Gjest Ludovie Skrevet 7. oktober 2009 #23941 Skrevet 7. oktober 2009 Oi! Det hørtes godt ut. Hvordan lager du de linsene? Har en mann som elsker laks og ikke er så begeistret for linser, kanskje kombinasjonen gjør han litt mer positiv til linser Sånn egentlig foretrekker jeg hvit fisk sammen med bacon/spekeskinke o.l., Dette var imidlertid en sånn 'bruke av det som finnes i skuffer og kjøleskap-middag', og derfor ble det sånn. Men det ble veldig godt, altså! Jeg stekte bacon i terninger, kokte linsene møre i vann, helte av vannet, tilsatte bacon, samt hakket rødløk, hakkede tomater (med skinn, kjerner og det hele) og merian (persille eller gressløk ville sikkert vært enda bedre), og smakte til med eddik, salt og pepper. Så det var som du ser veldig enkelt!
Gjest Lyh Skrevet 7. oktober 2009 #23942 Skrevet 7. oktober 2009 laks med purresaus og tilbehør til, temmelig blakk så man tar det man har
Superlilje Skrevet 7. oktober 2009 #23943 Skrevet 7. oktober 2009 I dag skal vi ha tacobaguetter med salsa og rømme til! Nam
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #23944 Skrevet 7. oktober 2009 I dag er hjemme alene da min samboer er på jobb. Da lagde jeg kokt uerfilet med potetstappe og smelta smør. Hadde flatbrød til. Må lage det når jeg er alene, for han liker ikke uer.
Litavesla Skrevet 8. oktober 2009 #23945 Skrevet 8. oktober 2009 I går hadde vi kaiptenens fylte torsk m/ poteter og gulerøtter. I dag hadde vi karvestekte rotfrukter m/yoghurt. Nammis :D
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #23946 Skrevet 8. oktober 2009 I går hadde vi kaiptenens fylte torsk m/ poteter og gulerøtter. I dag hadde vi karvestekte rotfrukter m/yoghurt. Nammis :D karve, ikke kummin?
Synne-Marie Skrevet 8. oktober 2009 #23947 Skrevet 8. oktober 2009 Rester. Noe tacokjøttdeig + vegetar chili con carne.
Gjest Gjest_Lisabella_* Skrevet 8. oktober 2009 #23948 Skrevet 8. oktober 2009 Middagshjelpen.no har bestemt at jeg skal spise pasta med laks idag! Utrolig lettvint og godt! Dette kan anbefales. Det kommer en pose med råvarer og oppskrifter til middager for hele uken levert på mandager, og så var det problemet løst. Jeg betaler gjerne for å slippe tenke ut og handle inn mat hver dag, og så får vi prøvd ut masse nye matretter.
Nilma Skrevet 9. oktober 2009 #23949 Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Onsdag: Kveitefilet panert med ristede hasselnøtter, salat av belugalinser, ovnstørkede tomater og gressløk med vinaigrette av valnøttolje og sherryeddik. Blomkålpuré og smørdampet spinat til. I går: Pasta med forenklet bolognese. I dag: Greskinspirert lammegryte med risoni. Aspargesbønner med ristede pinjekjerner og sitron til. Vi får gjester, så om jeg får tid blir det kaffe- og mascarponekrem til dessert. Endret 9. oktober 2009 av Nilma
Arkana Skrevet 9. oktober 2009 #23950 Skrevet 9. oktober 2009 Pai med løk og brie, med en enkel salat til.
Arkana Skrevet 10. oktober 2009 #23954 Skrevet 10. oktober 2009 Hjemmelaget pizza med spekeskinke, oliven, mozzarella og ruccola.
Gjest Frosk Skrevet 10. oktober 2009 #23955 Skrevet 10. oktober 2009 Lunsj: Suppe med navybønner og ovnsbakt paprika, med brød til Middag i kveld: wraps med bønnestuing, pico de gallo og diverse grønt
Arkana Skrevet 13. oktober 2009 #23957 Skrevet 13. oktober 2009 I går hadde vi spansk kylling med ovnsbakte potetbåter. I dag blir det stekt laksefilet med kokte poteter, hollandaise og dampet spinat.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #23958 Skrevet 13. oktober 2009 I går hadde vi spansk kylling med ovnsbakte potetbåter. I dag blir det stekt laksefilet med kokte poteter, hollandaise og dampet spinat. Hvordan lager du spansk kylling? Jeg googlet og fant nokså forskjellige oppskrifter, så hvis du har en oppskrift/ingrediensliste blir jeg glad Skal ha kyllinglår til middag i dag, men er usikker på hvordan jeg skal tilberede dem (det blir stort sett ovnsstekte lår med rotgrønnsaker...).
Arkana Skrevet 13. oktober 2009 #23959 Skrevet 13. oktober 2009 Hvordan lager du spansk kylling? Jeg googlet og fant nokså forskjellige oppskrifter, så hvis du har en oppskrift/ingrediensliste blir jeg glad Skal ha kyllinglår til middag i dag, men er usikker på hvordan jeg skal tilberede dem (det blir stort sett ovnsstekte lår med rotgrønnsaker...). Det er veldig enkelt. Til to personer brukte jeg fire rå kyllinglår, to løk i skiver, 4-5 skivede hvitløksfedd, revet skall og saft av ½ sitron, 1 ts paprikapulver, salt, pepper, en dæsj olivenolje og 1 dl hønsebuljong. Dette ble blandet godt i en ildfast form og stekt ved 190 grader i 45 minutter. Når det var 30 minutter igjen av steketiden satte jeg inn et brett med potetbåter (blandet med olje og diverse krydder). Veldig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå