Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Akkurat nå står kjelen og putrer over svak varme. I kveld lages det Scotch Broth. Det er ei (tykk) suppe av lammekjøtt, perlegryn, kålrot, sellerirot, gulrøtter, poteter, og purre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Taco med karbonadedeig + linser og bønner og hjemmelaga tacokrydder, med salat, agurk, squash, løk og paprika og grove lefser. Merker at jeg med fordel kan bruke mer chili i det krydderet. Hjalp heller ikke at jeg ikke hadde ost, så egentlig var det ganske kjipt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Akkurat nå står kjelen og putrer over svak varme. I kveld lages det Scotch Broth. Det er ei (tykk) suppe av lammekjøtt, perlegryn, kålrot, sellerirot, gulrøtter, poteter, og purre. 

Du er ikke tilfeldigvis et talent innen Cullen skink også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Du er ikke tilfeldigvis et talent innen Cullen skink også?

Det vet jeg ikke, men ut ifra oppskrifta tror jeg nok at jeg skulle klare det også. Får ta meg en tur ned til brygga neste gang jeg er hjemme og høre med "gutan" om de har noe røkt hyse. Ser jo veldig godt ut da. 

Kan i mellomtiden friste med Scotch Broth og Lorne Sausage til frokost :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå står kjelen og putrer over svak varme. I kveld lages det Scotch Broth. Det er ei (tykk) suppe av lammekjøtt, perlegryn, kålrot, sellerirot, gulrøtter, poteter, og purre. 

Det høres veldig godt ut! Hvilket slags lammekjøtt anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Det høres veldig godt ut! Hvilket slags lammekjøtt anbefaler du?

Takk vennen! Jeg bruker lammenakke. Fikk slakteren til å dele den i stykker, og så renskjærte jeg selv stykkene for synlig fett og sener. Hvis du har lammebuljong, så kan du fint bruke "vanlig" lammekjøtt, siden knokene/beina bare er der for smaken sin skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk vennen! Jeg bruker lammenakke. Fikk slakteren til å dele den i stykker, og så renskjærte jeg selv stykkene for synlig fett og sener. Hvis du har lammebuljong, så kan du fint bruke "vanlig" lammekjøtt, siden knokene/beina bare er der for smaken sin skyld. 

Dette må prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curry med poteter, løk, hvitløk, kikerter, grønne erter, hakkede tomater, kokosmelk, garam masala, ingefær, cayennepepper, karri, og spisskumin. Servert med hjemmebakt naan. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det vet jeg ikke, men ut ifra oppskrifta tror jeg nok at jeg skulle klare det også. Får ta meg en tur ned til brygga neste gang jeg er hjemme og høre med "gutan" om de har noe røkt hyse. Ser jo veldig godt ut da. 

Kan i mellomtiden friste med Scotch Broth og Lorne Sausage til frokost :biggrin:

Meeeeget fristende. Jeg tar med øl (siden de ikke lager så mye vin). Har du prøvd Innis & Gunn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Meeeeget fristende. Jeg tar med øl (siden de ikke lager så mye vin). Har du prøvd Innis & Gunn ?

Nei, det har jeg ikke. Men så drikker jeg ikke øl heller da. Noe som sikkert er et helligbrøde mtp. at jeg bor i Tyskland. Whiskey derimot drikker jeg gjerne - få gangene jeg drikker alkohol. Det ser ut til at heisaturen vår gjennom Skottland kommer også til å bli en kulinarisk reise! Dette blir bra! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Nei, det har jeg ikke. Men så drikker jeg ikke øl heller da. Noe som sikkert er et helligbrøde mtp. at jeg bor i Tyskland. Whiskey derimot drikker jeg gjerne - få gangene jeg drikker alkohol. Det ser ut til at heisaturen vår gjennom Skottland kommer også til å bli en kulinarisk reise! Dette blir bra! :biggrin:

Det man gjør på landsbygda i Storbritannia er jo å spise, gå lange turer for å kunne ha mer plass til å spise, hevde midtveis på ettermiddagen at man må ta en øl for å samle kreftene, gå litt til og spise mer. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det man gjør på landsbygda i Storbritannia er jo å spise, gå lange turer for å kunne ha mer plass til å spise, hevde midtveis på ettermiddagen at man må ta en øl for å samle kreftene, gå litt til og spise mer. :laugh:

Så vi bør med andre ord bare la bilen stå? :fnise: Da har vi i såfall løst problemet med venstrekjøring :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bakt sei med dampede poteter og aspargesbønnegrateng (med sopp, løk, paprika, hvit saus og parmesan). 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...