med pico de gallo, hjertesalat og chilipuré. Bittelitt fries med ketchup. I dag blir det den andre halvparten av gryten jeg lagde på tirsdag; thai-inspirert med kikerter, linser, kokosmelk, sprø grønnsaker, spinat, masse krydder og lime. Couscous til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå