Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skikkelig sommersalat: ruccola, div salatgrønnsaker, vannmelon, mynteblader og stekt halloumi. Og olivenbrød ved siden av.

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

I dag ble det bare en røre :fnise:

Stekte kjøttdeig, hadde oppi hvitløk, chili, løk, masse krydder, soyasaus, fiskesaus, vann.

Serverte det med salat og en klatt med creme fraiche

Skrevet

I går hadde vi den mest husmormiddagen jeg noen gang har laget..

Fiskekaker av selvfiska fisk (torsk og sei)! Fiska på søndag og stod hele kvelden og stekte opp kaker. Da jeg kom hjem fra jobb i går så erklærte fireåringen min at han elsket kakene mamma hadde laget! :-)

• Liker 3
Skrevet

Tomatsuppe med svinestrimler

Gjest Funky Punk
Skrevet

Snitzel, salat, agurk, paprika, løk og en saus laget av creme fraiche

Skrevet

Stekt kyllingfilet, avokado, tomater og rømme. Måtte tømme kjøleskapet litt.

Skrevet

Fått heelt dilla på å lage falaffel lignende ting med yoghurtdressinger. Så ble det samme idag som igår, bare at jeg lagde falaffel av hvite bønner fremfor kikerter. Ble bedre! Og yoghurtdressing av mynte og agurk.

Skrevet

Idag benytter vi finværet og skal grille :) Blir diverse kjøtt, og har laget potetsalat og salat som tilbehør.

Skrevet

Chili con carne. Lidl har gode tilbud både på kjøttdeig og røde bønner (kidney beans) denne uka, så vi fant ut at vi måtte slå til. Det tar litt tid å lage det, men det blir f*en så godt. Et lite råd til dem som ikke allerede vet: Ha i litt mørk sjokolade (70% kakao eller mer) mot slutten av koketiden. Jeg bruker vel noe sånt som 10-20 gram til 500 gram kjøttdeig.

Skrevet

Hjemmelaget svinesnitzel med ovnsbakte grønnsaker og paprikasaus

Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Okseragu med potetmos og grønnsaker. Okseraguen var god, mens potetmosen derimot var som gummi... :)

Endret av Ennasus
Skrevet

Ble spandert på middag ute i dag. Ble steinovnsbakt pizza med pepperoni, løk og paprika. Usikker på hva slags ost det var på, mild, men med mer smak enn mozarella. Uansett var det skikkelig godt!

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Pasta med grønnsaker og kremet pestosaus.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Grillet kylling, salat, nan, kjøttboller av lam i spicy tomatsaus, mint marinerte scampi. Invitert i selskap der vi fikk servert indisk inspirert tapas.

Skrevet

I kveld blir det ovnsbakt torsk med asparges og hjemmelaget hollandaise. Godt!

Skrevet

Laget hjemmelaget persillepesto i dag, med solsikkefrø i stedet for pinjekjerner. Ble akkurat like godt.

Middagen ble derfor spagetti med persillepesto, krydrede kyllingboller og cherrytomater.

Rabrabrakake med is til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...