Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cottage cheese med plommesyltetøy (hjemmelaget). Og en hjembakt brødskive med smør. Fantasien og energien er på topp i dag! Kanskje det blir eggerøre/omelett etterpå. Får se hva mannen lager



Anonymous poster hash: 17eed...3b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restefest av siste biten av hentepizzan fra søndag og resten av indiske fra i går. Liker ikke og kaste mat og passet meg ypperlig etter lang arbeidsdag og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hot kyllingsuppe. Den det er oppskrift på på fløtepakka :fnise: Synes ikke den ser særlig "hot" ut egentlig da, så vil nok legge til en del krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Nok en dag med spagetti og kjøttsaus. Lurer på om jeg skal lage kjøttsaus til samboeren og heller lage med pesto, grønnsaker og kylling til meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

I dag skal vi ha hjemmelaget lasagne med gresk salat og hvitløksbaguetter. Jeg er egentlig ikke så glad i lasagne, men samboeren fikk bestemme middag i dag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kikert- og linsegryte med søtpotet, sellerirot, purre, grønne erter, røde linser, kikerter, garam masala, gurkemeie, ingefær og chili. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikert- og linsegryte med søtpotet, sellerirot, purre, grønne erter, røde linser, kikerter, garam masala, gurkemeie, ingefær og chili. 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Oppskrift?:D

Blir entrecôte med sopp, saus, potetbåter, og hvitløkssmør og salat her hos oss:)

Anonymkode: 4f4fc...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift?:D

Blir entrecôte med sopp, saus, potetbåter, og hvitløkssmør og salat her hos oss:)

Anonymkode: 4f4fc...dad

Til to store porsjoner beregner jeg ca

200 g røde linser (tørrvekt)
100 g ferdigkokte kikerter
100 g ferdigkokte grønne erter (bruker frosne)
1 purre
2 søtpoteter
1 sellerirot
1 chili
1 ts garam masala
1 ts ingefær
1 ts gurkemeie
1 terning grønnsaksbuljong

Kutter grønnsakene i terninger, har alt unntatt ferdigkokte kikerter og grønne erter i en stor gryte (skyller selvsagt linsene godt først). Har over vann så det nesten dekker alt, og koker i minst 20 min til linsene er møre. Har oppi kikerter og erter, smaker til med krydder om mer er ønskelig, og middagen er ferdig :) Kan ha litt koriander på som pynt også, og har gjerne oppi litt frossen spinat i tillegg. Gjør seg utmerket også i oppvarmet versjon, så lager som regel mye og har i frysen. 
 

Anonymkode: 9ef0b...7b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...