Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viltgryte med hjortekjøtt, servert med poteter, grønnsaker og rørte tyttebær

• Liker 1
Skrevet

Kyllingfajitas med rotgrønnsaker.

Kyllingfilet i strimler stekes i fajitaskrydder med strimlede gulrøtter, kålrabi og søtpotet. Legges i tortilla med masse avocado, sweet chili saus og uante mengder kesam...

Skrevet

Søndagsmiddagen blir skikkelig tradisjonsmat.

Lys lapskaus med røkt svinekoke (og lapskausen er selvfølgelig laget med kokekrafta fra knokene)

...og semulepudding med rød saus til dessert :)

• Liker 1
Skrevet

Lørdag: Løvbiff med pommes frites

Søndag: Grandiosa (dagen derpå)

Gjest Naria
Skrevet

Kjøttkaker i brun saus med kålstuing, poteter og blomkål/brokkoli.

Gjest Cevita
Skrevet

Fine folk spiser sent, sies det vel. Derfor skal jeg gå å lage middag nå... (kom litt seint hjem fra søndagsturen.. Også har vi jo stilt klokka ja, sant det)

Skal lage stekt kyllingbryst med skinn, med søtpotetmos og tomat fylt med sopp. Hva tror dere forresten er best i hulte tomater? Bare smørstekt sopp, eller smørstekt sopp med litt fløte?

Skrevet

Har spist ute idag. Lammefilet med peanøttsaus.

Skrevet (endret)

Det var visst sommer i dag, så det ble improvisert grilling. De pølsene de hadde på den søndagsåpne butikken, med brød og kremet mais/purre/stangselleri til.

Helt nydelig å sitte ute og spise i bare t-skjorte. :strix:

Endret av Kvist
Gjest Naria
Skrevet

Kjøttfri mandag og i dag skal jeg prøve meg på Aloo Gobi med quinoa.

Skrevet

Kjøttkaker i brun saus med kålstuing ved siden av.

:heks:

Kunne du delt oppskriften på kålstuingen?? :):danse:

Skrevet

Kunne du delt oppskriften på kålstuingen?? :):danse:

Ja.

Jeg kokte kål, en halv liten en siden det bare var til meg, i litt vann.

Når kålen var kokt silte jeg av kokevannet og brukte det til sausen. Sausen laget jeg av 1 ss melange og 1 ss hvetemel. Jeg rørte det sammen og spedde med litt av kokevannet og litt melk. Ca halvparten av hver (kanskje 5 dl til sammen). Så lot jeg det småkoke i 5 minutter for å få bort melsmaken. Tilsatte salt, pepper og muskat og hadde kålen oppi til slutt.

Jeg beklager at jeg ikke har mer nøyaktige mengder, jeg er en uforbederlig slumper.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Kylling, grønnsaker og nudler. Blir bare å lage noe av det jeg allerede har i skapet :)

Skrevet

Form med potetmos, italiensk gryte fra Toropose og ost på toppen

Skrevet (endret)

Hei alle middagsspisere! Er det noen av dere som har prøvd å lage retten "Wok med chili og banan" som bl.a ligger på matprat? Vurderer å lage den til middag i morra, men kjenner at jeg er litt skeptisk til den bananen..

http://m.matprat.no/oppskrifter/kos/wok-med-chili-og-banan

Har ikke prøvd den, men jeg kjenner igjen den innebygde bananskepsisen. :P Til tross for at jeg har fått banan i middagsretter et par ganger, og det har vært overraskende godt hver gang!

Endret av Pingting
Gjest Cevita
Skrevet

Har ikke prøvd den, men jeg kjenner igjen den innebygde bananskepsisen. :P Til tross for at jeg har fått banan i middagsretter et par ganger, og det har vært overraskende godt hver gang!

Jeg får nesten bare prøve altså. Veit jo egentlig at banan brukes mye til matlaging andre steder, så det kan jo ikke være så ille...

Oppdaterer i morra med dommen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...