Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Beklager litt sent svar ;)

Jeg har ikke en så veldig presis oppskrift, da jeg bare smaker meg til underveis, men det jeg bruker når jeg lager mat til to (da forsyner vi oss 2 ganger ;) ) er:

2 medium til store kyllingfilet - delt opp i 2-3 biter.

1 kartong (3 dl) krem- eller matfløte.

ca. en halv grønnsaksbuljongterning

1 hel liten eller 3/4 stor blomkål.

2 løk

2 hvitløksfedd.

Timian, rosmarin, paprikakrydder, chilikrydder, muskat.

Steker filetene til de får farge sammen med salt, pepper og paprikakrydder. Har så blomkålen og løken oppi, før jeg har oppi fløten sammen med halve buljongterningen og en klype muskat. Smaker hele tiden til med MASSE (og da mener jeg massemasse) timian og en god del rosmarin. Har også oppi litt chili, ikke for å få det sterkt, men bare for å få det litt spenstigere siden fløten gjør alt litt mildere. Lar alt dette boble en stund på middels til lav varme mens jeg koker 2 dl ris. Når risen er ferdig er som regel kyllingen det og :) Serveres med lettkokte asparges, rosenkål er også godt ved siden av.

Tusen takk! :)

----

Vi var ute og spiste i dag. Svinenakke, rotmos, grønnsaker og en helt fantastisk demi-glace/saus. Nomnomnom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettsaltet hyse med hjemmelaget potetmos, raspet gulrot og spøstekt bacon

Skrevet

I går: Langstekt kalkun med deilig fløtesaus med egenkokt kraft i, maisstuing, ovnsstekte grønnsaker og potet. NAM!

I dag: Rester fra i går. NAM :)

I morgen: Kyllingfilet med ris og salat

Onsdag: Laks i fløtesaus og fullkornspasta

Torsdag: Vet ikke, spiser ikke hjemme

Fredag: Hjemmelagd suppe og rundstykker til

Lørdag: Taco?

Søndag: Pannekaker med sukker og bacon og hjemmelagd blomkålsuppe

Skrevet

Spinatsuppe, kokt egg og rundstykker :)

Skrevet

I dag skal jeg prøve meg på en albansk kyllingsalat etter oppskrift fra ei venninne. Jeg er veldig spent :) !

Skrevet

I dag kom grillen fram, så det ble grillet lakseburgere. Ovnsstekte poteter, gulrot og sellerirot til.

Skrevet

Kylling Korma etter oppskrift fra en gammel kokebok jeg fant innerst i hylla.. Serveres med ris og mango chutney (hvis jeg har i kjøleskapet)

Skrevet

Kyllingfillet med currymarinade, ris, bearnaisesaus og salat.

Kokken står på kjøkkenet nå og det lukter helt herlig! :D

Skrevet

Torskefilèt panert med strøkavring og krydder, kokte nypoteter, gulrøtter og brokkoli.

Skrevet

Seikaker som jeg serverte med råkostsalat (laget av raspet gulrøtter, kålrabi, 1 syrlig eple, saften av 1/2 sitron og litt sukker), smeltet smør, stekt løk og remulade

• Liker 1
Skrevet

Stekt laks med blomkålpuré og asparges

Skrevet (endret)

I dag har jeg laget wraps med sitronmarinert kyllng, guacamole (hadde bakt hvitløk i, nom nom) og cherrytomater stekt i grillpannen :laugh:

Marinaden laget jeg av sitron, honning, hot sauce, chiliflak, salt og olivenolje.

Anbefales på det sterkeste!

Endret av josefin88
  • Liker 1
Skrevet

Kjøttkaker med brun saus, kålstuing og gulrøtter

Skrevet

Avocado pasta. Laget en fløyelsmyk "guacamole" av avocado, olivenolje, sitronsaft, hvitløk og masse frisk basilikum. Knuste alt med stavmikseren og slang spagettien oppi, før jeg raspet over parmesan og enda mer basilikum.

Skrevet

I går ble det grove urtepannekaker fylt med squash, rødløk, sopp, chorizo og fetaost, og gratinert i ovnen. Salat ved siden av.

I dag skal vi ut og spise. Tror det blir indisk :)

• Liker 1
Skrevet

Mandag: Vi spiste ute. På fridays

Tirsdag: kalkunfilet med ris og grønnsaker

Onsdag: Makaroni, pølser og gullrøtter (i form)

Torsdag: Grillet kylling med pommes frites

Skrevet

Igår ble det Stroganoff-gryte med hjemmelaget potet og gulrotmos :)

Idag har jeg faktisk ikke peiling... Spørs om jeg må lete litt i denne tråden for å få noen gode tips :)

Skrevet

Tacopai!! :) Får vi håpe da..Har aldri laget pai før :ler:

AnonymBruker
Skrevet

karbonader i hvit saus med litt pommes fries til og mango . favoritt! :-)

Anonymous poster hash: c0f71...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...