Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Big one side orders, chicken selection, potetåter med skall, rømme- og tomatdressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ispirert av å gå forbi en stappfull dansk smørrebrød-kafé i dag ble det høye smørbrød med hvitløksstekt kyllingfilet, soppstuing, tomat, agurk, søt oransje mini paprika, gulrotstrimler, sprøstekt løk og ananas på ovnsristede sprø skiver fersk loff.

NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest17

Grillet, marinerte nakkekoteletter med ovnsstekte urtepotetbåter, salat og sjysaus.

Har du marinadeoppskrift å dele? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Har du marinadeoppskrift å dele? :-)

Jeg har dessverre ingen eksakte mål siden jeg brukte putt-det-som-er-godt-oppi-metoden, men her er ingrediensene jeg brukte:

Olivenolje, fersk presset hvitløk, litt salt og litt pepper, litt sitronskall, litt tørket timian og rosmarin, og faktisk litt knust cornflakes. Alt oppi mortelen og blandet godt sammen, før jeg gnidde marinaden på kotelettene. Jeg lot kotelettene marineres over natten, men det er sikkert ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Jeg har dessverre ingen eksakte mål siden jeg brukte putt-det-som-er-godt-oppi-metoden, men her er ingrediensene jeg brukte:

Olivenolje, fersk presset hvitløk, litt salt og litt pepper, litt sitronskall, litt tørket timian og rosmarin, og faktisk litt knust cornflakes. Alt oppi mortelen og blandet godt sammen, før jeg gnidde marinaden på kotelettene. Jeg lot kotelettene marineres over natten, men det er sikkert ikke nødvendig.

Takker :-) Synes selv koteletter er noe kjedelig, men har en hubby som synes det er ganske så festlig, så må nok prøve ut denne tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden fikk jeg servert noe rart. Det så ut som pølser i potetstappe med ost oppå? :skravle: Er det noen som har smakt det? Har det et navn?

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

For en del år siden fikk jeg servert noe rart. Det så ut som pølser i potetstappe med ost oppå? :skravle: Er det noen som har smakt det?

Sikkert 90s klassikeren "Hot Love" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert 90s klassikeren "Hot Love" :fnise:

Hihi. Åja, kanskje det. Aldri fått servert det før eller siden, men jeg kom på at jeg likte det nå. Er litt sulten hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det biff, pomfri og bearnaise posesaus :hakeslepp: med salat og et stort glass cola :hakeslepp: :hakeslepp:

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...