Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest Aurélie

I kveld bakte jeg 8 tynne pizzabunner og frøs 7 av de ned, skal lage vegetarpizza med hjemmelaget saus i morgen. (fyll = rødløk, brun champignon, oliven, rød og grønn chili, soltørket tomat, tomatskiver, parmesan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som vanlig ingen oppskrift, dessverre... :roll:

Men mengdeforholdet her er ikke så nøye, egentlig. :)

Jeg lager gryten i sauteringspanne med lokk. Alle grønnsakene, hvitløken og timian får surre noen minutter i olje først, en skje tomatpuré surrer med et par min. til, hell over en boks hermetiske tomater (til to pers) og ca. 1 dl vann. Dette koker... 8-10 min? før jeg har oppi squashskiver (som jeg glemte å nevne igår), og koker 5 min til. Tilslutt rører jeg inn en spiseskje crème fraîche før jeg har i 500 gram fiskefiletstykker som får trekke med under lokk de 4-5 siste min, akkurat til de flaker seg. (Det er faktisk lurt å snu dem etter 1-2 min, så blir de ikke så lett overkokt.)

Håper dette ikke ble alt for kaotisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha mammas hjemmelagde lapskaus, hun sendte med meg masse frosset lapskaus etter påske :)

Yum :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lettsaltet torsk og hjemmelaget grønnsaksblanding:

Poteter, rødløk, stangselleri, purre, kålrabi og gulrøtter kokt i litt vann med salt, pepper, en smørklatt og et laurbærblad - og med hakket bladpersille rørt i tilslutt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinekoteletter med champignon og ris til 14 åringen, nakkekoteletter med cahmpignon surret i fløte, ris og mais til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelagede hamburgere med ovnsstekte potetbåter. Dessert: hjemmelaget sjokolade-marquise. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av en torsdagsmiddag, Arkana! :-)

Jeg skal ha omelett, med løk, potetbiter, paprika, grovraspet gulrot, sopp og hva annet som måtte befinne seg i mitt nyvaskede kjøleskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt av en torsdagsmiddag, Arkana! :-)

Hehe, jeg overlevde gårdagen på et glass juice og et eple pga migrene, så i dag er jeg veldig veldig lysten på masse mat. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skal jeg prøve noe nytt: "Summer minestrone", etter en oppskrift fra den første kokeboka til The River Café.

Foranledningen er at jeg endelig har fått tak i bondebønner (broad beans, fava, fèves...). Har ikke smakt sånne før, og er litt spent - jeg liker nemlig bønner! :-) Dessuten har jeg litt grønn asparges i kjøleskapet, og da passet det å forsøke denne suppa.

Ingrediensene er rødløk, hvitløk, stangselleri, bondebønner, erter, asparges og aspargesbønner (som jeg ikke har, forsøker uten). Selv om det er en minestrone, skal en imidlertid ikke bruke tomater, men kyllingkraft, fløte og parmesan - og en skje pesto i hver tallerken ved servering. Så får vi se hvordan det går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Foranledningen er at jeg endelig har fått tak i bondebønner (broad beans, fava, fèves...). Har ikke smakt sånne før, og er litt spent - jeg liker nemlig bønner

Bondebønner er godt det, :-) det må vel være en av de største bønnetypene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...