Gå til innhold

Hvordan pynter dere juletreet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Forøvrig er jeg alltid ute og hogger eget juletre sammen med min far så det er vanlig gran fra egen skog!! En kjempefin tradisjon for meg som hører med for å få den rette julestemningen!!! Og jeg har aldri opplevd at det drysser særlig mye, så lenge det får tilstrekkelig med vann.

Vi hugger også treet selv. Synes det er en av de "store" juleforberedelsesaktivitetene som virkelig hører med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fortsatt hjemme i jula, så det er der vi pynter tre :)

Vi har en gammel og fin stjerne i toppen.

En miks av nye og gamle julekuler, i rødt, sølv, grønt og noen som er malte i forskjellige farger. Vi har også noen små, hvite bjeller.

Også har vi de siste årene brukt perlesnorer, de er røde, vi legger de på en måte rundt treet, eller hengende ned. Vi henger også opp sånne glitterremser, men ikke så fryktelig mange :)

Og ja, treet er alltid edelgran! Fyldig og stort, det tar akkurat borti taket med stjerna :jepp:

Teppet treet står på er sikkert 25 år, og kjempefint. Tykt, grønn bakgrunn med noen røde sløyfer og noe greier på. Tradisjon! :)

Gleder meg til å pynte tre nå jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enklest mulig, og jeg kan ikke tenke meg noen har det like enkelt.

Jeg har ferdig tre fra ikea som;

jeg setter på forten,

og en stang settes nedi foten,

så trekker jeg treet over stangen og fester treet.

Treet pyntet jeg for mange år siden, og kan foldes sammen, å puttes i en stor pose. Genialt! Like perfekt hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enklest mulig, og jeg kan ikke tenke meg noen har det like enkelt.

Jeg har ferdig tre fra ikea som;

jeg setter på forten,

og en stang settes nedi foten,

så trekker jeg treet over stangen og fester treet.

Treet pyntet jeg for mange år siden, og kan foldes sammen, å puttes i en stor pose. Genialt! Like perfekt hvert år.

Sorry altså, men det hørtes utrolig kjedelig ut, å ikke pynte treet hvert år. Det er jo så koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså, men det hørtes utrolig kjedelig ut, å ikke pynte treet hvert år. Det er jo så koselig! :)

Enig, ikke er det noe pent heller. Hvis man ikke skal ha ekte juletre må det jo være bedre å droppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre pakker med slike "minilys" som bare draperes rundt på treet. Lysene er kobla til en dimmer slik at det ikke blir flombelysning. Lite "julete" med et slikt tre. Pynten blir et engere utvalg av diverse kuler og hjerter, og glitter så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sambo feirer ikke jul i det hele tatt, så da blir det så overdrevet å lage tradisjon ut av det.

Har julestemning uten pynting av tre :gjeiper: Viktigere å lage julekort, og pynte huset ellers.

Kjøping, ryssing og kasting, huff, det var i gamle dager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Vi bruker grantre pyntet med perlekjeder, lys, kuler i alle farger og fasonger, masse dilldall-julepynt som jeg kjøper på turer rundt omkring i verden.

Kjøper litt nytt hvert år når jeg er på ferie, i år gleder jeg meg ekstra til å pynte for jeg kjøpte noen nydelige kuler i København i sommer.

Når jeg finner julepynt på salg så åpner jeg lommeboken med en gang :ler: en svakhet jeg har.

I toppen har jeg en lysende stjerne .. som seg hør og bør i mitt julehjerte.

Har så mye pynt etterhvert at selve pyntingen tar evigheter. Å ta av pynten etterpå tar enda lenger tid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter hovedtreet med levende lys og kuler (i nøytrale farger - hvitt, klart, gull, sølv). Stjerne fra Georg Jensen, samt lysholdere og annen pynt derfra.

Barna får ha på det de ønsker, bruker å være litt hjemmelaget og ting de har minner fra.

Har også små juletrær rundt i huset. På ene hadde jeg i fjor "retro" kuler (mange farger). Det andre hadde jeg noen kuler/kongler i ulike farger fra Hadeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter juletreet vårt ganske moderne, tror jeg. Masse smålys, Rød og sølv julepynt og en stjerne på toppen selvfølgelig. Litt vanselig å forklare hvordan juletreet vårt er, men det blir i alle fall alltid veldig fint, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne i toppen, hvite lys fra grein til grein, glitter fra stjernen og ned, og så en svært variert samling av kuler (både dråpeformede og runde og annet) og litt glass- og metall-figurer, fugler med stjert, osv. Elsker å pynte det. Pyntingen har blitt min og broren min sin tradisjon. Vi pynter alltid juletreet sammen. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne i toppen, hvite lys, flagg fra grein til grein, glitter fra stjernen og ned, og så en svært variert samling av kuler (både dråpeformede og runde og annet) og litt glass- og metall-figurer, fugler med stjert, osv. Elsker å pynte det. Pyntingen har blitt min og broren min sin tradisjon. Vi pynter alltid juletreet sammen. :rødme:

*endret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt juletre pyntes i rødt og sølv. Jeg har små klare lys og ikke glitter, kun kuler (runde og hjerteformede) og prismer, sølvfugler på toppgreinene og sølvstjerne med perler helt på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...