Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hjemmelaget bacon- og grønnsakslasagne med grønn salat og rundstykker. :)

Med fare for å være en masekopp ;) , du har ikke tilfeldigvis oppskriften på den lasagnen? Hørtes veldig godt ut!

Middagen i dag blir honning- og sitronstekte kyllinglår med ovnsstekte poteter og salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å være en masekopp ;) , du har ikke tilfeldigvis oppskriften på den lasagnen? Hørtes veldig godt ut!

Middagen i dag blir honning- og sitronstekte kyllinglår med ovnsstekte poteter og salat.

Ikke masekopp. :)

Skikkelig oppskrift har jeg egentlig ikke, for lasagnen er improvisert og hjemmesnekret - og veldig enkel, egentlig.

Bacon- og grønnsakslasagne

(2 pers)

1/2 pk skivet stjernebacon skjæres i småbiter og stekes gyldne. Tilsett 1 hakket løk, 2-3 gulrøtter i terninger, 1-2 hakkede stilker stangselleri, 2-3 fedd finhakket hvitløk og et laurbærblad. (Av og til bruker vi også/istedet sellerirot, pastinakk og/eller persillerot om vi har det i hus). Surr noen minutter, krydre med salt, pepper og oregano. Tilsett 1 boks hakkede hermetiske tomater, 1 ts sukker og ca. 2-3 dl vann, trooor jeg, :sjenert: og kok under lokk ca. 30 min.

Så kommer juksetrikset... ;) Istedet for å lage bechamelsaus har vi rett og slett revet muskat og fløte rett i tomatsausen - til vi synes det smaker bra. Smak også til med salt og pepper.

Fyll i form med lasagneplater, revet parmesan og/eller mozzarella på toppen, stekes ved 200 grader i ca. 20 min (kommer litt an på hva slags lasagneplater du bruker).

Middagen din i dag hørtes forresten også veldig god ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piaf, den oppskriften skal prøves ut ved første anledning. :) Tusen takk!

Middagen din i dag hørtes forresten også veldig god ut! :-D

Jeg håper det blir godt, jeg skal prøve ut en ny oppskrift (fra BBCs Good Food Magazine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget karri-hønsegryte. Rømmevafler senere i kveld.

Kan jeg få oppskriften på den gryta? Hørtes så godt ut... :sjenert:

Endret av *Dina*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få oppskriften på den gryta? Hørtes så godt ut...  :sjenert: 

Ja, den er god. Det tar litt tid, men høna koker jo for seg selv og du kan gjøre andre ting istedet. ;)

Jeg legger en høne i en gryte med en stor gulrot i biter, en løk i store biter, et par laurbærblad, salt, noen hele sorte pepperkorn og dekker med vann. Koker opp, skummer av og lar småkoke 2 timer. Tar høna ut og lar den avkjøles litt før jeg plukker av kjøttet og skjærer i store biter. Lar kraften koke inn litt mens jeg steker to hakkede løk og ½ strimlet purre i litt smør og ca 1 ts sterk karri. Har i gulrøtter og poteter i terninger, hønsekjøttet og en stor håndfull frosne erter, heller over avsilt hønsekraft. Lar koke ca 30 minutter. Blander maisenna med fløte og jevner gryta, har i mer fløte + salt/pepper og lar det koke opp før jeg serverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...