Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ovnsstekt kyllinglår (kjapt marinert med rapsolje, sitron, salt og pepper) med grønnsaker: purre, gulrot, løk, hvitløk, blå kongopotet, chili, og kokte byggryn til. Det var godt :) Klapper meg selv på skulderen for å lage sånn mat når jeg bor alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi rødbete-keftedes med couscoussalat og tzatziki.

I dag blir det pitabrød fylt med stekt kylling, salat, diverse ovnsbakte grønnsaker (bl.a. løk, hvitløk, paprika, squash) og paprikahummus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi rødbete-keftedes med couscoussalat og tzatziki.

I dag blir det pitabrød fylt med stekt kylling, salat, diverse ovnsbakte grønnsaker (bl.a. løk, hvitløk, paprika, squash) og paprikahummus.

Paprikahummus er så godt!! :)

I dag MÅ jeg ha pizza, kjenner jeg. (Sannsynligvis noe lignende Marte sin pizza (litt nede i teksten)) :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagede kyllingkarbonader/burgere av kyllingkjøttdeig med urter, chili, hvitløk etc i. Ved siden av ris og saus (lettbernaise)

Enkelt, raskt og veldig godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag blir det wok med kylling, brokkoli, gulrot, vannkastanjer, babymais og paprika. Soyasaus og ingefær for flavour.

Smuldrepai med blåbær og bringebær servert med vaniljeis til dessert!

Endret av billie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde vi hjemmelagde fiskekaker med ovnsbakte grønnsaker (mandelpoteter, gulrot, pastinakk, sellerirot og rødløk) og aioli. Noe av det aller beste jeg vet! :strix:

I dag hadde vi trofiepasta med cherrytomater, tunfisk, salte kapers, rødløk og parmesan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fennikelsalami med "salat" av finstrimlede sukkererter og aioli.

Klar kyllingsuppe med fine strimler av gulrot og purre, stellinepasta og litt kjørvel.

Bryst av Stangekylling, ovnsstekt sammen med halve små gulløyepoteter. Fennikelsalat med parmesan.

Litt Sauvignon Blanc å drikke til.

Når maten har fått synke litt blir det biscotti og Vin Santo til dessert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling-fajitas med hjemmelagde maistortillas og hjemmelaget guacamole.

Er det forresten noen som har en god oppskrift paa kryddermiks til fajitas? Den jeg proevde idag var ok, men ikke noe aa hoppe i taket for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...