Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Artisjokk med aioli.

Osso buco-inspirert lammegryte, med bl.a. småløk, gulrot, stilkselleri, tomat og sitron. Jukserisotto til (risonipasta kokt med safran og irørt smør og parmesan).

Taleggio.

Sjokolademousse med likørmarinerte moreller.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Artisjokk med aioli.

Osso buco-inspirert lammegryte, med bl.a. småløk, gulrot, stilkselleri, tomat og sitron. Jukserisotto til (risonipasta kokt med safran og irørt smør og parmesan).

Taleggio.

Sjokolademousse med likørmarinerte moreller.

:)

Digger onsdagsmenyen din, Nilma! :tommelsmil:

Her har vi hatt hjemmelagde fiskeboller (etter Nilma-metoden :)) i hvit saus, kokte poteter og smørdampet gulrot og brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger onsdagsmenyen din, Nilma! :tommelsmil:
Jeg også. :sjarmor:

Her har vi hatt hjemmelagde fiskeboller (etter Nilma-metoden :)) i hvit saus, kokte poteter og smørdampet gulrot og brokkoli.
:hoppe: Fornøyd?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike
:hoppe: Fornøyd?

Ja! :tommelsmil:

Eneste endring til neste gang er at jeg vil forsøke å sile kokekraften og koke den litt inn (muligens med litt blomkål og brokkoli i, som jeg liker å ha i fiskebollesausen) før jeg igjen bruker den som basis for sausen. Kunne tenkt meg litt kraftigere smak (regner med at smaken på kraften blir tydeligere når du avkjøler og fryser bollene i kraften - jeg laget det på direkten).

Ellers hadde jeg litt løk i fiskebollene, noe som gjorde seg. Mulig jeg blander sei inn i farsen også neste gang - jeg liker den kraftige fiskesmaken den gir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste endring til neste gang er at jeg vil forsøke å sile kokekraften og koke den litt inn
Lurt!

Ellers hadde jeg litt løk i fiskebollene, noe som gjorde seg.
:jepp: Løk er et must i både fiskeboller og -kaker, synes jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Først fransk landpâté, brønnkarse, dijonsennep og cornichons med brød til. Deretter stekt hysefilet, blomkålpuré, og stekte squashterninger med ristede solsikkekjerner, pinjekjerner og balsamico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tirsdag hjemmelagde fiskeboller med kokte poteter og minigulrøtter, bacon og masse karri på toppen.

igår hjemmelagd spaghetti med Jamie Olivers carbonara og pancetta.

i dag blir det kyllfingfilet surret i bacon med brokkolipuré, ovnsbakte cherrytomater og ovnsbakte mandelpoteter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...