minisola Skrevet 6. oktober 2005 #7361 Del Skrevet 6. oktober 2005 i dag ble det fiskepinner, kokte gulrøtter, poteter og bearnaisesaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 6. oktober 2005 #7362 Del Skrevet 6. oktober 2005 Pga fortsatt tilførsel av økologiske rødbeter, blir dagens middag spicy rødbet- og kokosmelksuppe. ← Denne ble ikke så verst, faktisk - morsom suppe! Jeg tror rett og slett rødbetene hadde godt av en tur til Thailand. (Men suppen passer nok best som en forrett ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 7. oktober 2005 #7363 Del Skrevet 7. oktober 2005 I dag skal vi ha moussaka, med gresk salat, dressing og godt brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 7. oktober 2005 #7364 Del Skrevet 7. oktober 2005 I dag skal vi ha noe kyllingwok-greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2005 #7365 Del Skrevet 7. oktober 2005 Lammelår og fløtegratinerte poteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 7. oktober 2005 #7366 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hjemmelaget bacon- og grønnsakslasagne med grønn salat og rundstykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. oktober 2005 #7367 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hjemmelaget bacon- og grønnsakslasagne med grønn salat og rundstykker. ← Med fare for å være en masekopp , du har ikke tilfeldigvis oppskriften på den lasagnen? Hørtes veldig godt ut! Middagen i dag blir honning- og sitronstekte kyllinglår med ovnsstekte poteter og salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 7. oktober 2005 #7368 Del Skrevet 7. oktober 2005 Pitabrød med kjøttdeig, salat, kjøttdeigsaus og gresk hvitløksdressing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. oktober 2005 #7369 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hjemmelaget karri-hønsegryte. Rømmevafler senere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 7. oktober 2005 #7370 Del Skrevet 7. oktober 2005 Med fare for å være en masekopp , du har ikke tilfeldigvis oppskriften på den lasagnen? Hørtes veldig godt ut! Middagen i dag blir honning- og sitronstekte kyllinglår med ovnsstekte poteter og salat. ← Ikke masekopp. Skikkelig oppskrift har jeg egentlig ikke, for lasagnen er improvisert og hjemmesnekret - og veldig enkel, egentlig. Bacon- og grønnsakslasagne (2 pers) 1/2 pk skivet stjernebacon skjæres i småbiter og stekes gyldne. Tilsett 1 hakket løk, 2-3 gulrøtter i terninger, 1-2 hakkede stilker stangselleri, 2-3 fedd finhakket hvitløk og et laurbærblad. (Av og til bruker vi også/istedet sellerirot, pastinakk og/eller persillerot om vi har det i hus). Surr noen minutter, krydre med salt, pepper og oregano. Tilsett 1 boks hakkede hermetiske tomater, 1 ts sukker og ca. 2-3 dl vann, trooor jeg, og kok under lokk ca. 30 min. Så kommer juksetrikset... Istedet for å lage bechamelsaus har vi rett og slett revet muskat og fløte rett i tomatsausen - til vi synes det smaker bra. Smak også til med salt og pepper. Fyll i form med lasagneplater, revet parmesan og/eller mozzarella på toppen, stekes ved 200 grader i ca. 20 min (kommer litt an på hva slags lasagneplater du bruker). Middagen din i dag hørtes forresten også veldig god ut! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 7. oktober 2005 #7371 Del Skrevet 7. oktober 2005 Piaf, den oppskriften skal prøves ut ved første anledning. Tusen takk! Middagen din i dag hørtes forresten også veldig god ut! :-D ← Jeg håper det blir godt, jeg skal prøve ut en ny oppskrift (fra BBCs Good Food Magazine). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2005 #7372 Del Skrevet 7. oktober 2005 I dag hadde vi søndagsmiddag Koteletter, poteter, surkål og brunsaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 7. oktober 2005 #7373 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bestilte kinamat. Stekt ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 7. oktober 2005 #7374 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hjemmelaget karri-hønsegryte. Rømmevafler senere i kveld. ← Kan jeg få oppskriften på den gryta? Hørtes så godt ut... Endret 7. oktober 2005 av *Dina* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 7. oktober 2005 #7375 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kinamat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. oktober 2005 #7376 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kan jeg få oppskriften på den gryta? Hørtes så godt ut... ← Ja, den er god. Det tar litt tid, men høna koker jo for seg selv og du kan gjøre andre ting istedet. Jeg legger en høne i en gryte med en stor gulrot i biter, en løk i store biter, et par laurbærblad, salt, noen hele sorte pepperkorn og dekker med vann. Koker opp, skummer av og lar småkoke 2 timer. Tar høna ut og lar den avkjøles litt før jeg plukker av kjøttet og skjærer i store biter. Lar kraften koke inn litt mens jeg steker to hakkede løk og ½ strimlet purre i litt smør og ca 1 ts sterk karri. Har i gulrøtter og poteter i terninger, hønsekjøttet og en stor håndfull frosne erter, heller over avsilt hønsekraft. Lar koke ca 30 minutter. Blander maisenna med fløte og jevner gryta, har i mer fløte + salt/pepper og lar det koke opp før jeg serverer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 8. oktober 2005 #7377 Del Skrevet 8. oktober 2005 I dag skal vi spise ute, og jeg aner ikke hva det blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. oktober 2005 #7378 Del Skrevet 8. oktober 2005 Sitron-hvitløkskylling, ovnsbakte krydrete potetbåter, maiskolber og salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 8. oktober 2005 #7379 Del Skrevet 8. oktober 2005 Grillede lammepølser, ovnsbakte tomater med oregano og hjemmelaget potetmos med sellerirot og ramsløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 8. oktober 2005 #7380 Del Skrevet 8. oktober 2005 lammepølser tror jeg aldri jeg har hørt om! Her blir det ikke middag, men ost og kjeks med venninnene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå